Įsigydami lėktuvo bilietą jūs tarsi sudarote sutartį su oro linijomis. Jos įsipareigoja jus nugabenti į jūsų kelionės tikslą saugiai ir kiek įmanoma arčiau numatyto laiko. Tačiau šioje sutartyje yra daugybė išimčių. Skrydžiai gali vėluoti, dėl oro sąlygų gali nepavykti nusileisti viename ar kitame oro uoste. Oro linijos, kaip ir bet koks kitas verslas, stengiasi visomis išgalėmis neprarasti pajamų, todėl taip paprastai kompensacijos nėra dalijamos.
Taigi, įsivaizduokime, kad įvyksta nedidelė avarija, kurios metu jūs nepatiriate jokių sužalojimų ir jūsų turtas nėra sugadinamas. Lėktuvo įgula ir gelbėtojai užtikrina saugią jūsų evakuaciją ir, nors ir labai išsigandęs, jūs išsisukate be didelių problemų. Tokiu atveju oro linijos jums greičiausiai pasiūlys kompensaciją. Aviacijos teisė yra labai specializuota teisės šaka ir oro linijos tokių teisininkų tikrai turi. Pirminio pasiūlymo dydis priklausys nuo to, ką jums teko patirti, ir kiek sutarties sąlygų oro linijos neįgyvendino.
Jeigu jūsų lėktuvas nuriedėjo nuo tako tame oro uoste, į kurį ir norėjote skristi, jums tikriausiai bus pasiūlyta minimali kompensacija, kurios dydis gali būti mažesnis ir už sumą, kurią sumokėjote už bilietą. Oro linijos visomis išgalėmis pasistengs parodyti, kad joms rūpi jūsų komfortas ir saugumas. Tai tam tikra prasme yra ir nuoširdus rūpestis, ir noras pasigerinti įvaizdį, ir išvengti teisminių ginčų.
Jei lėktuvas avariniu būdu nusileido ne oro uoste, į kurį norėjote skristi, jums priklauso visiška kompensacija už bilietą. Ir oro linijos yra linkusios ją pasiūlyti arba sutinka sumokėti vos paprašytos, nes pranešimai žiniasklaidoje apie išsigandusius keleivius, kuriems net nebuvo grąžinti už bilietą sumokėti pinigai, stipriai pakenktų kompanijos įvaizdžiui. Na ir, aišku, jei patyrėte sužeidimų, kompensacijos bus didesnės.
Oro linijos draudžia savo skrydžius ir jų keleivius. Tačiau kompensacijos klausimas visada tampa pusiausvyros ieškojimu tarp teisminių ginčų tikimybės, įvaizdžio ir keleivių pasitenkinimo oro linijų rūpesčiu. Beje, pasakojama, kad nemažai keleivių po sėkmingo avarinio nusileidimo kompensacijų apskritai neprašo, o kartais jų ir atsisako, matydami, kaip lėktuvo įgula stengėsi užtikrinti jų saugumą.