„Vakar vakare gavome laišką, kuriame rašoma, jog buvome atrinkti tarp geriausių 2020 metų renginių, kategorija „Best Non Profit Event ( „Ne pelno siekiantis renginys“), esame vieni tarp 6 pasaulio geriausių šioje kategorijoje su projektu "Circus on Water". Šįmet šiose prestižinėse varžybose dalyvavo 23 šalys ir matyti savo įmonės pavadinimą tarp tokių grandų kaip „Philips“, „Amway“, „Coca Cola“, „Worten“ , „Samsung“, „Budweiser“, „Channel Five“, „The Lego Group“, „Oriflame“ bei „Škoda“ yra kažkas tokio...“, – neseniai socialiniuose tinkluose pasidžiaugė Karolina Klimavičienė, pavasarį dėl koronaviruso situacijos su šeima pargrįžusi į Lietuvą iš Tenerifės, kur gyveno pastaruoju metu ir plėtojo projektą.
Kaip 15min pasakojo Karolina, jau dešimt metų jos šeimos verslas susijęs su vandens ekranų gamyba, o ši idėja rengi cirką ant vandens gimė išsprendus techninius klausimus. Tokiems cirkams surengti ieškota išmanių sprendimų ir jie buvo rasti – sukurta speciali vandens talpa – mašina.
„Mūsų vizija buvo padaryti kažką unikalaus, vienintelio ir surasti vietą, kuri geografiškai dėl klimato leistų visus metus rengti šou. Ta vieta tapo Kanarų salos, kur dėl klimato yra rojus visus metus. Susiję ir su meile gyvūnams, nes gyvo cirko pasirodymai neapsieina be gyvūnų kankinimo. Ištyrėme rinką ir pamatėme, kad ispanai turi didelį kiekį švenčių visus metus. Izraely vyko mūsų susitikimai su technikos žmonėmis. Patys jau dešimt metų gaminome vandens ekranus užsienio šalims, pamatėm, kad yra ir kita galimybė, – – pasakojo moteris. – Tai mūsų pačių sukurtas projektas, tvarus, draugiškas gamtai vandens ekranas. Problemos, kurias pašalino ši idėja – fejerverkų naudojimas. Ispanai yra ta šalis, kuri turi didžiausią kiekį festivalių ir kiekvieną jų uždaro ir atidaro su fejerverkais. Papildomai turėjome ir kitą tikslą. Kadangi ispanai reiškia labai didelę meilę gyvūnams, toks projektas neturi alternatyvų rinkoje ir padeda sumažinti reguliaraus cirko rinką – sumažinti gyvūnų išnaudojimą, skriaudimą, kankinimą. Ir patys fejerverkai yra didelė žala gyvūnams“.
Pasak jos, projektą palaikė ir Kanarų salų žalieji, mat po fiestų paplūdimiai skendėdavo fejerverkų sukeltose šiukšlėse, o šis renginys nesukelia taršos. Užsakymų lietuviai sulaukdavo iš garsiausių salų viešbučių, renginių organizatorių, daugiausiai – iš savivaldybių, nes jos yra pagrindinis įvairių festivalių rengėjas.
Plaukioja gyvūnai
„Cirkas and vandens“ vyksta pastačius 30 metrų pločio ir 12 metrų aukščio vandens sieną. Joje galima išvysti plaukiojančius delfinus, orkas, vėžlius, medūzas ir kitus jūrų gyvūnus. Stebint reginį sklinda ir natūralus gyvūnų sukeliami garsai.
„Pasirodymus Kanaruose rengėme įvairiose vietose – futbolo aikštėse, nes jie myli futbolą, gali būti golfo aikštynas ar paplūdimys. Problema buvo, kurią ir turėjome išspręsti, kad ispanai neturi gėlo vandens šaltinio – neturi ežerų, upių, kur galėtume išgauti vandenį. Iššūkis buvo ir jį įveikėme – turėjome pagaminti specialią vandens mašiną, vienintelę tokią pasaulyje, kurioje būtų toks kiekis vandens, kad atlaikytų 6 arba 12 minučių šou“, – pasakojo K.Klimavičienė. Jos skaičiavimais nuo 2019 metų birželio saloje buvo surengtas 131 vandens cirko pasirodymas – tiek viešose vietose, tiek viešbučių ar kitose erdvėse.
Planus sutrikdė Covid-19
Kanaruose šaknis ėmusios leisti šeimos planus sutrikdė Covid-19. Vasarį šeima suskubo grįžti namo.
„Būtume likę, jei ne Covid-19, bet, deja, teko sugrįžti. Gruodį buvome pradėję naują projektą su elektrą generuojančiais dviračiais. Minant juos įsižiebia sienelė, ant jos pasirodo vaizdai ir taip atliekamas šou, eglutėms įžiebti taip pat buvo naudojami minami dviračiai. Deja, dėl koronaviruso šį projektą vykdėme porą mėnesių. Vasarį buvo pirmieji Covid-19 įvykiai Ispanijoj, o Kanarai turi didžiausią užsieniečių populiaciją, italų ypač, tai tarsi antra Italija, tad virusas iškart užkabino Tenerifę, o mes susirinkome daiktus ir grįžome“, – pasakojo K.Klimavičienė.
Grįžusi šeima kontaktų renginiams organizuoti ieškojo ir Lietuvoje. Jų kol kas surengti nepavyko dėl karantino, renginiai buvo atšaukti, tačiau nebejojama, jog viskas dar ateity.
„Renginiai labai brangūs, privatus sektorius neturi galimybės pirkti. Pagrindinis darbas su savivaldybėm, dideliais objektais, kurių biudžetai didesni. Renginio kaštus didina būtent sukurta mašina, technologijos“, – sakė moteris.
Myli Lietuvą
Į Lietuvą šeima sugrįžo su vaikais – dabar jau aštuonerių ir dešimties metų atžalomis, o rugsėjį ją papildė ir trečioji atžala.
„Vaikai labai myli Lietuvą, čia ir seneliai, visa šeima. Čia kitokie dalykai, bet laimė yra ten, nes ten yra saulė, vandenynas, baseinas. Ispanai kitaip gyvena – jų gyvenimas šventė, tačiau yra ir vienoje, ir kitoje šalyje savi pliusai, savi minusai. Nėra idealios vietos gyventi, verslauti. Kas mums buvo tikrai sunku, kad jie dideli nacionalistai, neįsileidžia tų, kurie nekalba ispaniškai, o mes pradžioje nekalbėjome, bet išmokome. Jie turi užsispyrimo nepalaikyti užsieniečių. Turėdami unikalų projektą mes įėjome į jų rinką. Jiems aktualu buvo ir tai, kad sutaupėme jų biudžetus, nes pirkti pusvalandžio mūsų šou yra pigiau nei fejerverką, kuris daug kartų matytas. Be to, pati idėja tvari ir finansiškai buvo naudinga“, – sakė verslininkė.
Išvykdama iš Lietuvos šeima buvo palikusi ir savo namus, keletą verslų, tad vyras svetur praleisdavo tris savaites, o savaitę Lietuvoje, taip jam teko keliauti visą laiką, kol sugrįžti į gimtinę privertė Covid-19.
Namo šeima parsivežė pintinę prisiminimų, verslo patirtį, įspūdžius, kurie išliks visą gyvenimą. Jų triūsą pastebėjo ir „The Bea World“.
K.Klimavičienė kontaktus su šios organizacijos atstovais užmezgė pernai lapkritį Italijoje. Norint patekti į sąrašus teko atitikti daugybę kriterijų. Pora buvo maloniai nustebusi, jog pateikusi paraišką sulaukė žinios, kad kategorijų tarp ne pelno siekiančių renginių pateko į šešetuką.