Tiems, kas nežino, kam priklauso Chrizantemų sostas, pateiksime paprastesnį pavadinimą – tai Japonija. Šiuo 1991 metais pagamintu lėktuvu skraidė 14 Japonijos ministrų pirmininkų ir Imperatorius Akihito. Tas pats, kuris šiemet sūnaus naudai pasitraukė iš sosto. Matyt, pastarasis nusprendė, kad „Japonijos pirmajam lėktuvui“ reikia atnaujinimo.
Lėktuvas, pasak pardavėjų, dabar yra Jungtinėse Amerikos Valstijose. Už jį prašoma 28 milijonų dolerių (25 mln. eurų). Anot jų, nors lėktuvui jau greit bus trisdešimt, jis kone gamyklinės būklės. Išorė buvo perdažyta panaikinant oficialius Japonijos užrašus, tačiau naujasis išdažymas liko artimams tam, koks buvo naudotas oficialios tarnybos laikotarpiu.
Be to, tai vienas mažiausiai skraidžiusių tokio amžiaus lėktuvų. Iš viso jis skraidė tik kiek daugiau nei 16 tūkst. valandų. Talpina 85 keleivius (JAV prezidentinis lėktuvas – tik 70), įprastai trijų klasių konfigūraciją turintis toks lėktuvas gabentų apie 400 keleivių.
Parduodamo orlaivio vidaus nuotraukos, lyginant su išlikusius vaizdo įrašu apie dienas, kai jis dar buvo Japonijos ginkluotojų pajėgų nuosavybė, atskleidžia išlaikius tą patį dizainą. Tiesa, pirkėjas, panašu, negalės pasigirti miegojęs imperatoriaus lovoje. Portalo airliners.net pateiktoje nuotraukoje, kuri datuojama šių metų liepos 7-ą rodo, kad lėktuvas iš Japonijos į JAV atkeliavo jau su išmontuotu miegamojo skyriumi.
Dėl saugumo priežasčių tokie lėktuvai retai kada detaliai pristatomi visuomenei. Japonų žurnalistai su šiuo orlaiviu galėjo susipažinti prieš pat jį nurašant. Jame galime išvysti ir miegamąjį, kurio neberas naujasis savininkas.
Pasirodo, gegužės mėnesį vyriausybė abu savo turimus „Boeing 747-400“ atidavė aukcionui. Juos už bendrą 1,3 milijardo jenų sumą (~11 mln. Eur) įsigijo Japonijos įmonė, įsikūrusi Fudžinomijos mieste. Vyriausybė daugiau nebesidomi, kur pasuks jos lėktuvų keliai. O kompanija, panašu, iš šio pirkinio pabandys rimtai pasipelnyti. Juk net vienas parduotas lėktuvas už pirminę prašomą kainą kone dvigubai viršija sumą, kurią sumokėjo įsigydami.
Rašydama apie šio lėktuvo pardavimą japonų svetainė asia.nikkei.com prisiminė vieną įsimintiną keleivį šio lėktuvo istorijoje. 2002 metais Kanadoje vyko Didžiojo Aštuoneto susitikimas. Jame dalyvavo Japonijos ministras pirmininkas Junichiro Koizumi. Tuo pat metu jo šalis kartu su Pietų Korėja rengė pasaulio futbolo čempionatą. Susitikimo išvakarėse paaiškėjo, kad į finalą prasibrovė Vokietijos futbolo rinktinė.
Tokia proga pasinaudojęs į keleivius įsiprašė tuometis Vokietijos kancleris Gerhardas Schröderis. Vokietija kartu su Japonija buvo šio elitinio valstybių klubo narės. Premjeras neįprastu svečiu per 10 valandų nukako į Japoniją pasižiūrėti futbolo finalo. Deja, bet net toks neįprastas palaikymas neįkvėpė Vokietijos futbolininkų, kurie brazilams tąkart nusileido 0-2.
Naujasis Japonijos imperatorius Naruhito tikrai neliko be lėktuvo. Dabar jis skraidys naujais „Boeing 777-300 ERR). Pastarojo naujo kaina prasideda nuo 320 milijonų dolerių (289 mln eurų). Pagal protokolą abu aukščiausius vadovus gabenantys lėktuvai visada skrenda drauge, atsilikdami ne daugiau kaip per pusvalandį vienas nuo kito.