Praėjus vos porai mėnesių nuo atėjimo į valdžią Romos meras Ignazio Marino Italijos sostinėje pradėjo mažą revoliuciją – jo iniciatyva gatvėse prie Koliziejaus nuo šiol draudžiamas automobilių eismas.
Nors tai vienos įspūdingiausių vietų Italijos sostinėje, kasmet sutraukiančios šimtus tūkstančių turistų, erdvės prie Koliziejaus jau ilgą laiką padalytos judrių gatvių, kurias nutiesė dar B. Mussolini. Kirsdamos senovinius griuvėsius jos sudaro vieną pagrindinių miesto transporto arterijų.
„Kokia kita šalis, jei turėtų Koliziejų, paverstų jį žiedu? Grąžinkime šiuos paminklus istorijai“, – ragina I. Marino.
Nuo šiol gatvės prie Koliziejaus skirtos pėstiesiems, dviratininkams, gelbėjimo tarnybų ir taksi automobiliams bei miesto autobusams.
Romoje transporto problemos nieko naujo: infrastruktūros projektai, tarp kurių – ir planai išplėsti Romos metropoliteno tinklą, sustojo, siekiant apsaugoti architektūros vertybes.
„Tai puiki mintis, eismas gretimose gatvėse labai judrus. Pėstieji pagaliau galės mėgautis vienu gražiausių vaizdų pasaulyje – Romos Forumu“, – sakė kalbintas vyras.
„Roma – turistinis miestas, pereiti gatvę man kartais atrodo pavojinga. Uždaryti dalį judrių kelių – puiki idėja, juk čia pat Koliziejus“, – teigė kita praeivė.
Vidurvasarį dar sunku pajusti sprendimo poveikį, bet opozicija mero sumanymui auga. Vietos gyventojai skundžiasi, kad nuspręsta skubotai – jie bijo, kad uždraudus eismą prie Koliziejaus, mašinų srautai pasipils siauromis ir tyliomis jų gatvelėmis.
„Jie platina šaligatvius, bet naikina automobilių stovėjimo vietas, darosi nebeįmanoma važinėti. Mes gyvename čia, ne priemiesčiuose, kaip pateksime į namus, gal mus turės skraidinti sraigtasparniu?“ – klausia viena Romos gyventoja.
Nuo šiol gatvės prie Koliziejaus skirtos pėstiesiems, dviratininkams, gelbėjimo tarnybų ir taksi automobiliams bei miesto autobusams. Ateityje vietoves aplink uždarytą Fori Imperiali gatvę, nuo Koliziejaus besitęsiančią daugiau nei kilometrą, meras sako norintis paversti archeologijos parku.