Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vienos oro linijos keleivių prašo atsisakyti maisto – tikėtina, kad pavyzdžiu greitai paseks ir kitos

Japonijos oro linijos nusprendė pasiūlyti keleiviams pagalvoti, ar jie tikrai bus alkani kitos savo kelionės metu. „Japan Airlines“ prašo keleivių rimtai apie tai pagalvoti ir priimti „etišką sprendimą“ atsisakyti maisto, jei jie mano, kad mieliau pamiegos ar valgys savo atsineštus užkandžius. Kodėl? Ne, su pandemija tai visiškai nesusiję.
Maistas Lėktuve
Maistas Lėktuve / 123rf.com nuotr.

Kol kas eksperimento tvarka tokia galimybė suteikiama tik keliaujantiems iš Bankoko į Tokiją, tačiau vėliau ir daugiau keleivių sulauks prašymo atsisakyti maisto. Tai padaryti labai paprasta. Ir dabar dėl asmeninių įsitikinimų, religinių ar sveikatos priežasčių kitokį maistą valgantys žmonės gali iš anksto apie tai informuoti oro linijas. „Japan Airlines“ siūlo keleiviams pranešti, jei jie neketina valgyti apskritai.

Kodėl? Nes po ilgų skrydžių išmetama labai daug maisto! Oro linijos stengiasi sumažinti savo taršą – atsisakoma vienkartinių indų, kuriamos ekologiškos pakuotės, perkami švaresni modernūs lėktuvai. Tačiau keleiviai patys sukuria labai daug atliekų. Ir tai nėra gerai nei gamtai, nei oro linijų darbuotojams, nei oro linijoms.

Vidutinis tolimojo skrydžio keleivis po savęs palieka daugiau nei kilogramą atliekų – kaip jums šis faktas? Turint omenyje, kad lėktuvai naujiems skrydžiams turi būti paruošiami labai greitai, nesunku suprasti, kad didelė dalis tų atliekų nėra išrūšiuojama. Tai – pakuotės, servetėlės ir, žinoma, maistas. 20 % lėktuvuose patiekiamo maisto per metus yra iššvaistoma. Daug keleivių tiesiog pramiega vakarienes ir pusryčius ar valgo savo atsineštą maistą. Ir tai – tik dalis kur kas didesnės problemos.

Jungtinės Tautos skaičiuoja, kad kasmet išmetame apie 1,6 milijardus tonų valgomo maisto. To maisto gamybos metu į aplinką išskirta 3,3 milijardai tonų CO2. Be to, tam iššvaistomam maistui užauginti reikia daugiau nei milijardo hektarų žemės.

Šalia to, žinoma, yra ir faktas, kad oro linijoms tai nemažai kainuoja. Tą maistą reikia pagaminti, šildyti, po to – išmesti. Taigi, tikėtina, kad ateityje ir daugiau oro linijų siūlys galimybę greitai ir patogiai atsisakyti pietų bei vakarienės lėktuve.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kištukiniai lizdai su USB jungtimi: ekspertas pataria, ką reikia žinoti prieš perkant
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas