Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Turizmo prekės ženklą neteisėtai naudojusio „Facebook“ profilio autoriai gudrauja: „Lithuania“ pavertė „Lituania“

Socialiniame tinkle „Facebook“ neteisėtai Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepciją naudojusio profilio „Lithuania – Real is beautiful“ autoriai rado sprendimą, kaip toliau skleisti savo nuomonę apie tai, kas Lietuvoje tikra ir gražu.
„Patobulintas“ logotipas: Lithuania virto Lituania
„Patobulintas“ logotipas: Lithuania virto Lituania / Facebook/ Lituania - Real is Beautiful nuotr.

„Dėl Valstybinio turizmo departamento teiginių, įtikinusių „Facebook“, kad mes negalime naudoti „Lithuania – Real is Beautiful“ logotipo, mes nusprendėme prisijungti prie iniciatyvos pašalinti raidę H iš angliško Lietuvos pavadinimo Lithuania​​. Nuo šiol šis puslapis ne tik tęs misiją parodyti tikrą Lietuvos grožį, bet ir sieks ištrinti iš žodžio „Lithuania“ H raidę ir padaryti šalies pavadinimą užsieniečiams lengviau ištariamu – Lituania​“, – rašo puslapio feisbuke „Lituania – Real is Beautiful“ kūrėjai.

Tiesa, profilyje ir toliau viešai pasiekiamos anksčiau skelbtos provokuojančios nuotraukos, kuriose naudojami oficialūs Lietuvos turizmo prekės ženklo simboliai – logotipai-pašto ženklai.

Priminsime, kad pirmadienį 15min rašė, jog socialiniame tinkle „Facebook“ jau kurį laiką veikia profilis „Lithuania-Real is Beautiful“, kuris, neteisėtai naudodamas Lietuvos turizmo departamentui priklausančią Lietuvos turizmo prekės ženklo koncepciją (šūkį, logotipus), juos derina su provokuojančiomis nuotraukomis.

 „Facebook“/ Lithuania – Real is beautiful nuotr./ 15min montažas/Oficialūs logotipai naudojami greta provokuojančių nuotraukų
„Facebook“/ Lithuania – Real is beautiful nuotr./ 15min montažas/Oficialūs logotipai naudojami greta provokuojančių nuotraukų

„Tokie veiksmai ne tik pažeidžia autorines Lietuvos turizmo prekės ženklo teises, bet ir kenkia Lietuvos turizmo įvaizdžiui“, – įsitikinę VTD atstovai, jau kreipęsi dėl neteisėtų profilio autorių veiksmų į policiją, prašydami pradėti ikiteisminį tyrimą.

Gresia baudžiamoji atsakomybė ir ieškinys

Turizmo departamento interesams atstovaujančios advokatų profesinės bendrijos „Žabolienė ir partneriai METIDA“ partneris, advokatas Erikas Saukalas trečiadienį teigė, kad kol kas ikiteisminis tyrimas nepradėtas. Tačiau priežasčių jį pradėti – daugiau nei viena.

Facebook“ paskyros įkūrėjai be Turizmo departamento leidimo naudodami jam priklausančius prekių ženklus pažeidžia ne tik teises į šiuos ženklus, bet ir autorių turtines teises, nes prekių ženklų dizainas saugomas kaip kūrinys ir pagal autorių teisę. Turizmo departamentas gali reikalauti ne tik neteisėtų veiksmų nutraukimo, bet ir turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo.

Šiuo atveju teismas gali priteisti gana didelę žalos atlyginimo sumą įvertinant, jog skleidžiama informacija žemina prekių ženklų reputaciją, o pats pažeidimo mastas yra platus: jau yra daugiau nei 4 000 gerbėjų, daug daugiau žmonių apie paskyrą sužinojo paskelbus apie ją žiniasklaidos priemonėse. Be to, teismas turėtų atsižvelgti ir į tai, kad neteisėti veiksmai atlikti tyčia. Pažymėtina, kad Turizmo departamento teises pažeidžiantys veiksmai užtraukia ne tik civilinę atsakomybę, bet gali būti kvalifikuojami ir kaip nusikaltimas, už kurį numatyta laisvės atėmimo bausmė“, – nurodė teisininkas.

Pasak advokato E.Saukalo, VTD į teismą kol kas nesikreipė, nes dėl neteisėtų veiksmų pavojingumo buvo nuspręsta pateikti pareiškimą policijai dėl ikiteisminio tyrimo pradėjimo pagal BK 204 straipsnį, kuris numato atsakomybę už neteisėtą pasinaudojimą prekių ženklais.

„Pradėjus ikiteisminį tyrimą, toje pačioje baudžiamojoje byloje bus pateiktas ir civilinis ieškinys dėl neturtinės žalos atlyginimo. Manome, kad šiuo atveju policija turėtų greičiau ir efektyviau užtikrinti Turizmo departamento teises“, – pažymėjo pašnekovas.

Pasak jo, policija nuspręsti dėl ikiteisminio tyrimo turėtų per kelias dienas. „Facebook“ jau uždraudė pažeidėjui naudoti paskyros pavadinime žodžius „Lithuania – Real is beautiful“.

„Tačiau atsižvelgiant į tai, kad prekių ženklai ir toliau yra neteisėtai naudojami paskyroje, šiandien pakartotinai buvo kreiptasi į „Facebook“ dėl visos paskyros uždarymo. Manau, kad atsakymą turėtumėme gauti šiandien arba rytoj“ (lapkričio 16–17 d. – aut. past.)“, – teigė Turizmo departamento interesus ginantis teisininkas.

Pasak jo, tai, kad profilio kūrėjai logotipe nubraukė vieną raidę, nereiškia, kad jie nebedaro pažeidimų: „Jie kelia ir naujus įrašus, visas turinys liko tas pats.“

Atsirado naujas puslapis

„Facebook“ galima rasti ir dar vieną profilį, kurio pavadinimas skamba lygiai taip pat kaip oficialus Lietuvos turizmo prekės ženklo šūkis – „Lithuania – Real is Beautiful“.

Šią savaitę „Facebook“ atsirado dar vienas profilis
Šią savaitę „Facebook“ atsirado dar vienas profilis

15min jį sukūręs asmuo prisistatė Tomo vardu. Pasak jo, profilį jis sukūrė lapkričio 15 d., neturėdamas jokio konkretaus tikslo.

„Vakar (lapkričio 15 d. – aut. past.) pastebėjau, kad pasikeitė buvusio puslapio pavadinimas (t.y. puslapio, kuris šiuo metu yra „Lituania – Real is Beautiful“) ir šį padariau tikėdamas, kad tas pavadinimas nebus naudojamas prieš tai buvusiais tikslais, nes nepatiko man tas tyčiojimasis iš naujo brand'o. Jokių interesų neturiu, tad, jei Turizmo departamentas paprašytų, jį tiesiog ištrinčiau“, – sakė Tomas. Kol kas šiame puslapyje tėra vos kelios nuotraukos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos