Smukusio rublio ir propagandos priblokšti turistai iš Rusijos šįmet pamirš Lietuvą

Su Rusijos rinka dirbantys Lietuvos kelionių organizatoriai ir agentūros prognozuoja, jog 2015 metais rusai Lietuvą aplenks. Todėl didesnį dėmesį ketina skirti kitų šalių turistams.
Turistų grupė Vilniuje
Turistų grupė Vilniuje / 123rf.com

Valstybinio turizmo departamento direktorė Jurgita Kazlauskienė optimistiškai kalba apie prasidėjusius naujus turizmo metus. Ji prognozuoja, kad Lietuvoje šiemet sulauksime ne mažiau turistų nei pernai.

Lietuvos turizmo rūmų prezidentės Žydrės Gavelienės nuomone, turistų šiemet neišvengiamai mažės apie 10 proc., nes rusų atvyksta mažiau, ir nors svečių iš kai kurių kitų šalių skaičius auga, tai nepajėgs kompensuoti praradimų.

Praradus rusus – dėmesys kitoms rinkoms

„Vilnius Travel Service“ vyresnioji vadybininkė Viktorija Petrova sakė, jog turistai iš Rusijos sudarė 80 proc. visų bendrovės klientų. Todėl jų sumažėjimas įmonei sudavė skaudų smūgį: „2014 metais aptarnavome perpus mažiau keliautojų iš Rusijos nei 2013-aisiais. Šių metų prognozės dar blogesnės.“

Anot jos, tik dalis rusų į Lietuvą ir kitas Baltijos šalis nevyksta dėl nuvertėjusio rublio ir dėl to sunkiai prognozuojamų paslaugų kainų.

Kiti tiesiog bijo – nežino, kas Rusijoje bus toliau, todėl atsisakė prabangos pirkinių. Atostogos – vienas tokių.

Rusai buvo didžioji dalis „Vilnius Travel Service“ klientų, todėl sumažėjus atvykstančiųjų skaičiui, įmonė patiria nemažus nuostolius.

„Kol situacija nėra aiški, bandysime koncentruoti dėmesį į kitas rinkas. Pavyzdžiui, Izraelį ir Azerbaidžaną. Jaučiame šių šalių turistų susidomėjimą Lietuva. Todėl šiemet ketiname šioms rinkoms skirti didžiausią savo dėmesį“, – sakė V.Petrova.

Tą patį tvirtino ir su turistais iš Rusijos dirbusio kelionių organizatoriaus „Baltic Travel Group“ Vilniaus biuro vadovė Eglė Jaugienė: „Užsidarius vienai rinkai – dėmesys kitoms“.

Pasak pašnekovės, rusai nebuvo esminė „Baltic Travel Group“ rinka – turistai iš Rusijos sudarė 20 proc. įmonės klientų. Vis dėlto jų skaičiaus sumažėjimas įnešė nerimo.

Didžioji dalis turistų iš Rusijos pageidaudavo poilsiauti Lietuvoje arba kitose Baltijos šalyse. Tokių, kurie per Lietuvos kelionių organizatorius pirktų keliones į kitas užsienio valstybes, nebuvo. „Ši tendencija būdinga Baltarusijos turistams“, – pažymėjo E.Jaugienė.

Didelių nuostolių nepatirsime, tačiau kai kuriuos dalykus turėsime peržiūrėti. Pavyzdžiui, iki šiol buvome vienintelė įmonė, kuri Vilniuje kasdien rengdavo ekskursijas anglų kalba. Tačiau dabar galvojame, kaip sumažinti išlaidas. Todėl galbūt paliksime šias ekskursijas tik savaitgaliais, – sakė J.Ignatonis.

Tiek ji, tiek kolegos iš kitų turizmo įmonių tvirtino, jog kelionių kainos Lietuvoje rusams beveik nesikeitė – palyginti su 2013 metais, pernai jos kilo mažiau nei procentu.

Tuo metu Rusijoje kelionių į užsienį kainos pabrango beveik 80 proc.

Tačiau Rusijos keliautojų įpročiams įtakos turi ne tik kelionių kainos, bet ir šalyje skleidžiama propaganda.

„Nemaža dalis turistų atsisako kelionių į Lietuvą dėl to, jog įtikėjo, kad čia nesaugu rusams“, – sakė „Senamiesčio gidas“ direktorius Jonas Ignatonis. – Atvykę į Vilnių ir savo akimis pamatę – niekas čia jų neskriaudžia, visi kalba rusiškai ir pan. – jie supranta, jog buvo paveikti propagandos“.

Bendrovės „Senamiesčio gidas“ (valdančios prekinį ženklą „Vilnius City Tour“) vadovas pasakojo, jog didelių pokyčių šiemet nesitiki – į Vilnių rusų turistų atvažiuos ne daugiau nei pernai.

Be to, ir tie, kurie užsuks, greičiausiai nebebus linkę atverti pinigines taip plačiai kaip anksčiau.

„Jau pernai pajutome, kad rusai ir baltarusiai dėl savo valiutų nestabilumo pasidarė nebe tokie išlaidūs. Jiems Lietuva nebėra pigi šalis“, – sakė J.Ignatonis.

Kaip ir kitos turizmo bendrovės, 2015-aisiais „Senamiesčio gidas“ ketina skirti daugiau dėmesio kitų šalių turistams.

„Vilnių pamėgo baltarusiai, latviai, todėl artimiausiu metu ketiname parengti audiogidus po sostinę jų gimtąja kalba. Lietuvos sostinę labai mėgsta ir skandinavai – norvegai, švedai.

Pastarųjų padaugėjo, atsiradus tiesioginiam skrydžiui. Jiems lietuviškų kainų ir kokybės santykis labai patinka. Todėl tikėtina, kad šiemet sulauksime nemažai turistų iš Skandinavijos“, – prognozavo J.Ignatonis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų