„Tai ne zoologijos sodas“: kodėl Amsterdame protestuoja sekso paslaugų teikėjai?

Amsterdamas, priblokštas savo populiarumu, vis labiau stengiasi iš naujo sukurti savo „laukinio“ ir „miesto be jokių taisyklių“ įvaizdį. Girtiems britams liepiama likti namie, siekiama griežčiau kovoti su kanapėmis, o miesto centre esantiems viešnamiams netrukus bus uždegta raudona šviesa, rašoma CNN.
Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas
Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas / Vida Press nuotr.

Pasak pareigūnų, sekso paslaugų teikėjams balandžio 1 d. įsigaliojo naujos taisyklės, pagal kurias Amsterdamo sekso paslaugų įmonės turės duris uždaryti ne 6, o 3 val. ryto, siekiant kovoti su tuo, ką vietos valdžios institucijos vadina nepatogiu žmonių, besilankančių Raudonųjų žibintų kvartale, elgesiu.

Sutrumpintos darbo valandos taikomos vykstant miesto tarybos kampanijai, kuria siekiama perkelti sekso paslaugų teikėjus į „erotinį centrą“ už miesto centro ribų. Amsterdamas taip pat imasi priemonių, kuriomis siekiama apriboti kruizus vandens keliais ir įvesti apribojimus trumpalaikei būstų nuomai, taip pat siekia įvesti aviacijos mokestį, kad būtų sprendžiama pigių skrydžių problema.

Keletas sekso paslaugų teikėjų CNN sakė, kad prieš juos nukreiptos reformos didina stigmą, ir teigė manantys, kad yra neteisingai diskriminuojami ir naudojami kaip „atpirkimo ožiai“ sprendžiant miesto problemą dėl masinio turizmo.

Amsterdamo merės pavaduotojo Sofyano Mbarkio atstovas spaudai CNN sakė, kad šiuo priemonių paketu siekiama išlaikyti miestą gyvybingą, ir teigė, kad „dabar turime rinktis ribojimą, o ne neatsakingą augimą“.

Prarastos pajamos ir saugumo problemos

Felicia Anna (privatumo sumetimais jos tikrasis vardas nenurodytas) yra buvusi sekso paslaugų teikėja, jau 13 metų gyvenanti Amsterdame ir dabar pirmininkaujanti „Red Light United“ – Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalo darbuotojų profesinei sąjungai.

Ji sako, kad sutrumpėjus darbo valandoms smarkiai sumažės vitrinų darbuotojų pajamos, todėl daugelis jų vos pajėgs padengti išlaidas, pavyzdžiui, už vitrinų kambario nuomą ir taksi, kad galėtų saugiai grįžti namo.

Vida Press nuotr. / Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas
Vida Press nuotr. / Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas

Violeta (slapyvardis) yra sekso paslaugų teikėja ir Prostitucijos informacijos centro (PIC), Amsterdame įsikūrusios organizacijos, teikiančios informaciją ir švietimą apie sekso paslaugas, koordinatorė.

Violeta sako, kad sutrumpintos darbo valandos ypač paveiks transseksualų bendruomenę, teigdama, kad daugelis klientų, ateinančių nuo 3 iki 6 val. ryto, prašo transseksualių sekso paslaugų teikėjų.

Ji taip pat kalbėjo apie visų sekso paslaugų teikėjų gerovės problemas, aiškindama, kaip tai gali paveikti jų galimybes saugiai grįžti namo.

„Jei keliauji namo 3 val. ryto, ypač jei viskas uždaryta, tuomet tu, kaip sekso paslaugų teikėja, atsiduri didesniame pažeidžiamume“, – išdėstė Violeta, lygindama tai su 6 val. ryto, kai, anot jos, yra daugiau socialinės veiklos ir transporto galimybių.

Sutrumpintos darbo valandos ypač paveiks transseksualų bendruomenę.

„Mūsų pajamos paprastai yra grynieji pinigai. Taigi, tuo metu ryte mes galime keliauti su daugybe grynųjų pinigų. Jei gatvėse nėra daug žmonių, tai suteikia galimybę žmonėms, kurie norėtų mums pakenkti, tai padaryti“, – sakė Violeta.

„Dauguma darbuotojų pradeda dirbti po 12 ar 1 val. ryto, kai barai pradeda užsidarinėti, – CNN sakė Anna. – Dabar turi gal dvi valandas, kad užsidirbtum pinigų, o to nepakanka.“

Raudonųjų žibintų kvartalo raudonoji juosta

Naujojo sutrumpinto darbo laiko apribojimo fone yra atskiras miesto tarybos siekis uždaryti vitrinų įstaigas ir perkelti sekso paslaugų teikėjus į erotinį centrą už miesto centro ribų.

Ketvirtadienį sekso paslaugų teikėjų organizuotas protestas nutraukė miesto tarybos posėdį, kuriame buvo svarstomos siūlomo erotinio centro vietos pasirinkimo galimybės.

Vida Press nuotr. / Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas
Vida Press nuotr. / Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas

Pasak organizacijos „Red Light United“, protestuotojai įteikė Amsterdamo merei Femke Halsema peticiją, kurią pasirašė 266 sekso paslaugų teikėjai ir kurioje raginama Raudonųjų žibintų kvartale sustiprinti policijos pajėgas, o ne anksčiau uždaryti vitrinas ir perkelti jas į erotinį centrą.

F.Halsema jau anksčiau yra pareiškusi, kad kai kurie lankytojai į sekso darbuotojus žiūri tik kaip į turistų atrakciją, ir teigė, kad erotinis centras sumažins spaudimą Raudonųjų žibintų kvartalui ir sukurs vietą, kurioje sekso darbuotojai galės dirbti saugiai ir netrukdomi.

Sekso paslaugų teikėjai su tuo nesutinka, o „Red Light United“ teigia, kad erotinis centras gali sudaryti sąlygas didesniam nusikalstamumui ir „šešėliniam“ elgesiui.

„Darbas už virtrinos naudingas tuo, kad esi matomas ir jautiesi saugesnis. Erotiniame centre tokio jausmo nėra, nes esi uždarytas pastate“, – sakė Anna.

Violeta pakartojo susirūpinimą dėl saugumo, teigdama, kad sekso paslaugų teikėjų perkėlimas taip pat panaikintų kai kurias socialines garantijas.

Darbas už virtrinos naudingas tuo, kad esi matomas ir jautiesi saugesnis.

„Jei perkelsite Raudonųjų žibintų kvartalą, didesnė žmonių kocentracija bus teritorijoje, kuri negali būti taip gerai stebima ir nėra kontroliuojama visuomenės“, – sakė Violeta.

„Vienas iš puikių dalykų būti sekso paslaugų teikėja Amsterdame yra tai, kad kai žmonės išsitraukia fotoaparatus ir bando fotografuoti, padeda ne tik sekso paslaugų teikėjai, bet ir vietos bendruomenė, – aiškino Violeta ir pridūrė, – olandai nebijo pasakyti žmonėms, kad jie to nedarytų“.

„Žmonės nesiruošia likti nuošalyje“

Apribojimai sekso paslaugų teikėjams – tai tik vienas iš Amsterdamo bandymų pakeisti prekės ženklą punktų. Raudonųjų žibintų kvartale ketinama įvesti ir kitus apribojimus, pavyzdžiui, užrakinimo taisykles, alkoholio pardavimo apribojimus ir draudimą rūkyti gatvėje.

Miesto taryba taip pat pristatė keletą kampanijų, įskaitant kampaniją „Stay Away“, kuri iš pradžių buvo nukreipta į jaunus britų vyrus, paleidžiant vaizdo reklamą, įspėjančią apie asocialų elgesį, jei jie ieškos tokių terminų kaip „mergvakaris Amsterdame“, „pigus viešbutis Amsterdame“ arba „pub crawl Amsterdam“.

Amsterdamo mero pavaduotojo Sofyano Mbarkio atstovas spaudai sakė, kad kampanija pradėta Jungtinėje Karalystėje, nes „dalis šios grupės atstovų aktyviai dalyvauja miesto centro naktiniame gyvenime, kurį lydi daugiau nei vidutiniškai nedrausmingas elgesys“.

Tačiau atstovas spaudai pažymėjo, kad tai tik pirmas kampanijos žingsnis, ir teigė, kad ji „nėra skirta tik vienai šaliai“, o „per ateinančius mėnesius ši kampanija prasidės ir kitose ES šalyse bei pačiuose Nyderlanduose“.

Elkitės su šia vieta taip, kaip elgtumėtės su savo gimtuoju miestu.

Felicia Anna ir Violeta teigė, kad iš savo asmeninės patirties žino, jog britų vyrai elgiasi ne prasčiau nei kiti turistai. Jos abi pridūrė, kad problemų dėl nemandagaus elgesio kelia ne tik turistai, bet ir vietiniai gyventojai.

Anna mano, kad platesnė problema slypi su Amsterdamo idėja siejamame taisyklių nebuvimo požiūryje, kurį, kaip ji sutinka, reikia keisti.

Vida Press nuotr. / Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas
Vida Press nuotr. / Amsterdamo Raudonųjų žibintų kvartalas

„Galima surengti kelias kampanijas, kuriose žmonėms būtų sakoma, kad jie nesilankytų, bet žmonės nesiruošia nesilankyti, – teigė Anna. – Reikia mokyti žmones, kaip elgtis. Jei to nepadarysite, tai niekada nepasikeis.“

„Tai ne zoologijos sodas, – aiškino Anna. – Ateikite į Raudonųjų žibintų kvartalą, bet elkitės tinkamai.“

Violeta taip pat ragino daugiau šviesti ir sakė mananti, kad ši kampanija gali duoti atvirkštinį efektą, sakydama, kad „dėl šios tikslinės reklamos tai skamba labiau kaip ydų miestas“.

„Elkitės su šia vieta taip, kaip elgtumėtės su savo gimtuoju miestu ar miestu, kuriame gyvenate“, – ragino Violeta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis