Trevi fontaną Romoje lankančių turistų laukia pokyčiai: reikės bilieto

Trevi fontanas Romoje yra viena iš tų vietų, kurią aplanko visi Italijos sostinėje viešintys turistai.
Trevi fontanas
Trevi fontanas / Shutterstock nuotr.

Tačiau netrukus norinčių apsilankyti prie jo laukia pokyčiai – paskelbta, kad netrukus turistams reikės įsigyti bilietus. Kitaip jie negalės išvysti fontano, rašo „Euronews Travel“.

Italijos sostinės valdžios institucijos teigia, kad toks sprendimas priimtas dėl kelių priežasčių. Viena iš jų – noras sumažinti minias žmonių, besibūriuojančių prie Trevi fontano bet kokiu oru ir metų laiku, taip pat paskatinti „tvarų turizmą“.

XVIII a. fontanas jau seniai tapo „privaloma“ lankytina vieta Amžinojo miesto turistams, dėl ko jis dažnai būna perpildytas ir jame knibždėte knibžda kišenvagių.

„Asmeniškai aš pritarčiau tam, kad prie Trevi fontano būtų galima patekti ribotai ir laikinai“, – Italijos laikraščiui „Corriere della Sera“ sakė už turizmą atsakingas Romos miesto tarybos narys Alessandro Onorato.

Planuojama, kad patekti prie fontano turistai galėtų iš anksto užsisakę bilietus. Romos gyventojams apsilankymas nekainuotų, o turistams kaina būtų simbolinė – 1 euras.

Romos valdžia teigia, kad pagrindinis tikslas – ne surinkti pinigų, o sumažinti ir kontroliuoti minias, neleidžiant joms „valgyti ledų ar picos ant paminklo, kuris nusipelno deramos pagarbos.“

Shutterstock nuotr./Trevi fontanas Italijoje
Shutterstock nuotr./Trevi fontanas Italijoje

Tiesa, kol kas sprendimas dėl bilietų dar nepriimtas. Miesto valdžios atstovai sako, kad „tai subtilus ir sudėtingas klausimas, tačiau anksčiau ar vėliau jis turi būti sprendžiamas. Turizmas Romoje, kurio rodikliai rekordiniai, turi būti tvarus miestui ir aplinkai.“

Trevi fontanas yra viena iš labiausiai lankomų vietų Italijoje ir visame pasaulyje. Tai reiškia, kad jis dažnai pilnas žmonių, kurie stengiasi bent akies krašteliu pažvelgti į italų architekto Nicolos Salvio sukurtą ikoną.

Romoje kasmet apsilanko vidutiniškai 35 mln. turistų, o 2025 m. šis skaičius turėtų būti dar didesnis, nes prasideda Jubiliejus – metus trunkantis religinis renginys, vykstantis mieste ir Vatikane, kuris turėtų pritraukti daug daugiau milijonų Šventojo miesto lankytojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis