15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Suvaidintos atostogų nuotraukos: kodėl lietuviai socialiniuose tinkluose apgaudinėja pažįstamus?

Jau esame įpratę su draugais ir pažįstamais dalintis gyvenimo akimirkomis socialiniuose tinkluose. „Tez Tour“ atlikta keliautojų apklausa rodo, kad net 73 proc. respondentų juose pasidalija ir savo kelionių nuotraukomis. Tuo metu vienas iš 10 apklaustųjų teigia, kad įkelia ir suvaidintų atostogų nuotraukas, norėdamas pajuokauti arba neatsilikti nuo draugų, rašoma kelionių organizatoriaus pranešime spaudai.
Atostogos
Atostogos / 123RF.com nuotr.

„Aktyviau atostogų nuotraukomis socialiniuose tinkluose dalijasi moterys – 82 proc., palyginus su 61 proc. vyrų. Pastebima, kad noras pasidalinti atostogų nuotraukomis susijęs ir su mažamečių vaikų turėjimu. Kuo mažesni vaikai, tuo respondentai labiau linkę dalintis atostogų nuotraukomis“, – pristato Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ Ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.

Kas trečias lietuvis, kai pasiilgsta tikrų atostogų, mėgsta atsidaryti nuotraukų galeriją ir prisiminti praėjusių kelionių įspūdžius. Senas kelionių nuotraukas lietuviai paviešina ir savo socialinių tinklų paskyrose. Dažnai ankstesnių atostogų nuotraukas viešina 6 proc., kartais – vienas iš keturių respondentų.

Draugų nuotraukos įkvepia keliauti

Remiantis apklausos duomenimis, draugų ir pažįstamų kelionių nuotraukos socialiniuose tinkluose sukelia įvairias emocijas ir daro įtaką kelionių pasirinkimui. 43 proc. respondentų jos sukelia malonius jausmus, kai kiti smagiai leidžia laiką. Dar 43 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad šios nuotraukos įkvepia pasidomėti naujomis kryptimis ir suplanuoti atostogas.

123RF.com nuotr. / Atostogos
123RF.com nuotr. / Atostogos

„Pastebime, kad kelionių pasirinkimui nuotraukos socialiniuose tinkluose turi įtakos. Stebėti draugų nuotraukas ir keliauti virtualiai, pamatyti naujas vietas, stebėti įspūdžius mėgsta 44 proc. moterų ir ketvirtadalis apklaustų vyrų“, – apžvelgia I.Aukštuolytė.

Vis dėlto kelionių nuotraukos gali sukelti ir kitokius jausmus. 15 proc. respondentų draugų kelionių nuotraukos sukelia pavydą, jie mano, kad kiti atostogauja dažniau ar geriau už juos. Kiek daugiau nei dešimtadalis respondentų stebėdami tokias nuotraukas jaučiasi suirzę, nes ir patys mieliau atostogautų, o ne dirbtų.

Viešina ne tik tikras nuotraukas

Pasak kelionių organizatoriaus atstovės, didėjant informacijos srautui tampa sunku atskirti realias ir netikras atostogų nuotraukas. Šią tendenciją atspindi ir apklausos duomenys.

„Maždaug kas ketvirtas Lietuvos gyventojas mano, kad savo socialiniuose tinkluose yra galimai pastebėjęs netikras atostogų, turistinių vietų nuotraukas, apsimetinėjimus, kad jų draugai yra kažkur išvykę. Tokias nuotraukas dažniau pastebi vyrai. Visgi, 67 proc. respondentų nėra atkreipę dėmesio arba jiems nepavyko identifikuoti tokių nuotraukų“, – kalba I.Aukštuolytė.

123RF.com nuotr. / Atostogos tropikuose
123RF.com nuotr. / Atostogos tropikuose

Keliautojų apklausos duomenys rodo, kad respondentai viešina suvaidintas nuotraukas savo socialiniuose tinkluose, nes nenori atsilikti nuo kitų atostogaujančiųjų.

„5 proc. respondentų prisipažino, kad tokias nuotraukas kartais paviešina, nes siekia sukelti aplinkiniams pavydą arba nenorėdami atsilikti nuo draugų, kurie atostogauja dažniau. Lygiai tiek pat apklaustųjų netikras nuotraukas viešina tiesiog norėdami pašmaikštauti“, – dalijasi I.Aukštuolytė.

5 proc. respondentų prisipažino, kad tokias nuotraukas kartais paviešina, nes siekia sukelti aplinkiniams pavydą.

Klaidingas įspūdis apie nuotraukų tikrumą gali susidaryti ir tada, jei nuotraukos į socialinius tinklus įkeliamos po atostogų. Tokiomis nuotraukomis savo socialiniuose tinkluose dažniau dalijasi moterys (11 proc.) nei vyrai (8 proc.).

Keliautojų apklausa kelionių organizatoriaus užsakymu atlikta 2023 m. balandžio 19–23 dienomis. Apklausa reprezentuoja 18–64 metų amžiaus Lietuvos gyventojų nuomonę, ją atliko „Intra Research“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais