2016 11 14 /16:20

Turizmo departamentas kreipėsi į teisėsaugą dėl neteisėto turizmo prekės ženklo panaudojimo „Facebook“

Spalio pabaigoje Lietuvos valstybinis turizmo departamentas (VTD) pristatė naują šalies turizmo prekės ženklo koncepciją, kurios pagrindinė žinia – „Lithuania. Real is beautiful“. Atrasti tikrąją Lietuvos gamtą, kultūrą ir kitus tikrus bei autentiškus mūsų šaliai dalykus kviečianti koncepcija netruko sulaukti populiarumo socialiniuose tinkluose.
Oficialūs logotipai naudojami greta provokuojančių nuotraukų
Oficialūs logotipai naudojami greta provokuojančių nuotraukų / „Facebook“/ Lithuania – Real is beautiful nuotr./ 15min montažas

Tiesa, viena jos interpretacija Lietuvą pristato visai kitaip, nei to norėtų prekės ženklo užsakovai – VTD – ir kūrėjai – reklamos agentūra „New!“.

Girti benamiai, įžeidžius gestus per krepšinio varžybas rodantys Lietuvos šou pasaulio atstovai, neblaivus jaunimėlis vasaros sostinėje Palangoje – tokios ir panašios nuotraukos, šalia kurių atsirado ir oficialūs Lietuvos turizmo prekės ženklai, praėjusią savaitę užvaldė „Facebook“.

„Facebook“/ Lithuania – Real is beautiful nuotr./„Krepšinis – jis suteikia džiaugsmą, bet atima sąmonę“, rašoma prie šios nuotraukos
„Facebook“/ Lithuania – Real is beautiful nuotr./„Krepšinis – jis suteikia džiaugsmą, bet atima sąmonę“, rašoma prie šios nuotraukos

Šios socialinio tinklo paskyros kūrėjai naudoja ne tik oficialius simbolius, bet ir patį oficialaus Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcijos pavadinimą – paskyra pavadinta „Lithuania – Real is beautiful“.

„Lietuva yra vieta, kur vertinami tikri dalykai. Net jei jie yra truputį „išsijungę“ arba netobuli. Mes didžiuojamės savo netobulumais“, – rašo puslapio „Facebook“ kūrėjai, prisistatantys kaip @realisbeautifulcommunity.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Spaudos konferencijos akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcijos pristatymas

Turizmo departamentas konsultuosis su teisininkais

„Profilis FB „Lithuania-Real is Beautiful“ ne tik pažeidžia autorines Lietuvos turizmo prekės ženklo teises, bet ir kenkia Lietuvos turizmo įvaizdžiui“, – įsitikinusi VTD atstovė žiniasklaidai Gerda Butkuvienė. Toleruoti tokio puslapio neketinama: VDT jau kreipėsi į „Facebook“ dėl intelektinės nuosavybės pažeidimo bei į patį profilį: prašoma paisyti Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo suteikimo ir naudojimo taisyklių. ​

Pirmadienį VTD pranešė kreipęsi ir į teisėsaugos institucijas dėl neteisėtų veiksmų naudojant prekės ženklą ir galimos nusikalstamos veikos nukreiptos prieš Lietuvos valstybę. Taip pat konsultuojamasi su teisininkais dėl galimybės kreiptis į teismą.

„Išimtines teises naudoti, o taip pat suteikti asmenims teisę naudotis Lietuvos turizmo prekės ženklu turi tik VTD. Asmenims suteikiama teisė naudoti Lietuvos turizmo prekės ženklą tik tais tikslais, kurie stiprina Lietuvos turizmo prekės ženklo vertę ir kurie prisideda prie pozityvaus Lietuvos turizmo įvaizdžio kūrimo, turizmo skatinimo, turizmo produktų kūrimo ir panašiems su Lietuvos turizmo plėtra susijusiems tikslams“, – nurodė G.Butkuvienė.

VTD interneto puslapyje dėkojama visuomenei, ypač turizmo bendruomenei, už palaikymą ir išreikštą susirūpinimą dėl tendencingo kenkimo ne tik Lietuvos turizmui, bet ir visos šalies įvaizdžiui, bei manipuliavimo oficialiais Lietuvos turizmo logotipais ir šūkiu.

Vienas iš naujo Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcijos autorių, reklamos agentūros „New!“ kūrybos vadovas Tomas Ramanauskas atkreipė dėmesį, kad juoktis iš Lietuvos blogybių ar negandų – jokia naujiena: ne vienas ir ne penki tokie puslapiai yra.

„Tačiau daryti tai prisidengus prekės ženklu, kurio naudojimui teisės nesuteiktos, visai kas kita. Man čia kvepia kažkieno asmeninio nepasitenkinimo eskalavimu, bandymu klaidinti, o ne šmaikščia parodija, ar noru rodyti Lietuvą iš įvairių rakursų. Jei logotipas ir šūkis priklausytų agentūrai, reikalautume jį pašalinti, bet spręs tikrasis koncepcijos savininkas – Turizmo departamentas“, – sakė pašnekovas.

Puslapio kūrėjai – Lietuvoje gyvenantys užsieniečiai

15min susisiekė su „Facebook“ puslapio „Lithuania – Real is beautiful“ autoriais. Įvardinti savo tapatybės nenorintis grupės atstovas nurodė, jog puslapį sukūrė grupė Lietuvoje gyvenančių ir šią šalį mylinčių užsieniečių – čekų, britų, lenkų. Į klausimus grupės atstovas atsakinėjo anglų kalba: pasak jo, lietuviškai jis ir kiti grupės nariai supranta, tačiau išsakyti savo mintis patogiau angliškai.

„Kai pamatėme Tomo Ramanausko pristatytą naują Lietuvos turizmo ženklą, supratome tai, kaip kvietimą skleisti žinutę apie jį ir Lietuvą plačiau ir ten, kur jis tinka. Nusprendėme, kad galėtume parodyti tikrą gražią Lietuvą. Tokią, kokią matome kasdien“, – sakė įvardinti savo tapatybės nenorėjęs puslapio kūrėjų atstovas.

Jis buvo įsitikinęs, kad greta oficialiai patvirtintų ir VDT priklausančių Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepcijos elementų (logotipų, užrašų, paties šūkio) viešindamas provokuojančias arba dviprasmiškas nuotraukas prisideda prie Lietuvos įvaizdžio gerinimo.

„Fantastika, kad Turizmo departamentas turi kažką bendro su drąsiu ir šiuolaikišku brandingu. Mūsų nuomone, mes nepažeidžiame jokių taisyklių, susijusių su Lietuvos turizmo šūkiu, siūlančiu patirti tai, kas tikra“, – įsitikinęs grupės atstovas. Anot jo, būtent tai, kas tikrai egzistuoja Lietuvoje, puslapyje ir rodoma: tikri žmonės, tikros vietos ir tikros kasdienio gyvenimo Lietuvoje akimirkos.

Mums įdomi jūsų nuomonė. Kviečiame dalyvauti apklausoje:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis