„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Tirpstantis ledynas Islandijoje atidengė sudužusį II pasaulinio karo bombonešį

Tirpstantis Eyjafjallajökull ledynas Islandijoje atidengė amerikiečių karo lėktuvo nuolaužas. „Tai įspūdinga istorija“, – teigia į šią vietą užkopęs Gudmunduras Gunnarssonas.
Tirpstantis ledynas Islandijoje atidengė sudužusį II pasaulinio karo bombonešį
Tirpstantis ledynas Islandijoje atidengė sudužusį II pasaulinio karo bombonešį / Gudmunduro Gunnarssono/123rf.com nuotr.

Icelandmonitor.mbl.is rašo, kad amerikiečių „B-17 Flying Fortress“ bombonešis Eyjafjallajökull ledyne sudužo Antrojo pasaulinio karo metais – 1944 m. rugsėjo 16 d. Visi 10 juo skridusių žmonių išgyveno.

Dabar tirpstantis ledynas atidengė per ilgus dešimtmečius užklotus lėktuvo likučius. Slinkdamas ledynas išnešiojo nuolaužas, tad sudužimo vieta atrodo lyg sąvartynas, rašo portalas. Visgi kai kurios dalys yra lengvai atpažįstamos.

Nuolaužų vieta tapo ir traukos objektu – žmonės keliauja savo akimis pamatyti prieš prieš daugiau nei 70 metų sudužusio lėktuvo nuolaužų. Vienas jų – ir Gudmunduras Gunnarssonas. „Kai vos išgirdau apie nuolaužas, negalėjau liautis apie tai galvoti. Tai įspūdinga istorija, ir kai ją papasakojau draugams – jie irgi nenurimo“, – pasakojo jis.

Prieš pora savaičių jis su keliais bendraminčiais nužygiavo į vietą, kur jau matomos „B-17 Flying Fortress“ nuolaužos, padarė nuotraukų.

Tik 1966 m. buvo atskleista šio bombonešio sudužimo priežastis, kai JAV karinės oro pajėgos galiausiai paviešino su skrydžiu susijusias detales. „B-17 Flying Fortress“ skrido į Angliją, ir Keflaviko oro uoste turėjo sustoti pasipildyti degalų. Prastos oro sąlygos lėmė, kad lėktuvas nukrypo nuo kurso, pateko į stiprų žemyneigio srauto frontą ir rėžėsi į ledyną.

Laimei, smūgis nebuvo labai stiprus, nes lėktuvas nukrito į sniegą. Juo slydo, kol galiausiai orlaivį sustabdė sniego sąnaša. Vienas sparnas buvo nuplėštas, varikliai užsiliepsnojo.

Fiuzeliažas buvo gana stipriai suniokotas, dalis įgulos net iškrito per atsiradusius plyšius. Vienas iš įgulos narių net įkrito giliai į sniegą, tačiau kiti sugebėjo jį ištraukti.

TopFoto/Scanpix nuotr./„B-17 Flying Fortress“ per reidą Vokietijoje. Asociatyvi nuotr.
TopFoto/Scanpix nuotr./„B-17 Flying Fortress“ per reidą Vokietijoje. Asociatyvi nuotr.

Išsigelbėjusi įgula nežinojo, kur esa, negalėjo išsikviesti pagalbos. Kai lėktuvas baigė degti, jie grįžo prie nuolaužų ir nusprendė pasislėpti čia. Tik dviem dienoms praėjus jie slėnyje pamatė šviesas ir nusprendė eiti jų link. Keliems įgulos nariams pavyko palei iš ledyno tekančią upę per 13 valandų nueiti iki fermos. Tuomet buvo grįžta išgelbėti kitų kariškių.

Amerikiečiai tą patį mėnesį organizavo dvi ekspedicijas į avarijos vietą. Per pirmąją buvo surinkta dalis daiktų, tačiau pusę lėktuvo jau buvo užklojęs sniegas. Antroji ekspedicija nepavyko – buvo grįžta net nepasiekus nuolaužų.

Galiausiai ledynas prarijo visą lėktuvą, ir tik pastaraisiais metais ėmė atidavinėti nuolaužas.

Panaši istorija prieš pora metų buvo ir Šveicarijoje. Prieš daugiau nei 70 metų amerikiečių „Dakota C-53“ lėktuvas dėl ypač blogo oro buvo priverstas atlikti avarinį nusileidimą Šveicarijos ledyne. Orlaiviu skrido JAV kariai su savo šeimomis, kurių dalis buvo sužeisti. Ilgus dešimtmečius lėktuvas buvo po ledo sluoksniu, tačiau dabar pasirodė nutirpus ledynui. Daugiau skaitykite čia: Tirpstantis Šveicarijos ledynas atidengė kalnuose paliktą lėktuvą ir įsimintiną jo istoriją

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs