Naujoji tvarka visiems skrydžiams į ir iš Italijos įsigaliojo nuo birželio 26 d., penktadienio. Kaip skelbia „The Local“, toks sprendimas priimtas dėl sveikatos priežasčių.
Nacionalinė civilinės aviacijos administracija aiškina, kad to imtasi siekiant užtikrinti kuo sklandesnį keleivių sulipimą – kad praėjimo takuose nesusidarytų eilės, kai žmonės grūstųsi susidėti ar pasiimti bagažą.
Oro linijos, tokios kaip „Alitalia“ ir „EasyJet“, jau paskelbė apie pokyčius skrydžiuose į Italiją. Į saloną bus leidžiama neštis tik mažą krepšį, kuris tilptų po kėde priešais, o didesni rankinio bagažo vienetai turės būti gabenami krovinių skyriuje. Papildomai, jeigu lagaminas neviršys nustatytų rankinio bagažo išmatavimų, mokėti nereikės.
Italijos vartotojų teisių gynimo asociacija „Codacons“ sveikino tokį sprendimą sakydama, kad tai padės išvengti chaoso, kuris kartais kyla salonuose, kai keleiviai deda savo daiktus į lentynas.
„Šioje srityje italai yra vieni nepaklusniausių keleivių visoje Europoje, dėl to sukelia vėlavimus ir eiles, kurios šiandien būtų didesnė užkrato rizika“, – teigė asociacija.
Didelis rankinis bagažas jau seniai yra diskusijų objektas oro linijoms. Kai žmonės į saloną nešasi didesnius lagaminus, o tuomet juos dar patys mėgina susidėti į daiktadėžes virš kėdžių, laipinimo metu susidaro nemažos eilės. Kuo ilgiau lėktuvas stovi ant žemės – tuo tai brangiau oro linijoms.
Dėl to žemų kaštų oro linijos jau prieš porą metų perėjo prie kitos politikos – į saloną leidžiama pasiimti tik mažą rankinio bagažo vienetą, o didesnį reikia atiduoti į krovinių skyrių. Arba, žinoma, susimokėti papildomai už galimybę net ir lagaminėlį pasiimti į saloną.
Rankinis bagažas virš kėdžių kelia ir dar kitus iššūkius. Jau ne kartą, kai keleiviams reikia skubiai evakuotis, keleiviai vis tiek bando pasiimti savo daiktus. Dėl to procesas vyksta lėčiau, tai gali kainuoti žmonių gyvybes. Taip nutiko, pavyzdžiui, Maskvos oro uoste, kai užsiliepsnojo lėktuvas „Sukhoi Superjet 100“. Per nelaimę žuvo 41 žmogus.
Yra pasirodę siūlymų, kad daiktadėžės būtų nuotoliniu būdu užrakinamos nutikus avarinei situacijai, kad žmonės negalėtų iš jų imtis savo daiktų. Tai kol kas telikę pasiūlymais.