Vasarai ritantis į pabaigą saugomų teritorijų atstovai skaičiuoja, kiek poilsiautojų įsigijo gegužę įvestą lankytojo bilietą. Jo kaina – 1 euras penkioms dienoms. Galima pirkti ir visą mėnesį galiojantį lankytojo bilietą už 5 eurus. Siūlomas ir metinis 20 eurų vertės bilietas. Įsigyti juos galima saugomų teritorijų padaliniuose ir internetu. Bilietai platinami visus metus, tačiau tikėtasi, kad daugiausia į parkų sąskaitas sukapsės per vasaros atostogų piką.
Šiemetis vasaros sezonas gerais rezultatais nepradžiugino. Vienas labiausiai šalyje lankomų – Kuršių nerijos nacionalinis parkas – pardavė 1300 bilietų.
„Mums kiekvienas euras yra svarbus, tad džiaugiamės net ir tokia suma. Už šiuos pinigus jau pastatėme riboženklius. Naujas mokestis yra labiau sąmoningumo mokestis, o ne parkų išlaikymui skirta suma. Tačiau patirtis rodo, kad savanoriškas mokestis turi tapti privalomu – bent jau masinių renginių metu, kuomet į saugomas teritorijas suplūsta sunkiai suskaičiuojama žmonių minia“, – svarstė Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser.
Jai pritaria ir Pajūrio regioninio parko direkcijos vadovas Darius Nicius. Jo vadovaujama įstaiga daugiausiai bilietų pardavė kaip tik masinio renginio – „Karklė Live Music Beach 2015 festivalio“ – metu, kuomet pajūryje šėlo apie 12 tūkst. žmonių. Festivalio organizatorių iniciatyva buvo parduota 2000 bilietų. Be jų, per visą vasarą susimokėti už pajūrio juostos lankymą aplink Karklę sumojo vos 150 pavienių poilsiautojų.
„Poilsiautojus paraginti susimokėti už apsilankymą sunkoka, tačiau didžiųjų renginių dalyviams toks mokestis tikrai turi būti privalomas. Gamtai momentinė masinė lankytojų invazija yra labai didelė apkrova, po kurios turime daug atkuriamųjų darbų. O už juos juk kažkas turi sumokėti“, – savo nuomonę dėstė D.Nicius.
Gamtosaugininkai svarsto, kad šiemetės pajamos, gautos iš lankytojų bilieto, gal nė neatpirks išlaidų. O naudą bus galima skaičiuoti tik po kelerių metų.
„Nemažai tenka investuoti viešinimui. Gaminome tentą, kuriame informacija ir raginimas pirkti lankytojo bilietą. Teko paišlaidauti, kad informacija apie Kuršių nerijos nacionalinį parką būtų kaip įmanoma lengviau prieinama internetu. Dabar deramės su įvairiomis bendrovėmis, kad jos, platinant lankytojo bilietus, būtų mūsų partnerėmis“, – pasakojo A.Feser.