Verslumo kelionės VOYAGE dalyviai turi užduoti per porą savaičių sugalvoti paslaugą ar prekę turizmo sektoriui.
Idėjų jaunuoliai buvo sugalvoję tikrai ne vieną, tačiau, pradėję rinkos analizę, suprato, kad panašių startuolių jau yra.
Ar įmanoma apskritai sugalvoti ką nors naujo?
Itin nedarbingos sąlygos
Iš dalies Europos Sąjungos finansuojamo VOYAGE projekto dalyviai verslo idėjų ieško dvi savaites keliaudami Adrijos jūros pakrante, Juodkalnijos kalnais. Kasdien jie po kelias valandas diskutuoja, kokį produktą galėtų sukurti turistui, o likusį laiką – pramogauja.
Pavyzdžiui, savaitės pabaigoje projekto dalyviai keltuvais kilo į Kolašino slidinėjimo kurorto kalnus, kitą dieną plaukė plaustais didžiausiu Europos Taros upės kanjonu.
Saulė, grynas oras ir aktyvus poilsis, regis, išsunkė visas jų jėgas, tačiau keli projekto dalyviai pastebėjo, kad nauji potyriai yra labai svarbu, galvojant ir apie verslą, kuriant produktą.
Pavyzdžiui, Adomas keltuvu į kalnus kėlėsi pirmą kartą. 20 metų vaikinas, pravardžiuojamas „studentu“, mat yra jauniausias projekto dalyvis, nuolatos aikščiojo, žiūrėdamas į šlaitus, ir kartojo, kad norėtų čia pasivažinėti keturračiu, mat yra šios transporto priemonės entuziastas.
„Naujos patirtys skatina kūrybiškumą“, – prisimindamas kelionę į kalnus sakė Adomo kolega Andrius, dėl savo aktorinių gebėjimų greit gavęs, o veikiau pats sau prilipdęs „Alfos“ pravardę.
Kilimu į kalno viršūnę ir ten atsivėrusia panorama buvo labai patenkintas ir dar vienas projekto dalyvis Edvinas.
„Kai pakyli į dviejų kilometrų aukštį, norisi kilti dar daugiau – į 3, 4 kilometrų aukštį. Taip į dangų turėtume žvelgti, kilti ir kaip asmenybės, juk tobulėjimui ribų nėra, reikia dairytis vis į naujus horizontus“, – kalbėjo Edvinas.
Laimi ne pirmas, o geriausias
Juodkalnijoje pramogauja ir minčių verslui jauna lietuvių komanda ieško jau savaitę. Jie greitai suprato, kad turizmo rinkoje jau yra sukurta tiek daug produktų ir paslaugų, kad dviratį išrasti yra sunku.
Nepaisant to, nė vienas nenusiminė. Kai kurie siūlomi produktai veikia nepakankamai gerai, nėra patrauklūs keliautojams, todėl vietos rinkoje šių jaunų žmonių mintims tikrai yra.
„Kai tiri rinką ir randi, kad konkurentai jau daro kažką panašaus, nusiminti neverta. Nesvarbu, kas tą padarė pirmas, svarbu, kas padarė geriausiai“, – kalbėjo vaikinas.
O Andrius pridūrė, kad labai svarbu yra visada žiūrėti į priekį ir mokytis iš geriausių. Jis mano, kad sėkmingi žmonės kasdien ieško būdų, kaip tobulėti, žmonių, iš kurių galėtų mokytis.
„Reikia ieškoti už save sėkmingesnių, daugiau pasiekusių žmonių, mentorių, mokytis iš jų, pasiimti tai, ką jie gali pasiūlyti geriausio“, – kalbėjo Andrius.
Naivumu jo ir likusios VOYAGE komandos neapkaltinti nepavyks. Jaunuoliai puikiai supranta, kad, iriantis į priekį, yra labai svarbu ir ryšiai, įtakingų žmonių ar institucijų palaikymas, taip pat nuoširdus ir sunkus darbas.
Kelionės pabaigoje jie turės galimybę savo verslo idėją pristatyti potencialiam investuotojui.
„Svarbu yra ne tai, ką žadi padaryti, o tai, ką jau padarei. Tai rodo tavo pasiryžimą, norą siekti tikslo“, – Edvinas pabrėžė, kad ieškant investuotojų, svarbu ne žadėti, o parodyti, kiek jau darbo esi įdėjęs į savo idėją.
VOYAGE kelionėje jaunuolius lydi ir moko Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto direktorė Simona Šimulytė.
15min žurnalisto kelionę dalinai finansuoja VOYAGE iššūkio organizatoriai, straipsniams tai įtakos neturi.