„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Su 50cc „Vespa“ iš pajūrio į Vilnių – ar įmanoma ir ar verta?

Šiemet iki minimumo sumažėjus kelionių į užsienį galimybei, visi stengiamės atrasti, kaip įdomiau galime keliauti po savo šalį. O ar mėginote su 50 kubinių centimetrų variklio cilindro darbinio tūrio „Vespa“ per gerą pusdienį iš pajūrio grįžti į Vilnių? 365 km, tik 55 km/val. greitis ir draudimas įsukti į autostradą. Portalo 15min fotografas Lukas Balandis tai išbandė – ir rekomenduoja kitiems.

Vilniečiams jau gerai žinoma „Vespa“ su 15min ženklais šiltuoju metų laiku keliems mėnesiams vis iškeliauja į Palangą – vasaroti. Pajūryje dirbantiems žurnalistams ir fotografams ji dažnai yra gerokai patogesnė transporto priemonė nei automobilis.

Vasarai einant į pabaigą, „Vespai“ irgi reikėjo grįžti. Su priekaba į pajūrį ją prieš kelis mėnesius nugabenęs L.Balandis tiesiog nebenorėjo ir vėl taip keliauti. „Pagalvojau, kad tiesiog neįdomu taip važiuoti, tai sugalvojau geriau pats motorolerį parvairuot, tokia štai atrakcija“, – aiškino fotografas.

Draugų pavežtas iki Palangos, šiame mieste jis praėjusį penktadienį praleido lygiai 10 minučių. Su „Vespa“ nukūrė iki Gelbėtojų stoties, kad padarytų pirmą kadrą, ir pasipildęs degalų išvyko į Vilnių.

Šios kelionės pagrindinis iššūkis – su 50 kubinių centimetrų variklio cilindro darbinio tūrio motoroleriu negali važiuoti autostrada. Lukui teko rinktis alternatyvų kelią, kuris nusidriekė pro Plungę, Rietavą, Rasienius, Kėdainius, Jonavą.

Iš viso – 365 km, kurie su 3 sustojimais kurui ir 4 sustojimais drono pakėlimui įveikti per 7 val. 45 minutes.

„Tikrai neužkniso“, – patikino Lukas. Jis su motociklu yra nemažai keliavęs po Europą, o motoroleris jam taip pat yra kasdienė transporto priemonė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Kelionė motoroleriu iš Palangos į Vilnių
Luko Balandžio / 15min nuotr./Kelionė motoroleriu iš Palangos į Vilnių

„Galiu pasakyti, kad, palyginus su motociklu, visiškai neišvargino kelionė, – pasakojo Lukas. – Važiuodamas su motoroleriu gali daugiau pozų keisti – gali kojas ištiesi, sulenkti, pasidėti tai vienoj vietoj, tai kitoj. Šiek tiek daugiau laisvės.“

Nedidelis „Vespos“ greitis gal kažkam atrodytų kaip minusas, bet Lukas tai vardija kaip pliusą. Maksimaliai galima „išspausti“ 55 km/val., tad greitis nevargina, vėjas labai smarkiai nepučia, važiavimas būna ramus ir malonus.

Be to, labai lengva planuoti kelionės laiką. „Greičiau nepavažiuosi – tavo greitis yra 55 km/val, lėčiau irgi retai kada važiuoji. Tai gali tiksliai žinoti, kiek per valandą įveiksi kilometrų ir kada būsi vietoje“, – aiškino Lukas. Pasijuokė, kad net ir važiuojant taip negreitai jam teko du kartus pačiam lenkti kitus – kartą traktorių, ir Vilniuje troleibusą.

„Čia nieko per daug įspūdingo nepadariau, žmonės keliauja ir toliau su motoroleriais. Tik noriu pasakyti – įmanoma tikrai keliauti su 50cc motoroleriu, ir visiškai pakankamai sparčiai“, – patikino Lukas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Kelionė motoroleriu iš Palangos į Vilnių
Luko Balandžio / 15min nuotr./Kelionė motoroleriu iš Palangos į Vilnių

Tokios kelionės pliusas – ir ekonomiškumas. Grįžtanti į Vilnių „Vespa“ pareikalavo 8 litrų degalų (maždaug 8,5 Eur). Jeigu Lukas būtų nusprendęs visgi vykti jos pasiimti su priekaba, tik į vieną pusę degalai automobiliui būtų atsiėję mažiausiai 30 Eur.

Beje, 15min šią vasarą skaičiavo, kaip pigiausia iš Vilniaus nuvykti į pajūrį, tik štai tada nebuvo sugalvota tuomet į palyginimą įtraukti ir motorolerio. Daugiau skaitykite čia: Palyginome: ar tikrai lėktuvu į pajūrį greičiausia? Rezultatas gali nustebinti

Lukas prisiminė, kad jį maloniai nustebino motociklininkai. Įprasta, kad šie tarpusavyje kelyje sveikinasi, bet paprastai motorolerininkams baikeriai rankos nekelia. „O čia važiuoju – čioperistai kelia rankas, mojuoja. Na tikrai įdomiai“, – prisiminė Lukas.

Gal ir nieko keisto – „Vespą“ dažniau pamatysi didmiesčiuose, o ne rajonų keliukuose. Be to, baltos ir 15min ženklais pažymėtos jos būtų sunku nepastebėti. Net vienas buvęs kolega rašė, kad matė Luką Jonavoje: „Galvoju, ką veikia 15min scooteris cia. Nepatikėjau, galvojau – vaidenasi. Pasirodo, ne“.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Kelionė motoroleriu iš Palangos į Vilnių
Luko Balandžio / 15min nuotr./Kelionė motoroleriu iš Palangos į Vilnių

Pati „Vespa“ tokią dieną irgi atlaikė idealiai. Tai buvo pirma jos tokia ilga kelionė, paprastai su ja važinėjama tik po miestą. „Miestietė“ gavo susipažinti ir su kaimo keliais: „Užtaikiau vienoje vietoje ant žvyrkelio, 10 kilometrų reikėjo važiuoti visiška „tarka“. Galvojau, kad jau ten pamesiu motorolerio ratus ir viską, kas gali būti pamesta.“

„Bet viskas pavyko net labai sėkmingai, – apibendrino Lukas Balandis. – Aš net savim pasididžiavau, kai atvažiavau jau prie redakcijos – jaučiausi kažką padaręs.“

Tačiau svarbiausia žinutė, kurią jis nori perduoti – nebijokit su ne itin galingais motoroleriais išvykti toliau nuo miesto. Puikus jausmas vakarėjant, saulei leidžiantis ramiai važiuoti per Lietuvos laukus. O dar jeigu ir su kompanija, keliais motoroleriais, sustojant pasimaudyti ar pavalgyti, neskubant – neišdildomi įspūdžiai garantuoti.

VIDEO: 370 kilometrų motoroleriu iš Palangos į Vilnių

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs