„Daugiau nei 60 proc. „Air Lituanica“ keleivių yra užsieniečiai, kas aiškiai rodo, kad įgyvendiname savo misiją – geriname Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, – sako „Air Lituanica“ Komercijos direktorius Simonas Bartkus. – Vieša paslaptis, kad potencialūs investuotojai, analizuodami rinkas, didelį dėmesį skiria susisiekimui su potencialia šalimi.
Jeigu nėra galimybės per dieną arba dvi atvykti, sutvarkyti svarbių reikalų ir išvykti, tai iškart daroma išvada, kad komunikacija su ta šalimi bus itin sudėtinga ir investicijų klausimą reikia tikrai gerai pasverti.“
Anot Vilniaus oro uosto vadovo Artūro Stankevičiaus, užsieniečių atvykimo į Lietuvą skatinimas yra svarbus visai šaliai.
„Air Lituanica“ pasiekė šį rezultatą per gana trumpą laiką. Esame tikri, kad tam padėjo ir įžvalgus naujų krypčių planavimas. Tikime, kad veikdami kartu ir toliau skatinsime ne vien užsieniečių atvykimą pas mus, bet ir gerinsime šalies įvaizdį“, – sako A. Stankevičius.
Užsienio investicijos ir turizmas yra šalies ekonominio augimo pagrindas – sukuriama naujų darbo vietų, diegiamos pažangesnės technologijos bei vadybos modeliai, auga viešbučių, restoranų ir pramogų verslas.
Valstybinis turizmo departamentas ir Statistikos departamentas skaičiuoja, kad vidutinės išlaidos vienos kelionės metu į Lietuvą vienam žmogui (užsieniečiui) – 359,70 eurų. Tad, galima skaičiuoti, kad „Air Lituanica“ keleiviai užsieniečiai, atvykę į Vilnių, jau išleido daugiau nei 20 mln. eurų.
Remiantis Tarptautinės oro uostų tarybos (angl. Airports Council International) skaičiavimais, sudėjus visus faktorius, bendras oro transporto poveikis Lietuvos ekonomikai gana ženklus – tai beveik 12 tūkst. darbo vietų ir 420 mln. eurų bendrosios pridėtinės vertės.
Vienas milijonas keleivių sukuria beveik 3 tūkst. darbo vietų (tiesiogiai – 950), tad, netiesiogiai „Air Lituanica“ veikla jau sukūrė apie 500 darbo vietų.
Bilietus platina naujais kanalais
Turistų bei investuotojų atvykimą skatinanti „Air Lituanica“ pasirūpino ir paprastesniu bilietų įsigijimu – jie nuo šiol platinami ir per JAV kompanijai „Travelport“ priklausančią „Galileo“ bilietų platinimo sistemą, per kurią pasaulyje parduodama apie 22 proc. aviakompanijų bilietų.
Toks bendrovės sprendimas ypatingai aktualus keleiviams iš Šiaurės Amerikos, Pietryčių Azijos ir Artimųjų Rytų. „Air Lituanica“ prognozuoja, kad pardavimo kanalų plėtra augins keleivių skaičių ir šiais metais jis bus daugiau nei 200 tūkst.
Šiuo metu „Air Lituanica“ iš Vilniaus oro uosto skrenda į pagrindinius Briuselio, Amsterdamo, Berlyno, Prahos, Miuncheno, Paryžius, Bilundo, Talino oro uostus.
Nuo sausio 26 dienos aviakompanija pradėjo skrydžius į Stokholmą, o nuo balandžio 30 dienos dar vienu tiesioginiu reisu sujungs Lietuvą su Vokietiją – bus vykdomi skrydžiai į Hamburgą.
„Air Lituanica“ skrydžiai yra vykdomi 86 vietų „Embraer 175“, 49 vietų „Embraer 145“ ir 46 vietų „ATR42” tipo orlaiviais.