Toks pasiūlymas pateiktas naujoje ataskaitoje, kurią parengė Karališkoji aeronautikos draugija.
Joje rašoma, kad tai, jog į orlaivių salonus pasiimama vis daugiau rankinio bagažo, kelia pavojų tiek įgulos nariams, tiek patiems keleiviams per avarines situacijas. Mėginantys pasiimti savo daiktus keleiviai lėtina evakuacijos procesą, gali sukelti pavojų ne tik sau, bet ir kitiems.
Tai, kad keleiviai vis dažniau tokiose situacijose mėgina su savimi pasiimti daiktus, ekspertai vadina didelį nerimą keliančiu dalyku.
Pastaraisiais metais keleiviai vis dažniau su savimi ima tik rankinį bagažą – kadangi už registruojamą daugelyje avialinijų reikia papildomai mokėti.
Problema didėja ir dėl to, kad į rankinį bagažą imamų daiktų vertė metams augant vis didėja – ten būna išmanieji telefonai, kompiuteriai, skaitmeninės kameros.
Ataskaitoje cituojamas 2008 m. incidentas, kai iš „Boeing 777-200“ lėktuvo Londone keleiviai turėjo evakuotis, tačiau vienas keleivis net lipo atgal avarine čiuožyne, kad pasiimtų savo daiktus.
Šiemet dėl tokio keleivių nesupratingumo skundėsi ir JAV nacionalinė transporto saugos valdyba – jų teigimu, per pastaruosius kelerius metus buvo net keturi incidentai, kurių metų buvo trukdoma evakuacija tik dėl to, kad žmonės griebė savo rankinius bagažus.
Tuomet valdybos vadovas pasiūlė, kad reikėtų įvesti baudas tokiems žmonėms – „gal tada jiems mažiau rūpėtų jų„Gucci“ rankinės“.
Toje pačioje britų ekspertų ataskaitoje taip pat teigiama, kad kai kurių avialinijų nuostatos, jog norintys sėdėti drauge turi mokėti papildomai, gali kelti pavojų per avarines situacijas. Ypač – kai nuo suaugusiųjų atskiriami vaikai. Jiems evakuacijos, stiprios turbulencijos ar kitais atvejais reikėtų suaugusiojo pagalbos.