Kaip jų pritraukti dar daugiau ir ką pasiūlyti, kad atvykę į Lietuvą liktų ilgiau – šių tikslų vedamas Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos (toliau – VTD) surengs Lietuvos gamtos ir kultūros paveldo objektų pristatymo renginių seriją 3-uose Lenkijos miestuose: birželio 14 d. Krokuvoje, birželio 15 d. Vroclave ir birželio 16 d. Poznanėje.
„2014 m. dėl ekonominių priežasčių turistų skaičius iš Lenkijos mažėjo 11,4 proc., bet pastaruosius metus stebime jų augimą ir atgimstantį susidomėjimą turizmo galimybėmis Lietuvoje.
Iki šiol rinkodaros priemonės buvo labiau nukreiptos į Šiaurės ir Rytų Lenkiją, iš kur į Lietuvą atvyksta daugiausiai vienadienių turistų. Vienadieniai lankytojai iš Lenkijos sudaro apie 16 proc. visų užsienio vienadienių lankytojų.
Siekiant paskatinti Lenkijos turistus likti Lietuvoje ilgiau, VTD suplanavo aktyvesnę veiklą Vakarų ir Pietų Lenkijoje, kuri yra geografiškai toliau ir kur Lietuvos žinomumas kiek mažesnis. Renginių tikslas – atsakingo turizmo skatinimas, kviečiant aplankyti ne tik didžiuosius Lietuvos miestus, bet ir šalies regionus. Bus orientuojamasi ne tik į piligriminius, kultūrinius turistus, bet ir į jaunąją Lenkijos kartą,“ – sako VTD vadovė Jurgita Kazlauskienė.
Turistai iš Lenkijos šiuo metu sudaro 10 proc. visos šalies atvykstamojo turizmo rinkos. Vidutinės vienos Lenkijos turisto kelionės išlaidos siekia 291,5 eurų. Vidutinė viešnagės trukmė Lietuvoje – 2 naktys.
Lietuvos kaip turistinės šalies vertinimo tyrimas atskleidė, kad beveik 9 iš 10 lenkų savo draugams ir pažįstamiems rekomenduotų vykti į Lietuvą atostogauti. Daugiau nei 60 proc. Lenkijos turistų, keliaujančių po Lietuvą, apsilanko Vilniuje ir Druskininkuose. Kitos mėgstamos ir lankytinos vietovės: Trakai, Kaunas, Klaipėda ir Palanga. Lenkams svarbi galimybė apsistoti ne viešbučiuose, taip pat galimybė susikalbėti su Lietuvos gyventojais. Jie taip pat domisi kaimo turizmo pasiūlymais, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvoje gyvena daugiau nei 150 tūkst. lenkų tautybės žmonių, todėl populiarios kelionės lankant šeimos narius, draugus, pažįstamus. Verslo kelionės tampa vis svarbesnės Lenkijos turizmo verslo rinkos dalis, vis dažniau užsienyje organizuojami mokymai, konferencijos ir pan. 59,6 proc. svečių iš Lenkijos į Lietuvą atvyksta asmeninių kelionių tikslais, verslo tikslais – 40,4 proc.