04 22

Su 1996-ųjų „Audi“ per Afrikos platybes: lietuvis ir estas ryžosi pašėlusiam 13 000 km nuotykiui

Ar ryžtumėtės 1996-ųjų automobiliu leistis į 13 000 km kelionę per Sacharos dykumą, pavojingus Mauritanijos rajonus ar palei Atlanto vandenyno pakrantes? Tikriausiai toks nuotykis išgąsdintų ne vieną, tačiau Povilui Vosyliui ir jo bičiuliui estui Rauno Mae ši kelionė buvo ilgametė siekiamybė, kurią visai neseniai pavyko įgyvendinti.
Povilo ir Rauno kelionės akimirkos
Povilo ir Rauno kelionės akimirkos / Asmeninio archyvo nuotr.

Valstybės tarnautoju dirbantis Povilas, kuris prisistato marijampoliečiu, gyvenančiu Vilniuje, 15min papasakojo apie stulbinančią jo ir esto verslininko Rauno kelionę nuo Vilniaus iki Siera Leonės sostinės Fritauno.

Jau seniai apie tai svajoję draugai šią idėją įgyvendino vasario 12 – kovo 4 d., kuomet dalyvavo didžiausiose labdaros lenktynėse pasaulyje „Budapeštas–Bamakas 2024“. Kelionės metu lietuvis ir estas senu automobiliu įveikė tūkstančius kilometrų, juos lydėjo daugybė nuotykių, iššūkių, žinoma, ir automobilio gedimai bei didžiulis karštis.

Asmeninio archyvo nuotr. / Povilo ir Rauno kelionės akimirkos
Asmeninio archyvo nuotr. / Povilo ir Rauno kelionės akimirkos

– Kaip ir kodėl sugalvojote leistis į lenktynes nuo Budapešto Vengrijoje iki Bamako Malyje? Nuo ko viskas prasidėjo, kada išvykote ir kiek laiko keliavote?

– Abu su Rauno visada turėjome didelę aistrą ir hobį laisvalaikiu domėtis automobilių sporto renginiais. Ne tik stebime pasaulinio lygio automobilių varžybas (ypač laukiame kiekvienų metų Dakaro ralio, kuriame palaikome lietuvaičių ekipažus), bet ir patys turime nekasdienių automobilių, kuriais dalyvaujame parodose ar tiesiog automanų susitikimuose.

Asmeninio archyvo nuotr. / Povilas Vosylius
Asmeninio archyvo nuotr. / Povilas Vosylius

Kelionės idėja dalyvauti „Budapeštas–Bamakas 2024“ lenktynėse kilo jau seniai. Šiuo didžiausiu pasaulyje labdaros lenktynių renginiu domėjomės apie 5 metus. Didžiausias romantizmas šiam automobilių renginiui kilo todėl, kad jo maršrutas ir keliai didžiąja dalimi padengia legendinio Dakaro ralio trasas, kuriomis prieš 30 metų važiavo geriausi pasaulio sportininkai sunkiausiose pasaulio lenktynėse.

Dalyvauti lenktynėse sutrukdydavo laiko ir finansų trūkumas.

Taip pat patiko ir labdaros idėja, nes kiekviename Budapešto–Bamako ralyje yra numatomi labdaros siekiniai, netgi institucijos, nevyriausybinės organizacijos, kurioms labdara bus skirta.

Tačiau dalyvauti lenktynėse sutrukdydavo laiko ir finansų trūkumas. 2024 m. rudenį, netikėtai atsiradus laisvų registracijos vietų lenktynėse ir sukaupę santaupas, ryžomės dalyvauti. Pradžia nebuvo lengva, buvo reikalingas tinkamo, Afrikos sąlygoms 4 varančiais ratais varomo patikimo automobilio pasirinkimas už kuo mažesnę kainą ir jo paruošimas dideliems iššūkiams – karščiui, smėliui, ypač blogiems keliams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis