Kaip rašo Atorus.ru, uždrausti Booking.com veiklą nuo šių metų kovo 29 d. nusprendė Turkijos kelionių agentūrų asociacija TURSAB. Jos narių nuomone, tą patį reikėtų padaryti ir su kitomis panašiomis platformomis – Tripadvisor.com ir Trivago.com.
Asociacijos teigimu, šios interneto platformos kenkia Turkijos turizmo verslui, nes juose viešbučiai priversti siūlyti mažesnę kainą nei savo interneto svetainėse.
TURSAB vadovas Četinas Giurdžiūnas aiškino, jog kol kas galutinis sprendimas dėl Tripadvisor.com ir Trivago.com nėra priimtas.
Kalbėdamas apie Booking.com atvejį asociacijos vadovas pabrėžė, kad jo atstovai ne kartą buvo įspėti dėl tam tikrų veiklos aspektų. Pirmiausia dėl to, jog Booking.com nėra Turkijos viešbučių asociacijos nariu, mokančiu valstybei mokesčius. Tačiau svarbiausias motyvas, dėl kurio apribota Booking.com veikla, nesugebėjimas susitarti su viešbučių atstovais dėl kainodaros. Turkijos apgyvendinimo paslaugų teikėjai įsitikinę, jog Booking.com neteisėtai juos vertė pateikti portale ypač žemas kainas.
Tačiau Turkijoje veikiančių viešbučių atstovai šią savaitę išplatino kreipimąsi, kuriame prašo sugrąžinti į šalį Booking.com.
Šiuo metu Turkijos piliečiai, norintys užsisakyti viešbučius ar apartamentus Turkijoje, negali naudotis Booking.com paslaugomis, nors viešbučius kitose užsienio šalyse jie gali rezervuoti.
Viešbučių atstovai sako, jog sprendimas drausti Booking.com veiklą Turkijoje neigiamai veikia ne tik tiesioginę jų veiklą – t.y. sumažina išankstinių nakvynių užsakymų skaičių, bet ir kenkia Turkijos, kaip turistinės šalies, įvaizdžiui.
TURSAB atstovai tikina, jog Nydelanduose registruota Booking.com galėtų atnaujinti savo veiklą, jei įkurtų oficialų filialą Turkijoje. Tokiu atveju esą būtų išvengta dabar kylančių nesklandumų - tiek dėl mokesčių, tiek dėl nakvynės vietų kainodaros.
Kol kas galutinis sprendimas nėra priimtas dėl Tripadvisor.com ir Trivago.com.