Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Sveikatos turizmas – milijonus generuojanti industrija

100 milijardų dolerių per metus, 6 milijonai pacientų, vykstančių gydytis į kitas šalis – dėl tokio dydžio pasaulinės medicinos turizmo rinkos dalies varžosi daugiau kaip 90 valstybių. „Nors konkurencija ir didžiulė, Lietuvos galimybės šioje srityje, pasirinkus klasterizacijos modelį – labai geros“, – tokią pagrindinę žinutę po JAV vykusio Pasaulio medicinos turizmo kongreso Lietuvai siunčia Laimutis Paškevičius, Lietuvos medicinos turizmo klasterio valdybos pirmininkas.

Vyksta ne dėl palmių ar jūros

Tyrimai atskleidžia, jog medicinos turistui renkantis šalį, į kurią vykti, jos, kaip turistinės vietovės patrauklumas, lemia gan nedaug. „Pavyzdžiui, Turkiją medicinos turistai renkasi ne dėl palmių, saulės ar jūros, bet dėl teikiamų medicinos paslaugų lygio, kainos ir kokybės santykio. Tad ir prisistatant medicinos turizmo rinkoje svarbiau akcentuoti ne šalies turizmo resursus, bet teikiamas medicinos paslaugas“, – teigia ekspertas.

Prisistatant medicinos turizmo rinkoje svarbiau akcentuoti ne šalies turizmo resursus, bet teikiamas medicinos paslaugas.

Visgi, bendras šalies žinomumas yra svarbus. Viena pagrindinių priežasčių, kodėl medicinos turistų daugiausiai pritraukiama iš gretimų valstybių yra ta, kad jų gyventojai dažniausiai turi suvokimą apie kaimyninę šalį ir jos paslaugų kokybės lygį – juo pasitiki arba ne – tad tokius asmenis prisikviesti pasinaudoti medicinos paslaugomis yra paprasčiau.

Kaina – tik vienas iš aspektų

Pasauliniame medicinos turizmo kongrese pristatytos apklausos duomenimis, medicinos turistams renkantis, kur vykti, paslaugų kaina turi vis mažiau reikšmės – jos lyginamasis svoris per 5 metus sumažėjo nuo 60 iki 40 proc., tuo tarpu paslaugų kokybės svarba išaugo.

„Mažos kainos argumentas – svarbus, bet ne pagrindinis. Tuo tarpu paslaugų kokybę liudijantys veiksniai – tokie kaip pasauliniu lygiu pripažįstamų akreditavimo ir sertifikavimo standartų diegimas tampa vis svarbesni. Lietuvoje turime kelias aukščiausiais standartais akredituotas medicinos įstaigas ir tai gali būti vienu iš mūsų šalies medicinos turizmo paslaugas regione pristatančių išskirtinumų“, – dėmesį atkreipia medicinos turizmo klasterio valdybos pirmininkas.

Pagrindinis Lietuvos konkurencinis pranašumas medicinos turizmo rinkoje – aukšta paslaugų ir aptarnavimo kokybė.

Taigi, pagrindinis Lietuvos konkurencinis pranašumas medicinos turizmo rinkoje – aukšta paslaugų ir aptarnavimo kokybė. Būtent kokybė už prieinamą kainą ir yra ta pridėtinė vertė, kurią pirmiausiai turėtume siūlyti potencialiems medicinos turistams.

Žinoma, taip pat itin svarbus patogus susisiekimas – sveikatos sutrikimų turintieji nėra linkę valandų valandas praleisti kelionėje. Dėl šios priežasties medicinos turizmo pasauliniais centrais tapusios įstaigos vis dažniau pradeda galvoti ne kaip atsivežti už tūkstančių kilometrų esančius pacientus, bet kartu su vietiniais paslaugų teikėjais ieško galimybių aptarnauti pacientus jų gyvenamosiose šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos