Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Šiaulių oro uostas ruošiasi priimti transatlantinius „Boeing“ ir „Airbus“ lainerius

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių pakilimo ir nusileidimo taką turintis tarptautinis Šiaulių oro uostas po riedėjimo tako atnaujinimo ir naujo perono įrengimo darbų galės priimti ypač didelius transatlantinius „Boeing“ ir „Airbus“ lainerius. Beveik 9,5 mln. eurų vertės oro uosto infrastruktūros modernizavimo darbai turėtų būti užbaigti iki gegužės pabaigos.
Šiaulių oro uostas
Šiaulių oro uostas / Šiaulių oro uosto nuotr.

Dėl pandemijos skraidyti negalėjusių orlaivių parkavimo aikštele jau antrus metus tapusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada sako, kad vidinės infrastruktūros atnaujinimas leis sustiprinti oro uosto konkurencinį pranašumą.

„3,5 kilometro ilgio Šiaulių oro uosto orlaivių pakilimo ir nusileidimo takas leidžia mums priimti pačius didžiausius ir pačius sunkiausius orlaivius, tačiau ir kita infrastruktūra turi būti jiems pritaikyta. Riedėjimo taku B dabar gali riedėti „Boeing 737“, „Airbus“ 319 ir 320 tipo orlaiviai, tačiau išplatintas riedėjimo takas jau tiks dvigubai daugiau keleivių vietų turintiems „Boeing 747“, „Airbus330“. Tai yra tikrai dideli, transatlantiniais maršrutais skraidantys laineriai. Nėra abejonių, kad tai sustiprins mūsų pozicijas dėl klientų konkuruojant su kitais regiono oro uostais“, – sako A.Kuezada.

„Boeing 737“ lėktuvuose įrengta 85-215 vietų keleiviams. Tuo tarpu „Boeing 747“ talpina jau 460-605 žmonių. Apie 400-440 vietų yra ir „Airbus“ A330 orlaiviuose.

Pasak oro uosto vadovės, dideliems transatlantiniams laineriams atsiverti leis nuo 21 metro iki 23 metrų paplatintas riedėjimo takelis, kurio plotas atitiks didžiųjų orlaivių sparnų ilgį. Be to, dėl naujos riedėjimo tako dangos padidės ir orlaivių manevringumas, nes riedant jų valdymo iš pilotų nebereikės perimti specialiam vilkikui.

Šiaulių oro uostas Estijos kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir remonto įmonei „Aviatic MRO“ iki šių metų pabaigos yra išnuomojęs maždaug 63 tūkst. kvadratinių metrų plotą, kuriame vienu metu galima laikyti 16-a orlaivių, turinčių iki 180 vietų keleiviams.

Šiaulių oro uosto nuotr./Šiaulių oro uostas
Šiaulių oro uosto nuotr./Šiaulių oro uostas

A.Kuezada teigia, jog transatlantinių orlaivių priėmimas svarbus ne tik dėl koronaviruso COVID-19 aviacijoje sukelto chaoso ir staigiai išaugusio lėktuvų laikymo vietų poreikio, bet ir planuojant ateitį, kuomet Šiaulių oro uoste įsikurs iki 20 mln. eurų vertės didžiausias Europoje bendrovės „Aviatic MRO“ orlaivių techninės priežiūros ir remonto centras.

„Žvelgiame į ateitį ir norime užsitikrinti kuo didesnę veiksmų laisvę konkuruojant dėl klientų. Milijoninės investicijos į infrastruktūrą leis prisitaikyti prie ilgiausio regione tako teikiamų privalumų. Tai yra labai svarbu mums ir su mumis dirbti ketinantiems investuotojams“, – teigia Šiaulių oro uosto vadovė.

Šiaulių oro uosto nuotr./Šiaulių oro uostas
Šiaulių oro uosto nuotr./Šiaulių oro uostas

Planuojama, kad pagrindiniai statybos darbai platinant riedėjimo taką ir įrengiant naują peroną bus užbaigti gegužės 31 dieną.

Rangos darbus oro uoste atlieka konkursą laimėjusi bendrovė „Panevėžio keliai“. Į Šiaulių oro uosto infrastruktūros modernizavimą investuoja oro uosto savininkė – Šaulių miesto savivaldybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos