Štai kaip pasikeis kelionės lėktuvu: „Qatar Airways“ pristato naują skrydžių tvarką

Didelėje pasaulio dalyje prasiautus Covid-19 pandemijai verslai pamažu bando grįžti į įprastą ritmą. Kai kam grįžti daug sudėtingiau. Aviacijos sektorius jungia skirtingas šalis ir žemynus. Skirtingose vietose pandeminė situacija skiriasi kartais, tad kai virusas itin užkrečiamas, idėja didelius kiekius žmonių versti kvėpuoti tuo pačiu oro ištisas valandas neatrodo labai saugu. Būtent saugumo pojūčio gražinimas labiausiai rūpina oro skrydžius vykdančias bendroves.
„Qatar Airways“
„Qatar Airways“ / Bendrovės nuotr.

Europos skrydžių bendrovės jau išgirdo pasiūlymus, kad reiktų keleivius sodinti šachmatų principu, kad žmonės nebūtu arti vienas kito. Epidemiologiškai žvelgiant toks pasiūlymas yra racionalus. Manoma, kad virusas geriausiai perduodamas kalbantis, kosint arba čiaudint, kai į aplinką patenka burnos skysčiai su viruso užkratu.

Tačiau toks pasiūlymas visiškai netinka aviacijos verslui. Didelę skrydžio kainos dalį sudaro ne suteikiamos paslaugos, bet kuras. Mažesnis skraidinamų keleivių kiekis skrydžius daro nuostolingus. Bilietų kainos kilimas mažina kelionės patrauklumą. Visiems tinkamas modelis pasiekiamas tik esant dideliam salono užimtumui.

Atnaujintose „Qatar Airways“ saugos taisyklėse įteisinamas reikalavimas ekonominės klasės keleiviams viso skrydžio metu dėvėti apsauginius skydelius. Visą veidą dengiantys lengvi plastikiniai gaubtai efektyviai saugo nuo kito žmogaus į orą paleistų lašelių lietaus. Skydelius bus galima nusiimti tik valgant.

Verslo klase skrendantys asmenys skydelius privalės naudoti įlipimo ir išlipimo metu. Pasiekę savo sėdimą vietą jie galės būti be apsaugos priemonių. Jei keleivis norės save dar labiau izoliuoti, galės užsidaryti varstoma pertvara, pasikabinti ženklą „netrukdyti“, tuomet nebus kontakto net gi su stiuardesėmis.

Skydeliai, vaikiško ir suaugusiojo dydžio, bus įteikiami prie įlaipinimo vartų kartu su asmeninės apsaugos kelionės rinkiniu (personal protection equipment kit). Rinkinį sudarys vienkartinė medicininė kaukė, vienkartinės apsauginės pirštinės bei indelis su dezinfekciniu rankų skysčiu. Verslo klasės keleiviai gaus du buteliukus dezinfekanto.

Jei kelionės pradžia bus Dohoje, Kataro sostinėje, rinkinys bus įteikiamas prisiregistravimo metu. Keleivis juo galės naudotis iškart.

Lėktuvo įgula taip pat bus su apsauginėmis priemonėmis. Su keleiviais dirbantys nariai be kaukės ir skydelio taip pat privalės dėvėti vienkartinius apsauginius chalatus, kurie bus keičiami po kiekvieno skrydžio. Bus dar atidžiau stebima kaip įgula jaučiasi ar nėra kokių nors ligos simptomų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Rygos oro uosto darbuotoja su kauke
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Rygos oro uosto darbuotoja su kauke

Po kiekvieno lėktuvo nusileidimo salonas bus išvalomas pasitelkiant giluminio valymo technologijas. Įprastai tokio valymo lėktuvai sulaukdavo tik keliskart į mėnesį. Arba jei po skrydžio būdavo labai purvini, neužtekdavo vien įgulos tvarkymosi.

Bus panaikinti daugkartiniai meniu ekonominėje klasėje. Vienkartinius gaus tik verslo klasės klientai. Maistas ekonominei klasei bus pateikiamas saugiai įpakuotas. Verslo klasei maistas bus uždengtas dangčiu, vietoje iki tol naudoto pateikimo serviruojant stalą.

Su laiku pamatysime ar toks būdas pritraukti keleivius pasiteisins. Eksperimentą atidžiai turėtų stebėti viso pasaulio avialinijos, nes taikant tokias priemones, būtų galima išvengti keleivių susodinimo dideliais tarpais. Tai leistų vėl užpildyti visas vietas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis