Balio Ngurah Rai oro uostas buvo uždarytas pirmadienį, o antradienį draudimas pratęstas dar mažiausiai 24 valandoms. Lėktuvų maršrutuose tvyro vulkaniniai pelenai – tai pavojinga skrydžiams, todėl orlaiviams skristi neleidžiama.
Perspėjama, kad jau nuo rugsėjo nerimstantis ugnikalnis gali bet kuriuo metu išsiveržti, yra paskelbtas aukščiausio lygio pavojus, vyksta evakuacija.
Neišskridusiais keleiviais privaloma pasirūpinti
10 metų patirtį ginčo sprendimo, viešosios ir turizmo teisės srityje turintis advokatas, kontoros „ADER“ įkūrėjas Edmundas Rusinas 15min sakė, kad ugnikalnio išsiveržimas – ypatinga aplinkybė, ir pagal ES reglamentą dėl to kompensacija dėl neįvykusio skrydžio nepriklauso. „Tačiau priklauso kitos dvi teisės – tiek teisė į rūpybą, tiek teisė atsisakyti skristi kitu reisu“, – aiškino jis.
Teisė į rūpybą – tai keleivio teisė, kad vežėjas arba kelionių organizatorius suteiktų gėrimus, maistą, ryšio priemones. „Jeigu neišskrendama tą dieną ir liekama nakčiai, tuomet turi būti pasirūpinta ir nakvyne“, – pabrėžė turizmo teisės ekspertas.
ES reglamentas nustato taisykles tiems skrydžiams, kai skrendate su Bendrijos vežėju arba tiesiai iš ES valstybės. Tačiau tokios pačios teisės priklauso, ir jei skrendate ne su ES vežėju – tokias pat ypatingas aplinkybes taiko ir jie.
Vienas svarbiausių patarimų tiems, kuriems kelionės planai griūna dėl Agungo ugnikalnio – turėti šiek tiek kantrybės ir palaukti vežėjo pasiūlymo.
Vienas svarbiausių patarimų tiems, kuriems kelionės planai griūna dėl Agungo ugnikalnio – turėti šiek tiek kantrybės ir palaukti vežėjo pasiūlymo. „Pavyzdžiui, šiandien žmonės turėjo išskristi, bet to nebuvo galima padaryti – tai jie numoja ranka ir patys nusiperka kitus bilietus, išskrenda kitu reisu, o paskui sako vežėjui – „Grąžinkite mano pinigus“. Reikia būti atsargiems – visų pirma reikia sulaukti, ką siūlo vežėjas“, – pabrėžia keliautojų ir turistų interesams atstovaujantis advokatas.
E.Rusino teigimu, tik tuomet, jeigu keleiviams nieko nėra siūloma arba siūloma visiškai netinkami variantai, jiems vertėtų patiems įsigyti kitus bilietus. „O numoti ranka, nelaukti – nerekomenduotina, nes vežėjas tokiu atveju gali negrąžinti išleistos sumos pinigų“, – atkreipia dėmesį advokatas.
Jeigu kelionę įsigijote per kelionių organizatorius, visų pirma bendrauti reikėtų su jų atstovais. „Tokiu atveju kelionių organizatorius, iš kurio įsigijote kelionės paketą (skrydžius, apgyvendinimą ir t.t.) yra sutarties vykdytojas“, – 15min aiškino E.Rusinas.
Jeigu skrydžio bilietus įsigijote patys arba per kelionių agentūrą, tuomet tiesiogiai bendrauti reikia su vežėjo atstovais. „Agentūra tokiu atveju yra tik tarpininkas – jūsų teisiniai santykiai yra su vežėju“, – sakė turizmo teisės ekspertas.
Ar galima atgauti pinigus už viešbučius?
Jeigu kelionę įsigijote per kelionių organizatorius, visų pirma bendrauti reikėtų su jų atstovais.
Daug kelionės išlaidų suryja ne tik skrydžiai, bet ir viešbučiai ar ekskursijos. Ką daryti, kai pinigai jau sumokėti, bet nuvykti į vietą nebegalite? „Tai priklauso nuo paslaugos tiekėjo sąlygų. Būna viešbučių, kurie grąžina pinigus, būna, kurie – iš dalies. Bendra taisyklė – jeigu yra ypatinga aplinkybė, ir aš negaliu dėl ne nuo manęs priklausančių priežasčių pasiekti tikslo, tokiu atveju neturėčiau patirti nuostolių“, – teigė E.Rusinas.
Tačiau kiekvienu atveju reikia bendrauti su konkrečiu paslaugos tiekėju ir aiškintis tiesiogiai su juo – vieno atsakymo šiuo klausimu nėra, reikia žiūrėti į konkrečias sąlygas.
Lygiai taip pat – ir su kelionių draudimu. Ar jį turėdamas gausite kompensaciją už neįvykusią kelionę į Balį, priklauso nuo sąlygų sutartyje. „Kai skrydžiai vėluoja, būna atšaukti, ir jeigu tai nėra numatyta kaip nedraudiminis įvykis, tuomet žmogus gautų papildomas išmokas. Tačiau kiekvienas paslaugos tiekėjas siūlo savo sąlygas, ir tai priklauso nuo jo“, – atkreipė dėmesį advokatas.
Ką reikia žinoti, jeigu šiuo metu esate Balyje, skaitykite čia.