Ispanijos pietuose esantis Andalūzijos regionas – ypatingas. Apie jo kultūrą, virtuvę, tradicijas, papročius ir ypač tyrą alyvuogių aliejų puslapyje Virgenextra.lt pasakoja Laima Druknerytė ir Mindaugas Stongvilas. Kasdieninių įkvėpimų iš Andalūzijos taip pat ieškokite šio puslapio Facebook ir Instagram paskyrose.
Ne, aš nepažįstu Chuano. Gal ir ne jis su „Vespa“ vežėsi Marią į paplūdimį maudytis ir bučiuotis, tačiau visko galėjo būti – tais laikais „Vespų“ vairuotojų jau buvo milijonai.
Aš pats gimiau ir užaugau toje „geležinės uždangos pusėje“, kur mano laisvėmis, teisėmis ir pareigomis rūpinosi begalė griežtų institucijų, todėl būdamas Chuano amžiaus apie vespas net nenutuokiau.
O mano bendraamžiai kitapus kino teatruose jau matė „The Wild One“ su Marlonu Brando (Ispanijoje filmo premjera įvyko tik 1974 metais) ir „Easy Rider“ su Peter Fonda (Ispanijoje pradėta rodyti praėjus šešiems metams po premjeros JAV). Augo karta, kuri norėjo pažinti pasaulį matuodama jį ne žingsniais ar autobuso stotelėmis, o riedėti pasirinkta kryptimi savarankiškai ir kur akys veda.
„Vespa“ buvo revoliucinis to meto išradimas, dėk kurio pasaulis netikėtai išsiplėtė – jaunuoliai galėjo ieškotis darbo net kitame miesto rajone ar mieste, o savaitgaliais su bendraminčiais riedėti pajūrio promenadomis. Ir dar – ant nedidelės „Vespos“ sėdynės užteko vietos dviems, tačiau riedant vingiuotais keliukais keleiviui tekdavo tvirtai laikytis prigludus visu kūnu prie vairuotojo nugaros. Stipriai prigludus, dar arčiau nei šokant! Tais laikais tai buvo labai intymu.
Pirmosios „Vespos“ kainavo milžiniškus pinigus – nuo 16 iki 18 tūkstančių pesetų. Kai tuo tarpu vidutinis mėnesinis atlyginimas Ispanijoje tebuvo 2 tūkst. pesetų, o populiarus to meto „SEAT 600“ kainavo kiek daugiau nei 65 tūkstančius. Net pats Ispanijos diktatorius Francisco Franco burbėjo: „Mūsų šalis gamina puikius motociklus! Nesuprantu, kam importuoti šiuos velniškai brangius itališkus paspirtukus ir dar mokėti už juos valiuta.“
Tais laikais daugiau nei 98 proc. visų „Vespa“ vairuotojų buvo vyrai, sulaukę 22 amžiaus. Daugelis jų – ką tik vedę. Akivaizdu, kad „Vespa“ buvo verta tų pinigų.
„Vespa“ gaminta 13-oje, o ją nusipirkti buvo galima 114-oje pasaulio šalių. Tai buvo labiausiai paplitusi ir žinoma motorolerio markė, kurios modeliai buvo parduodama milijonais vienetų. Todėl kai du Madrido Universiteto studentai Antonio Veciana ir Santiago Guillén nusprendė „Vespa“ apvažiuoti pasaulį per 80 dienų, jų pasirinkimas buvo labai teisingas – šio motorolerio remontui dalių galėjai rasti bet kurioje pasaulio šalyje.
Pati ponia Paola Piaggio tarpininkavo, kad keliautojams būtų paruoštas ir padovanotas naujausias „Vespa 150“ modelis. Juo studentai pirmiausia nuvyko į Cadakis (isp. Cadaqués) miestą pas Salvadorą Dali, kad šis keliais teptuko potėpiais dekoruotų motorolerio šonus savo ir žmonos Gala parašais. Kelionė prasidėjo 1962 m. liepos 25 d., truko 79 dienas, jos metu įveikta 19 000 kilometrų per Ispaniją, Graikiją, Afganistaną, Indiją, Honkongą, Honolulu, JAV, Angliją... Dabar šis modelis eksponuojamas „Piaggio muziejuje“ Pontevedra mieste, Italijoje.
Šiandien „Vespa“ klubų yra visame pasaulyje. Jų galima rasti net ir nedideliuose miesteliuose. Kordobos provincijos Lucenos miesto „Vespa“ klubas garsus savo „La Ruta Subbética“ – kasmetiniu „Vespa“ festivaliu, kuris suburia šios motorolerio markės fanus iš visos Ispanijos ir net kaimyninių šalių.
Būdavo laikai, kai vingiuotais ir vaizdingais Subbética apylinkių keliukais riedėdavo beveik tūkstantis vapsvų. Sambūris trunka 4 dienas ir yra tikrai rimtas renginys: „Vespų“ gerbėjai turi kur paganyti akis, pabendrauti, pasidalinti patirtimi. Į kasmetį renginį suvažiuoja ne tik nuostabūs, stilingi motoroleriai, bet ir ne ką mažiau spalvingi ir stilingi jų vairuotojai! „Vespa“ tinka ne tik jauniems įsimylėjėliams, bet ir šėliojantiems senjorams.
Atvykite į Luceną kitų metų spalio pirmą savaitgalį ir galėsite zvimbti Subbética apylinkėmis kartu. Vespistų koloną lydi ne tik ne tik policija ir medikai, bet ir techninės pagalbos ekipažai, todėl riedėsite tikrai saugiai.
Garantuotas ne tik gausus pulkas bendraminčių, bet ir geras oras, puikūs vaizdai ir maistas.
Iznacharo mieste (isp.Iznájar) sutikome Chuaną. Jis ir jo „Vespa“ kartu jau 47 metus. Amžinos meilės įžadus simbolizuoja šalmas ir motorolerio šonai, dažyti ta pačia spalva. Jis gyvena Malagoje ir su savo vapsvute laisvalaikiu apsuka kelis ratus po miestą, kartais nuvažiuoja ir į paplūdimį.
Chuanas savo „Vespą“ labai saugo – šis modelis retas, todėl jei pasikėsins ilgapirščiai – rasti ją bus labai sunku. Panašu, kad „Vespa“ yra jo jaunystės eliksyras ir niekada nebus parduodamas.
Ispanijos pietuose esantis Andalūzijos regionas – ypatingas. Apie jo kultūrą, virtuvę, tradicijas, papročius ir ypač tyrą alyvuogių aliejų puslapyje Virgenextra.lt pasakoja Laima Druknerytė ir Mindaugas Stongvilas. Kasdieninių įkvėpimų iš Andalūzijos taip pat ieškokite šio puslapio Facebook ir Instagram paskyrose.