„Prognozuojame, kad ne mažiau nei 40 proc. sumažės keleivių skaičius, jei lyginsime pernai metus ir šiemet, kai bus uždarytas Vilniaus oro uostas. Reiškia, kad tikrai 40 proc. kėdžių nebus perkelta iš arba į Kauno oro uostą. Kai sumažės vežėjų skaičius, automatiškai konkurencingumas ir kaina natūraliai išaugs“, – spaudos konferencijoje sakė Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė.
Neatmetama, kad oro uosto tako rekonstrukcija gali užtrukti ir ilgiau nei 35 dienas, o netikrumas ir nežinia, ar oro uostas veiks, atbaidys keleivius nuo kelionių didesnę dalį vasaros. Pasak Ž.Gavelienės, didžioji dalis užsienio kelionių organizatorių programas planuoja visai vasarai, o koreguoti jas, išmetant daugiau nei mėnesį, yra gana sudėtinga.
Ž.Gavelienė, pavyzdžiui, sako, kad siūlyta alternatyva – darbus atlikti naktimis, tačiau jos atsisakyta, nes būtų per brangu. Jie, be to, neabejoja, kad dėl to laimės didieji kaimyninių valstybių oro uostai.
Turizmo organizatoriai taip pat pasigenda aiškesnės Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos oro uostų komunikacijos, pateikiant alternatyvas keliaujantiems tarptautinėse skrydžių ir kelionių rezervavimo sistemose.
„Kas yra Lietuva? Lietuva yra Vilnius. Aš iš Londono skrendu į Vilnių. Rekonstrukcijos metu pasaulinės rezervacinės sistemos skrydžių nerodo jokių, nes skrydžiai yra į Kauną. Reikėjo taip su sistemomis susitvarkyti, kad šalia Vilniaus atsirastų Kaunas, arba Kauno oro uostas būtų pervadintas Vilniaus oro uostu laikinai“, – sako Ž.Gavelienė.