„Vartotojų skundų dėl kelionių organizatorių veiksmų dar nesame gavę, tik pavienius paklausimus dėl informacijos“, – BNS sakė tarnybos tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė.
Jos teigimu, tokius skundus teikti dar kiek per anksti – reikia surinkti įrodymus.
Rodo saloje atostogas leidę turistai iš Lietuvos žiniasklaidai ir socialiniuose tinkluose skundėsi, kad agentūros jais tinkamai nepasirūpino, apie galimą pavojų neinformavo, o evakuacijos metu siūlė patiems atvažiuoti į oro uostą išsinuomojus automobilį, taksi ar autostopu, nors nebuvo elektros ir telefono ryšio.
Vartotojų tarnybos atstovė pabrėžė, kad galimus skundus vertindama įstaiga formuos konkrečios situacijos ginčo praktiką, o įstatymų keitimo ar kitas teisines iniciatyvas formuos Ekonomikos ir inovacijų ministerija.
Tarnyba trečiadienį išplatino rekomendacijas, kaip elgtis turistams, kai kelionės metu įvyksta stichinės nelaimės (gaisras, potvynis, žemės drebėjimas ir kita) ar kitos nenumatytos aplinkybės, kurių negalima numatyti arba išvengti – tarnybos teigimu, turisto saugumu turėtų pasirūpinti kelionės organizatorius.
„Tai paprastai yra numatyta tarp vartotojo ir kelionės organizatoriaus sudarytoje sutartyje“, – nurodo VVTAT.
Įvykus nenumatytoms aplinkybėms (force majeure) turistas negalėtų reikalauti žalos atlyginimo dėl perkėlimo į prastesnį viešbutį, sugaišto papildomo laiko kelionėje ar kitų nepatogumų, nepriklausančių nuo kelionės organizatoriaus.
VVTAT nurodo, kad turistas turi teisę nutraukti sutartį nemokėdamas mokesčio, jeigu kelionės vietoje ar visiškai greta atsiranda nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių kelionė gali tapti neįmanoma.