Tyrimas: lietuviai atostogauja trumpai, taupiai ir renkasi saugias kryptis

Lietuviai mėgsta atostogauti tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, tačiau nėra linkę tam skirti daug laiko. Tai parodė neseniai atliktas bendrovė OMD atliko „Future of Holidays” tyrimas, kurio metu buvo apklausti 1319 interneto vartotojai iš Lietuvos.
Vakaras Palangoje
Atostogos / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Vartotojų įpročių ir elgesio tyrimas taip pat parodė, kad beveik 60 proc. apklaustų lietuvių, planuojančių šiais metais atostogauti, poilsiui rinksis Lietuvoje esančius kurortus ir miestelius, o penktadalis keliaus į Pietų Europą.

Svarbiausias atostogų vietos pasirinkimo kriterijus yra saugumo situacija regione – tai įvardijo net 78 proc. apklaustųjų.

Be Lietuvos ir Pietų Europos, lietuviai šiais metais planuoja aplankyti Vakarų Europos ar kaimynines šalis. „Future of Holidays” tyrimo duomenys parodė, kad Lietuvos gyventojai vengia šalių, kurias krečia neramumai, tačiau bene dešimtadalis, nepaisydami grėsmių, ketina rinktis poilsį Turkijoje, Egipte ar Izraelyje.

Svarbiausias atostogų vietos pasirinkimo kriterijus yra saugumo situacija regione

„Tyrimas rodo, kad iš atostogų krypčių užsienyje, lietuvius domina poilsis Pietų Europoje – Ispanijoje ir jos salose, Italijoje, Graikijos salose. Šias šalis mielai rinktųsi daugiau nei trečdalis apklausoje dalyvavusių respondentų. Tačiau poilsiauti gimtinėje žmonės taip pat neatsisako, Lietuvos kurortai išlieka paklausūs, nepaisant kokias pajamas gauna poilsiautojai”, – sako OMD vadovas Darius Gricius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vakaras Palangoje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vakaras Palangoje

Atostogauja trumpai ir neišlaidauja

„Future of Holidays” tyrimo duomenimis, lietuviai poilsiauja trumpai. Beveik pusė žmonių poilsiui Lietuvos pajūryje skiria 1-3 dienas, savaitę čia užsibūna kiek mažiau nei trečdalis atostogaujančiųjų. Kitose Lietuvos vietose neilgiau nei tris dienas praleidžia virš 71 proc. keliautojų.

Panašų laikotarpį užtrunkama ir keliaujant po kaimynines šalis. Kitose Europos šalyse lietuviai mėgsta ilsėtis ilgiau, savaitės poilsį renkasi beveik 40 proc. žmonių. Didelė dalis gyventojų, apie 30 proc., savo atostogoms vidutiniškai skiria nuo 151 iki 300 eurų.

Kiek daugiau pinigų poilsiui yra linkę išleisti 20-29 metų bei vyresni nei 50 metų amžiaus lietuviai. Ketvirtadalis apklaustųjų per atostogas planuoja išleisti nuo 300 iki 451 euro. Perkantys pilnus atostogų paketus iš kelionių agentūrų, dažniausiai savo atostogoms skiria sumas nuo 300 eurų.

Tuo tarpu santykinai daugiau tų, kurie organizuojasi atostogas patys, poilsiui ketina išleisti ne daugiau 300 eurų. Ir tik penktadalis apklaustųjų savo atostogoms skirs daugiau nei 450 eurų asmeniui.

„Fotolia“ nuotr./Atostogos
„Fotolia“ nuotr./Atostogos

Svarbiausia – saugumas ir sveikata

Renkantis vietą atostogoms, lietuviai svarbiausiu kriterijumi išskiria saugumo situaciją regione. Ne mažiau svarbūs išlieka atostogų kaina ir geras, patogus nuvykimas. Šiuos prioritetus išskyrė atitinkamai 78 ir 76 proc. apklaustųjų.

Tai, ar toje šalyje gyvena draugai, šeimos nariai bei ar vyksta festivaliai, sporto renginiai – nėra labai aktualu didesnei daliai lietuvių poilsiautojų.

Pastarieji dalykai svarbesni jaunesniems bei su draugų kompanija vykstantiems žmonėms. „Prieš vykdami į kelionę, net 63 proc. pasitikrina sveikatos draudimo galiojimą, taip pat beveik pusei keliautojų svarbus higienos lygis šalyje, į kurią rengiamasi važiuoti”, – komentuoja D.Gricius.

Pastarųjų metų terorizmo išpuoliai koreguoja atostogų planus ir išlieka vienu pagrindinių veiksnių, sprendžiant kurią kelionės kryptį rinktis. Beveik 20 proc. sako, kad dėl grėsmių apribojo savo keliones į užsienio valstybes, o 23 proc. vengia tų regionų, kuriuose išpuolių grėsmė yra didžiausia.

Terorizmo galimybių labiausiai vengia jauni keliautojai, bet yra ir 5 proc. sakančių, kad jiems tai išvis nesvarbu ir savo kelionių planų dėl to nekeičia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis