Nepatenkintiems klientams teisybę rasti sunku
Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ vadovai šią situaciją komentavo lakoniškai. Pasak „Novaturo“ rinkodaros projektų vadovės Dovilės Zapkutės, su kliente (V.Garaliene – aut. past.) įmonės atstovai susisiekė iš karto gavę pretenziją.
„Aiškinomės visas aplinkybes ir ieškojome sprendimų, kaip galime padėti klientei. Ir toliau darysime viską, kad šioje situacijoje neliktų neatsakytų klausimų tarp viešbučio ir klientų. Visuomet būsime kliento pusėje“, – tikino kelionių organizatoriaus atstovė.
Tačiau šis 15min.lt pasiekęs skundas – ne pirmasis, kuriame savo nuoskaudas lieja „Novaturo“ kelionėmis nepatenkinti klientai.
Grįžę į Lietuvą didžioji dalis keleivių pateikė grupinę pretenziją, kurioje nurodė, kokius nepatogumus patyrė kelionės metu ir prašė kompensacijos.
Tačiau praėjusią savaitę juos pasiekusiame atsakyme nurodoma, jog kelionių organizatorius padarė viską, kas buvo numatyta keliautojų sutartyse, todėl apie jokias kompensacijas negali būti net kalbos.
Po Prancūziją keliavę lietuviai kol kas dar sprendžia, kokių veiksmų imsis toliau. Greičiausiai, kaip ir numato galiojanti tvarka, kreipsis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) ir sieks, kad jos specialistai pateiktų išvadas.
Valstybinis turizmo departamentas (VTD) šios vasaros sezono metu yra gavęs 5 skundus dėl „Novaturas“ organizuotų turistinių kelionių. VTD duomenimis, vienu atveju ginčą su turiste „Novaturas“ išsprendė taikiai.
Skundai gauti dėl galimai netinkamai suteiktų pervežimo paslaugų oro uostas – viešbutis – oro uostas, vandens sporto inventoriaus pervežimo paslaugų, galimai netinkamai suteiktos registravimo į skrydį paslaugos bei grupinė pretenzija dėl netinkamos pervežimo autobusais paslaugos – kada autobuse prastai veikė kondicionierius.
„Turizmo įstatymas numato, kad pirmiausiai kelione nepatenkinti turistai turi kreiptis į kelionių organizatorių, o ginčo neišsprendus taikiai, jį nagrinėja VVTAT, kuriai VTD teikia išvadą. Tuomet jau veiksmų imasi Turizmo departamentas“, – teigė VTD atstovė spaudai Edita Gaigalienė.
Savo teises vartotojai gali ginti ir teisme.