Aišku, lėktuvo įgula ir įranga yra kiek įmanoma parengta įveikti įvairius iššūkius ore. Viena tokių įrangų – lėktuve esančios deguonies kaukes, kurios nelaimės atveju aprūpina keleivius deguonimi. Tiesa, apie jas keleiviams reikėtų žinoti kelis faktus, net jei jie ir nenuramina, rašo flipboard.com.
Kiekvienas tikisi, kad deguonies kauke lėktuve niekada gyvenime nereikės pasinaudoti. Dauguma iš mūsų jas pamirštame iškart po išklausyto saugumo instruktažo.
Dažnas keleivis mano, kad visos virš keleivių nelaimės atveju nuleidžiamos deguonies kaukės yra prijungtos prie didžiulės deguonies talpyklos, kuri laikoma kažkur lėktuve.
Tačiau vieno iš keliautojų „Tik tok“ tinkle pateiktas vaizdo įrašas atskleidžia, kad deguonies kaukių veikimo principas kiek kitoks.
„Tos kaukės nėra prijungtos prie deguonies rezervuaro ar apskritai kokios nors oro talpyklos“, – vaizdo įraše aiškina „TikTok“ vartotojas Joe.
Jei kada nors teks naudoti deguonies kaukę lėktuve, pastebėsite, kad ji skleidžia neaiškų degėsių kvapą.
Nepanikuokite! Tai tikrai ne gaisras.
Joe paaiškina, kad taip atsitinka dėl užsidegančio grunto, kuris atsiranda, kai užsidedate kaukę. „Kai kaukę nuleidžiate žemyn, iššaunamas uždegimo kaištis ir uždegamas gruntas, kuris įkaista iki daugiau nei tūkstančio Farenheito laipsnių (500 laipsnių pagal Celsijų).“
Štai kodėl skrydžio palydovai per saugos instruktažą nurodo keleiviams stipriai nusitraukti kaukes – dėl karščio kietas natrio chloratas virsta deguonimi, kuriuo galima kvėpuoti.
„Deguonis per filtrą patenka į kaukę, per kurią kvėpuojate“, – paaiškino Joe ir pridūrė, kad kaukėse yra tiek deguonies, kad jo užtektų, kol pilotas nusileis į saugų aukštį ne valandoms, o 15–20 min.
Vaizdo įrašas pribloškė žiūrovus, kurie net neįsivaizdavo, kad visa tai vyktų virš jų galvų įvykus nelaimei. Įrašą galite pažiūrėti žemiau.