01 25

Varšuvoje ekskursijas vedanti Orinta: „Lietuvių požiūris į Lenkiją dažnai būna stereotipinis“

„Sumanymas lietuvių kalba vesti ekskursijas po Varšuvą man buvo tik laiko klausimas“, – sako Lenkijos sostinėje gyvenanti Orinta Chudobińska. Anot jos, šis miestas vertas didesnio lietuvių dėmesio – juk čia gausu įdomių vietų, susijusių ir su Lietuva.
Orinta Varšuvoje lietuviams veda ekskursijas
Orinta Varšuvoje lietuviams veda ekskursijas / Asmeninio archyvo nuotr.

Apie tai, kada ir kodėl ji sugalvojo lietuvių kalba organizuoti ekskursijas Lenkijos sostinėje, ką šiame mieste rekomenduotų aplankyti, Orinta papasakojo 15min. Taip pat gidė pasidalijo patarimais tiems lietuviams, kurie Varšuvą planuoja aplankyti savarankiškai.

Orinta, papasakokite apie save.

– Gimiau Varšuvoje. Kadangi mano mama yra Vilniaus lietuvė, o tėvas – Varšuvos lenkas, esu iš mišrios šeimos. Nuo mažens kalbėjau dviem kalbomis – lenkiškai ir lietuviškai. Mūsų namuose visada stipriai palaikomos lietuviškos tradicijos. Po mokyklos baigimo mokiausi Varšuvos universitete anglų kalbos specialybės. Dažnai atvažiuodavome į Vilnių atostogauti ir aplankyti šeimos.

Asmeninio archyvo nuotr. / Orinta Varšuvoje lietuviams veda ekskursijas
Asmeninio archyvo nuotr. / Orinta Varšuvoje lietuviams veda ekskursijas

Šiuo metu kartu su vyru auginu 4 vaikučius: Austėją (7 m.), Viktorą (4 m.), dvynukus Rūtą ir Hugo (1,5 m.). Vyriausieji vaikai, kaip ir aš, taip pat be akcento kalba lietuviškai. O kiekvieną laisvalaikį stengiamės praleisti Lietuvoje, nes ten mūsų antrieji namai.

Aktyviai palaikome ryšius su Varšuvoje gyvenančiais lietuviais.

– Kaip sugalvojote ir kada pradėjote organizuoti ekskursijas po Varšuvą?

Visada domėjausi istorija, tai mano hobis. Esu varšuvietė ir todėl norėjau, kad apie Varšuvos miesto istorijas, įdomybes, architektūros paslaptis sužinotų kuo daugiau žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis