Vietinio turizmo tyrimas: auga lietuvių susidomėjimas kelionėmis savo šalyje

Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ užsakymu pavasarį buvo atliktas vietinio turizmo tyrimas, kuriuo buvo siekiama įvertinti 2021–2022 m. vietos keliautojų įpročius ir kelionių tendencijas, rašoma pranešime spaudai.
Auga lietuvių susidomėjimas kelionėmis savo šalyje
Auga lietuvių susidomėjimas kelionėmis savo šalyje / Andriaus Aleksandravičiaus nuotr.

Tyrimas atskleidė, kad lietuviams vėl vis dažniau keliaujant į užsienį, susidomėjimas kelionėmis Lietuvoje taip pat ne mažėja, o priešingai – auga. Keliaujančių su nakvynėmis mūsų šalyje gyventojų dalis išaugo 18 procentinių punktų, lyginant su pernai metų apklausos rezultatais, ir 2022-ųjų gegužės mėn. siekė 76 proc. Remiantis naujausiais apklausa, vis daugiau žmonių keliauti su nakvyne Lietuvoje renkasi tiek paprasto ar ilgojo savaitgalio metu, tiek ilgesnių kasmečių atostogų laikotarpiu.

Statistikos departamentas skelbia, kad 2022 m. sausio–kovo mėn. šalies gyventojo kelionė Lietuvoje vidutiniškai truko 1,98 nakvynės, o gyventojų kelionių po Lietuvą su nakvyne skaičius padidėjo 35 proc. ir sudarė 595,8 tūkstančius. Apgyvendinimo įstaigose 2022 m. pirmąjį ketvirtį apgyvendinta 443,4 tūkst. vietinių turistų, tai 5,4 karto daugiau nei per tą patį 2021 m. laikotarpį.

Kaip ir anksčiau, Lietuvoje atostogauti dažniausiai renkamasi dėl nedidelių atstumų ir greitos kelionės bei lengvo jos planavimo. Kiti motyvai, tokie kaip noras pažinti savo kraštą, sava kalba ir Lietuvos grožis, irgi išlieka aktualūs vietiniams turistams, tačiau stebima, kad 2022 m. šie aspektai pasirinkimui turi kiek mažiau įtakos nei ankstesniais metais.

123RF.com nuotr. / Pora kelionėje
123RF.com nuotr. / Pora kelionėje

Ėmė dažniau keliauti savaitgaliais

Lyginant šių metų rezultatus pagal kelionės tipus, tendencijos išlieka panašios kaip ir 2021 m. 72 proc. šalies gyventojų per pastaruosius 12 mėnesių keliavusių su nakvyne Lietuvoje, turėjo paprasto savaitgalio išvyką. Tiesa, šiemet Lietuvos gyventojai vidutiniškai turėjo daugiau tokių išvykų nei pernai – 4 išvykos per metus, lyginant su 2021 m. – 3 išvykos.

Be to, į keliones su 1-2 nakvynėmis respondentai šiemet dažniau keliavo su vaikais ir kiek rečiau su draugais nei pernai. Apie trečdalis visų apklaustųjų (34 proc.) rinkosi ilgojo savaitgalio išvyką Lietuvoje (vidutiniškai 3 kartus).

Paprasto savaitgalio išvykoms išleidžia mažiau, ilgojo – daugiau

Kaip ir kasmet vidutinės išlaidos vienam žmogui, nepriklausomai nuo kelionės tipo, išaugo nuo 145 EUR iki 159 EUR. Paprasto savaitgalio išvykai išleidžiama mažiau, ilgojo – daugiau. Analizuojant vidutines kelionės išlaidas tenkančias vienam asmeniui pagal kelionės tipus, matoma, kad paprasto savaitgalio išvykai pastaruoju metu yra išleidžiama šiek tiek mažiau – 113 EUR (2021 m. – 118 EUR), o ilgesnėms išvykoms daugiau.

123RF.com nuotr. / Eurai
123RF.com nuotr. / Eurai

Apklausa atskleidė, jog ilgojo savaitgalio išvykos metu šiemet vienam šeimos nariui vidutiniškai teko 202 EUR išlaidos, o kasmetinių atostogų metu – 277 EUR. Patiriamų išlaidų struktūra išlieka nepakitusi – kelionių metu daugiausiai pinigų yra išleidžiama apgyvendinimui, transportui ir maitinimui. Statistikos departamento duomenimis, per 2022 m. pirmąjį ketvirtį po Lietuvą keliavę gyventojai iš viso išleido 64 mln. EUR – dvigubai daugiau nei prieš metus (2021 m. I ketv. – 31,2 mln. EUR).

Susidomėjimas gamta mažesnis, auga paklausa sveikatingumo paslaugoms

Kaip ir ankstesniais metais, apklausa atskleidė, kad vietiniai Lietuvos turistai kelionių metu įprastai renkasi ramų poilsį gamtoje (48 proc.), gamtos objektų lankymą (44 proc.), nors yra stebimas pastarųjų veiklų populiarumo mažėjimas, lyginant su praėjusiais metais, kuomet lietuviai itin noriai lankėsi ir žavėjosi lietuviška gamta. Trečdalis tyrimo dalyvių taip pat lankosi įvairiuose kultūriniuose objektuose.

Tyrimo rezultatai rodo, kad sumažėjus įvairiems apribojimams, vis daugiau žmonių renkasi su sveikatinimosi paslaugomis susijusias veiklas paprasto savaitgalio išvykos kelionėms. Šios paslaugos itin aktualios vyresnio amžiaus respondentams nuo 65-74 m. amžiaus ir aukštesnes pajamas (nuo 1001 EUR vienam šeimos nariui) gaunantiems keliautojams.

Vietiniams turistams pastaruoju metu labiau rūpi nakvynės trukmė nei kokybė.

Analizuojant pasirenkamas kelionių vietas, matoma, kad 1 iš 2 keliautojų pirmenybę teikia populiarioms, žinomoms vietoms lankyti (50 proc.), o panaši dalis apklaustųjų (48 proc.) atvirkščiai, ieško mažiau žinomų turistinių objektų. Bendrai 55 proc. apklaustųjų planuoja ateityje po Lietuvą keliauti vis daugiau. Savo kelionėms vietiniai turistai įprastai renkasi poilsio paketus su įskaičiuota nakvyne, pusryčiais ir kitomis paslaugomis.

Šių metų tyrimo rezultatai atskleidė, kad vietiniams turistams pastaruoju metu labiau rūpi nakvynės trukmė nei kokybė. Mažesnė dalis respondentų, nei ankstesniais metais, atsakė, kad jiems geriau turėti mažiau naktų, bet kokybišką, brangesnę nakvynę (2022 m. – 35 proc., 2021 m. – 52 proc.).

Dažniau ilsisi SPA, rečiau – kempinguose

Nakvynės tipų pasirinkimo atžvilgiu tendencijos išlieka panašios – populiariausios vietos apsistoti Lietuvoje yra viešbučiai, privačių asmenų būstai ir svečių, poilsio namai. Kiek didesnė dalis vietinių turistų pastaraisiais metais ilsėjosi sanatorijoje, SPA centre, o mažesnė – kempinge, palapinėje ar savo nuosavame būste.

Populiariausias paieškos kanalas nakvynei užsakyti kaip ir anksčiau yra booking.com (61 proc.), užimantis ryškią lyderio poziciją tarp kitų paieškos kanalų. Šiemet poilsiautojai rečiau nakvynės vietų ieškojo tiesiogiai per apgyvendinimo įstaigų svetaines ar remiantis pažįstamų žmonių rekomendacijomis.

Tyrimo metu apklausta 1090 18-74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Rezultatai atspindi visos Lietuvos gyventojų nuomones bei pasiskirstymą pagal amžių, lytį bei gyvenamąją vietą. Visą tyrimo ataskaitą galima peržiūrėti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis