Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Turizmo tendencijos: trumposios išvykos populiarės, o „paskutinės minutės“ pasiūlymai eina užmarštin

Atsispirdami nuo turizmo sektoriui gana sudėtingų 2016-ųjų, kai neramumai iš populiariausių Egipto, Turkijos kurortų persikėlė į Europos didmiesčius ir sukėlė ekonominių, psichologinių padarinių, 2017-uosius rinkos ekspertai vertina optimistiškiau ir išskiria naujas kelionių tendencijas bei kryptis.
Turistai
Turistai / 123rf.com

Numatoma, jog šiemet sulig dažnėjančiomis trumposiomis išvykomis (angl. city break) toliau populiarės neseniai į Lietuvą atėjusi dinaminio paketavimo paslauga. O štai pigūs „paskutinės minutės“ pasiūlymai jau išties skaičiuoja paskutines savo minutes ir keliasi į turizmo sektoriaus istorijos puslapius.

Ar asmeninį konsultantą pakeis internetas?

Nors daugelyje sričių esame pratinami prie savarankiško apsitarnavimo (pvz., savitarnos kasos, el. prekyba ir kt.), vis dėlto kelionių sektoriaus tendencijos – radikaliai priešingos: kelionių konsultanto vaidmuo tampa pastebimai svarbesnis. Nors dar visai neseniai girdėjome prognozes, jog kelionių agentūras ir jose dirbančius žmones pakeis internetas, faktai rodo ką kita – klientai į kelionių agentūras sugrįžta.

„Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje juntama tendencija, kai šalia asmeninio šeimos gydytojo, advokato, banko vadybininko ar kito svarbaus specialisto atsiranda ir asmeninio kelionių konsultanto poreikis.

Viena iš šią tendenciją lemiančių priežasčių – informacijos kiekis apie keliones internete yra didžiulis, o atsirinkti patikimus šaltinius nuo abejotinų – taip sudėtinga (o kur dar pastangos atskirti bilietų pardavėjus nuo, pavyzdžiui, užsienyje registruotų sukčiautojų), jog net ir laiko taupymo sumetimais žmonės labiau linkę turėti nuolatinį asmeninį konsultantą kelionių klausimais“, – sako kelionių organizatoriaus „Baltic Tours“ atstovė Rasa Levickaitė.

Pavyzdžiui, JAV tinklaraštininkai skelbia, kad šiuolaikiniai trisdešimtmečiai sugrįžta prie klasikinio kelionių užsakymo modelio ir visą kelionės organizavimo rutiną perleidžia kelionių agentui. „Jų motyvai – pragmatiški: per tą laiką, kol ieškosiu kelionės variantų, geriau pasportuosiu, išgersiu kavos arba tiesiog dirbsiu savo darbą“, – teigė R.Levickaitė.

Ji pastebi, jog bendravimas su specialistu, kelionės pirkimas iš agentūros taip pat traktuojamas kaip papildomas saugiklis. Ir, žinoma, palyginti su savarankiškai organizuojamomis kelionėmis – užsukus į agentūras rūpesčių patiriama mažiau, o tai taip pat gana svarbu itin užimtiems šiuolaikiniams žmonėms.

Dar viena kelionių agentą ant pjedestalo kelianti priežastis – stiprėjantis individualumo poreikis. Net iš anksto suformuotą kelionę pagal „Viskas įskaičiuota“ programą perkantis keliautojas nori, kad ji būtų labiau pritaikyta prie jo ar šeimos asmeninių poreikių nei standartinis pasiūlymas.

„Beje, būtent dėl šios priežasties sparčiai populiarėja ir dinaminis paketavimas, kai individualiai parenkama ne tik kelionės data, bet ir trukmė, viešbutis ir visi kiti atostogų „ingredientai“. Nes, pavyzdžiui, galbūt skrydis savaitgalį jums netinka ir patogiausia būtų, jei galėtumėte išvykti savaitės viduryje, todėl kelionių konsultantas gali kombinuoti tiek pigių, tiek reguliariųjų, tiek užsakomųjų skrydžių bendrovių pasiūlymus“, – sakė „Baltic Tours“ atstovė.

Giluminiai pokyčiai: kelionės tikslas – mėgavimasis?

Ne tik gyvos patirties bendraujant su klientais, bet ir aptarnavimo patirties elektroninėje erdvėje turinčios įmonės („Baltic Tours“ valdo elektronines lėktuvų bilietų sistemas „Skrendu.lt“ ir „Lektuvubilietai.lt“) atstovė pastebi, jog keliavimas lietuviams pamažu įgyja naują prasmę ir vis labiau populiarėja trumposios išvykos (angl. city break) į didžiuosius Europos miestus. Labiausiai ši tendencija išryškėjo praėjusiais metais, kai Lietuvoje buvo pradėta siūlyti dinaminio paketavimo paslauga, leidžianti susidėlioti visiškai individualų kelionės paketą pagal kiekvieno poreikius, kelionės tikslus.

„Ankščiau mūsų keliautojai buvo ištroškę pasaulio pažinimo, todėl į kelių dienų kelionę stengdavosi sutalpinti kuo daugiau veiklų ir susiplanuodavo intensyvų pažintinį maršrutą. O dabar blaškomasi mažiau ir į savaitgalio ar kelių dienų kelionę vykstama su vienu ar keliais labai konkrečiais tikslais, pavyzdžiui, nueiti į futbolo rungtynes ar koncertą, apsipirkti. Ši tendencija ypač ryški, jei į pasirinktą šalį vykstama jau nebe pirmą kartą ir ją galima patogiai pasiekti tiesioginiu skrydžiu, nesugaištant daug laiko lėktuve“, – pasakojo R.Levickaitė.

Beje, apibendrinant kelionės tikslus, smarkiai auga apsipirkimo ir gastronominių kelionių paklausa – arbatos mėgėjai atranda Šri Lanką, Vietnamą, kiti skrenda į Prancūziją ar Italiją pavakarieniauti „Michelin“ žvaigždutėmis įvertintame restorane. O sulig ajurvedinės ir jogos industrijos suklestėjimu 2016 m. išaugusi kelionių į Indiją paklausa, pasak R.Levickaitės, šiais metais turėtų mažėti.

2016 m. daugiausia dėmesio susilaukusios dinaminio paketavimo kryptys buvo Italija, Prancūzija, Didžioji Britanija, Danija, Islandija ir JAV miestas Niujorkas. Taip pat praėjusių metų gale daug susidomėjimo sulaukė Ispanijai priklausanti Fuerteventūros sala, tarp populiariausiųjų išlieka Turkija, vis daugiau keliaujančiųjų atranda Bulgariją. Iš egzotinių šalių lyderiauja Tailandas, Maldyvai, Šri Lanka ir Vietnamas.

Kainą lemia sezoniškumas

Kalbant apie skrydžių kainodarą, ryškesnių kainų pokyčių 2017 m. nenusimato – viską lemia sezoniškumas ir konkurencinė aplinka, pasaulio ekonomikos virsmai. O pigūs paskutinės minutės pasiūlymai, R.Levickaitės teigimu, yra mitas, kuriuo realiai pasinaudoti gali pasitaikyti vos kelios progos per visą gyvenimą.

„Apskritai brangiausias sezonas ir kelionių pikas yra nuo birželio iki rugpjūčio vidurio, todėl visada išlošia tie, kurie pradeda kelionę planuoti iš anksto. Taip pat sezoniškumas ir kelionės kaina priklauso nuo kelionės krypties, politinių įvykių. Pavyzdžiui, brangiausia vykti į Tailandą yra žiemą, o pigiausia – vasarą, kai yra liūčių sezonas, tačiau pakeliauti ir pažinti šalį tikrai galima. O planuojantiems atostogauti piko metu (angl. high season), kai ilsisi visa Europa, kelionę geriausia planuoti dar rudenį“, – patarė R.Levickaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs