2015 01 06 /18:21

Sugadinta naujametė kelionė: į Vieną – ne žadėtu dviaukščiu autobusu, o mikroautobusu

Naujametė kelionė į Austrijos sostinę vienai vilniečių porai įsimins ilgam. Šventinės atostogos nepriminė pasakos ir dėl to turistai kaltina kelionių organizatorių „Novaturas“. Iš jo pirko trijų dienų kelionę dviaukščiu autobusu, tačiau į Austriją jiems teko važiuoti beveik nešildomu mikroautobusu.
Novaturas
„Novaturas“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

2015-uosius sutikti Vienoje Agnė (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi, – aut. past.) ir jos draugas nusprendė rudenį. Pasidomėję įvairių kelionių organizatorių pasiūlymais, jie išsirinko „Novaturo“, nors jis buvo brangiausias. Už trijų dienų kelionę autobusu pora sumokėjo 900 litų. Su nekantrumu kelionės laukę lietuviai tikėjosi patogiai ir saugiai dviaukščiu autobusu nuvykti į šventiškai išpuoštą Austrijos sostinę. Tačiau kelionė nuo pirmųjų akimirkų nepriminė pasakos.

„Išvykimo rytą Vilniuje, spaudžiant 8 laipsniams šalčio, autobuso teko laukti pusvalandį, nes jis sugedo, o naujasis užtruko kelyje. Situacija man pasirodė įtartina, tačiau raminau save. Galiausiai susėdome ne į tą, kuris „buvo kelyje“, bet į „Novaturo“ organizuojamos kelionės į Berlyną autobusą, kuris visą tą laiką pustuštis stovėjo šalia.

Šiuo autobusu važiavome į Kauną, kur turėjo laukti pakaitinis autobusas“, – įtartiną kelionės pradžią prisiminė Agnė.

Atvykus į Kauną laukė nauja staigmena: aikštelėje stovėjo autobusas ir mikroautobusas. Šią kelionę buvo įsigiję 65 žmonės – „Novaturo“ kelionių vadovė pasiūlė jiems patiems pasirinkti, kur sėsti – į autobusą ar mikroautobusą.

Taip pat žadėjo, kad nuo Varšuvos bus vienas bendras autobusas. Tikėdamiesi, kad nepatogiai keliauti teks neilgai, dalis turistų sutiko sėsti į mikroautobusą. Tarp jų buvo ir Agnė su draugu. Mergina pasakojo, kad daugiausia nepatogumų dėl pasikeitusio transporto patyrė stambesni ir aukštesni turistai – sėdintieji gale pradėjo skųstis, kad neturi vietos kojoms – jos tirpsta, šąla.

Kelionės vadovas jų skundus pakomentavo taip: „Nepatogu negali būti, juk mikroautobusas sukurtas žmonėms vežti.“

123rf.com /Viena
123rf.com /Viena

Klientai – „mikriuke“, gidė – autobuse

Pasiekę Varšuvą „Novaturo“ klientai iš tiesų buvo persodinti į vieną bendrą autobusą. Tačiau naudotis juo galėjo ribotą laiką – autobusas buvo išnuomotas ne visai parai. Vėliau daliai turistų ir vėl teko persėsti į mikroautobusą. Kiti, taip pat ir kelionės vadovė, važiavo autobusu.

Užuojautos iš kartu vykusios gidės mikroautobuse likę keleiviai nesulaukė – nepatenkintiems buvo pasiūlyta išlipti degalinėje Čekijoje, jei kelionės sąlygos netenkina.

„Teoriškai turistai galėjo kas kažkiek laiko pasikeisti vietomis – iš mikroautobuso persėsti į autobusą. Tačiau kas norės iš patogaus ir šilto autobuso persėsti į „mikriuką“, kuriame kojos šąla, o galva net raudona nuo karščio? – retoriškai klausė košmarišką kelionę į Vieną patyrusi „Novaturo“ klientė. – Galiausiai autobusas net pradėjo nebestoti degalinėse, kur stodavo mikroautobusas. Matyt, kad keleiviai iš „mikriuko“ neturėtų galimybės skųstis.“

Skaitytojo Lino nuotr./Viena
Skaitytojo Lino nuotr./Programa, apgyvendinimas ir kitos paslaugos turistams patiko. Tačiau kelionė buvo varginanti.

Pasijutome tarsi būtume „Novaturo“ įkaitai. Žinoma, iš kelionės dėl tokių suteiktų sąlygų grįžome sergantys ir nejaučiantys nuo šalčio pėdų, – piktinosi į Vieną su „Novaturu“ keliavusi vilnietė.

Iš kelionę organizavusio „Novaturo“ bei jo atstovų turistė pasigedo žmogiškumo. Į skundus dėl nepatogumų niekas nereagavo, o pralinksminti mikroautobuse važiavusių keleivių nuotaiką bandė dovanomis.

„Ir juokinga, ir pikta, kad „Novaturas“ sugalvojo mus papirkti pigaus čekiško putojančio vyno buteliais, kuriuos radome kiekvienas ant savo sėdynės mikroautobuse.

Toks kyšis ir elgesys tik dar labiau supykdė. Pati pusę kelionės namo praverkiau dėl nežmoniškų sąlygų, kurias mums suteikė „Novaturas“. Vietoj linksmos ir smagios šventės gavome apgaulę ir streso perpildytas tris dienas. Tarp keleivių tvyranti atmosfera, kad vėl teks važiuoti mikroautobuse, privertė juos kovoti dėl vietų patogesniame autobuse. Pasijutome tarsi emigrantai, vežami į Didžiąją Britaniją, o ne turistai. Paslaugos, už kurias sumokėjome, nebuvo suteiktos, o dar ir Naujuosius metus pradėjome su peršalimais ir ligomis“, – piktinosi Agnė.

„Novaturo“ komentaras: „Stengėmės, kad nenukentėtų programa“

Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ rinkodaros projektų vadovė Dovilė Zapkutė apgailestavo, jog bendrovės klientams teko patirti nepatogumų dėl keičiamo transporto. Tačiau, anot jos, buvo daroma viskas, kad būtų užtikrintas numatytos programos tęstinumas.

„Prieš pat kelionės pradžią paaiškėjo, kad sugedo suplanuotas autobusas. Nedelsiant reagavome ir pirmiausia užtikrinome, kad kelionė prasidėtų laiku ir nenukentetų kelionės programa. Nuolat palaikydami ryšį su kelionės vadove, klientus informavome, kad iki pirmos nakvynės vietos kelionė bus vykdoma dviem mažesniais autobusais, o toliau kelionė bus vykdoma vienu dideliu autobusu. Autobusą pavyko surasti ir klientai jau nuo Varšuvos tęsė kelionę vienu dideliu autobusu. Klientai, iš Vienos vykdami atgal į Lietuvą, iki Brno miesto buvo parvežti tuo pačiu išnuomotu dideliu autobusu ir tik nuo Brno miesto grįžo dviem autobusais“, – situaciją komentavo „Novaturo“ atstovė. 

Skaitytojo Lino nuotr./Vienos katedra
Skaitytojo Lino nuotr./Vienos katedra

Į Vieną keliavęs Linas: „Mus apgavo, pažadėję, kad nepatogumai bus laikini“

Paskelbus straipsnį, į portalą kreipėsi dar vienas šios kelionės dalyvis Linas. Jis patvirtino Agnės pasakojimą bei pridūrė, kad nemaža dalis turistų važiuoti mikroautobusu sutiko tik todėl, kad kelionės vadovė užtrikrino – nepatogumai bus laikini.

„Pirma pažadėjo, kad nepatogumai laikini, todėl įtikino tęsti kelionę. Apie tai, kad į dalį kelio ir vėl kažkam reikės važiuoti mikroautobusu, mums pasakė toli nuo Lietuvos, kai iš esmės neturėjome kitos išeities tik susitaikyti su esama padėtimi“, – piktinosi „Novaturo“ klientas. 

„Kai autobusas su mikroautobusu išvažiuojant iš Lietuvos sustojo Alytuje, žmonės, gyvenantys Alytuje, prašė išleisti, jie nebenorėjo tęsti kelionės mikroautobusu. Gidė primygtinai prašė visų galinčių „draugiškai“ persėsti į mikroautobusą. Problemą buvo žadama kuo greičiau išspręsti. Galiu pasakyti, kad vien dėl šio pažado žmonės sutiko su „laikinais“ nepatogumais“, – rašė Linas. Pasak jo, Varšuvoje iš tiesų visi 65 keleiviai persėdo į vieną patogų autobusą. Visi suprato situaciją ir nesiskundė, tačiau istorija pasikartojo grįžtant į Lietuvą: Čekijoje daliai žmonių vėl teko persėsti į mikroautobusą.

Į Vieną keliavęs Linas tikino nesuprantantis, kaip turėdami dvi paras „Novaturo“ atstovai nesugebėjo suorganizuoti, jog namo visi keleiviai grįžtų vienu autobusu. „Tai akivaizdi apgaulė: pirma pažadėjo, kad nepatogumai laikini, todėl įtikino tęsti kelionę. Apie tai, kad į dalį kelio ir vėl kažkam reikės važiuoti mikroautobusu, mums pasakė toli nuo Lietuvos, kai iš esmės neturėjome kitos išeities tik susitaikyti su esama padėtimi“, – piktinosi „Novaturo“ klientas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų