Vilniečių atostogos Kretoje: vietoj prabangaus viešbučio – pigų motelį primenantis kambarys

Vasaros atostogos gali gerokai apkarsti. Ypač jeigu nusipirkus kelionę ir atvykus į pasirinktą šalį paaiškėja, kad viešbutis ir sąlygos jame toli gražu ne tokios, kaip buvo žadėta. Taip nutiko vilnietei Unei Jarmalauskaitei, kuriai Kretoje atiteko ne žadėtasis penkių žvaigždučių viešbutis, o prastą motelį primenantis kambarys. Kelionių organizatorius „Plius Travel“, kurio paslaugomis ir naudojosi lietuvė, teisinasi negalįs atsakyti už nesklandumus, įvykusius dėl viešbučio kaltės.
Vaizdas pro langą viešbutyje Kretoje
Vaizdas pro langą viešbutyje Kretoje / Unės Jarmalauskaitės nuotr.

Gegužės pabaigoje-birželio pradžioje į Kretą susiruošusi vilniečių pora viename grupinio apsipirkimo portale su nuolaida įsigijo puikią kelionę. Penkių žvaigždučių viešbutis, puikus oras ir graži gamta. Atrodė, kad atostogos bus pasakiškos ir palyginti nebrangios. Juo labiau kad visi dokumentai buvo tvarkingi, teko pasirašyti sutartį.

Nemalonios staigmenos nuo kelionės pradžios

Vietoj veidrodžio – tik jo rėmas, balkono durys neužsirakina, o kėdė jame – sulūžusi. Virtuvėlė įrengta, bet be indų. Vietoj žadėtų dviejų lovų kambaryje stovėjo trys, kriauklė užsikimšusi, tualete vanduo nenusileidžia. Dušo užuolaidos nėra, o ir vanduo bėga tik šaltas.

Tačiau vos atvykus į užsakytąjį penkių žvaigždučių viešbutį „Galini Sea View“ prasidėjo nemalonios staigmenos.

Kaip pasakoja Unė, autobusas poilsiautojus išleido ne prie viešbučio durų, o kiek atokiau, iš kur į viešbutį teko kopti itin stačia įkalne.

Pačiame viešbutyje maždaug 20-čiai lietuvių pasidarė dar „smagiau“ – kai kiti poilsiautojai gavo raktus ir išsiskirstė kas sau, jie vis dar buvo priversti laukti.

„Gavome korteles su užrašytais numeriais ir liepė dar laukti. Sėdėjome gal 15 minučių, tada pradėjome klausinėti, gal patys galim nueiti iki savo kambarių. Tačiau mums nebuvo leista. Ir tik tada, kai pasakė imti lagaminus ir vėl leisti žemyn, supratome, kodėl mums reikėjo laukti. Surinko tuos likusius 22 žmones, išvedė iš viešbučio, turėjome leistis nuo to siaubingo kalno, kažkur užsukti, kur ir buvo tie kambariai“, – nemalonią viešnagės pradžią nupasakojo U.Jarmalauskaitė.

Įžengę į jiems skirtą kambarį lietuviai nustėro – jis nė iš tolo nepriminė to, ką buvo matę viešbučio lankstinukuose ir ką jiems žadėjo kelionės organizatoriai. Vietoj veidrodžio – tik jo rėmas, balkono durys neužsirakina, o kėdė jame – sulūžusi. Virtuvėlė įrengta, bet be indų. Vietoj žadėtų dviejų lovų kambaryje stovėjo trys, kriauklė užsikimšusi, tualete vanduo nenusileidžia. Dušo užuolaidos nėra, o ir vanduo bėga tik šaltas. Vaizdas pro langą irgi nemaloniai nustebino: prabangiame kurorte prieš akis vėrėsi seniai pradėtos, nebaigtos ir pamirštos statybos, kuriose prieglobstį rado valkataujantys šunys.

„Kiti žmonės gavo kambarius pirmame aukšte, tokiame pusrūsyje, tai ten dar ir pelėsių rado“, – piktinosi vilnietė.

Kaip skirstė – nežinia

Anot Unės, viena, taip pat užsakytąjį neatitinkantį kambarį gavusi, mergina pasakojo dar pasitikslinusi kelionių agentūroje, ar kambariai viešbutyje tikrai tokie, kokie vaizduojami reklaminėse nuotraukose, ir sulaukė patikinimo, kad tikrai taip.

Tikrai neketinome taikstytis. Nuėjome į registratūrą, o ten jau stovėjo visi tie 22 žmonės. Bandėme kalbėtis su viešbučio atstovais, tačiau jie į kalbas net nesileido – liepė laukti savo gido. Atvažiavęs gidas pareiškė, kad turime parodyti, kas mums kambariuose nepatinka, – piktinosi Unė.

Kodėl vieni poilsiautojai gavo tokius kambarius, kokius ir užsisakė, o kiti – ne, išsiaiškinti viešbutyje lietuviams nepavyko. Nebuvo taip, kad pirmieji liko pagrindiniame pastate, o paskutinieji kraustėsi stačiu šlaitu žemyn.

Nepasitvirtino ir spėjimas, kad prastesnius kambarius gavo keliones su nuolaida pirkę poilsiautojai. Esą tarp apgyvendintų neaiškios paskirties viešbučio korpuse buvo ir mokėjusių pigiau, ir visą kainą.

„Tikrai neketinome taikstytis. Nuėjome į registratūrą, o ten jau stovėjo visi tie 22 žmonės. Bandėme kalbėtis su viešbučio atstovais, tačiau jie į kalbas net nesileido – liepė laukti savo gido.

Atvažiavęs gidas, jau neatsimenu tiksliai jo pavardės, pareiškė, kad turime parodyti, kas mums kambariuose nepatinka. Paaiškinimas, kad mūsų netenkina patys kambariai, jam netiko. Tad parodėme, kas yra blogai, bet jis nenorėjo vaikščioti po visus kambarius ir galų gale pareiškė, kad jis nieko nežino, o mes už ką sumokėjome, tą ir gavome“, – piktinosi moteris.

Unė pasakojo pasikalbėjusi su viešbučio darbuotojais, kurie puse lūpų prasitarė, kad šie kambariai paprastai yra skirti personalui sezono metu. Tačiau gidas padėti lietuviams neskubėjo, grasino iš viso dingsiąs, jeigu jie dar žers priekaištus, teisinosi iš viso nedirbantis toje įmonėje.

„Atsidūrėme situacijoje, kad nebeturėjome, į ką kreiptis“, – su apmaudu sakė U.Jarmalauskaitė.

Unės Jarmalauskaitės nuotr./Lankstinukas, kaip turėjo atrodyti pažadėtasis viešbutis Kretoje
Unės Jarmalauskaitės nuotr./Lankstinukas, kaip turėjo atrodyti pažadėtasis viešbutis Kretoje

Perkraustė į kitą viešbutį

Turistai bandė patys susisiekti su „Plius Travel“ vadovu Lietuvoje, tačiau visa tai nutiko sekmadienio vakarą, tad telefono ragelio paprasčiausiai niekas nekėlė. Niekuo jiems padėti negalėjo nei vartotojų teisių gynėjai, nei Lietuvos ambasada Graikijoje.

Gidas sugrįžo pirmadienio rytą, tačiau realios pagalbos nepasiūlė. Poilsiautojai patys ieškojo „Plius Travel“ vadovų, jiems skambino, nors čia irgi išgirdo, kad kelionių organizatoriai užsakė tinkamus kambarius, bet savo įsipareigojimų nevykdė viešbutis.

„Liepė eiti aiškintis su viešbučio administratoriumi, o tas mums aiškina, kad užsakyti tokie kambariai, kokius gavome. Juk mes atvykome atostogauti, o ne darbą dirbti. Tad ar neturėjo bendrovės atstovai patys skambinti į viešbutį ir aiškintis, juk dirba su juo“, – įsitikinusi Unė.

Ledai pajudėjo tik tuomet, kai, įtaria Unė, vienos atostogautojos artimieji nuėjo Lietuvoje į kelionių agentūros būstinę ir pasikalbėjo ten. Tuomet lietuviai buvo nuvežti į kitą viešbutį, tiesa, į keturių žvaigždučių, be SPA, su mokamais gultais ir internetu ir t.t.

Unės Jarmalauskaitės nuotr./Užsikimšusi kriauklė
Unės Jarmalauskaitės nuotr./Užsikimšusi kriauklė

„Niekas nei atsiprašė, nei paaiškino. Turbūt jeigu patys nebūtume rūpinęsi, kažkas nebūtų Lietuvoje jų aplankęs, būtume ten ir likę gyventi“, – svarstė Unė.

„Plius travel“ gynėsi esantys nekalti

„Plius Travel“ direktorius Gediminas Kerys 15min.lt sakė, kad gegužės 25 d. – birželio 1 d.  su kelionių organizatoriumi „Plius Travel“ į „Galini Sea View“ viešbutį iš viso vyko 84 poilsiautojai. 

Viešbučio administracija savo nuožiūra ir be jokio perspėjimo dalį „Plius Travel“ turistų apgyvendino tam pačiam viešbučiui priklausančiame pastatų komplekse esančiuose, tačiau 5 žvaigždučių kokybės neatitinkančiuose kambariuose, – paaiškino G.Kerys.

„Jiems kelionių organizatorius buvo užsakęs 35 vienodus „Land View“ tipo standartinius kambarius. Viešbutis, remiantis susitarimu su kelionių organizatoriumi, privalo jį informuoti apie neplanuotus pasikeitimus. Atitinkamai mes reaguojame į situaciją – informuojame ir rūpinamės savo klientais, kad jiems pasiūlyti nauji kambariai būtų tokie, kokie priklauso pagal kelionės sąlygas.

Tačiau minėtu atveju viešbučio administracija savo nuožiūra ir be jokio perspėjimo dalį „Plius Travel“ turistų apgyvendino tam pačiam viešbučiui priklausančiame pastatų komplekse esančiuose, tačiau 5 žvaigždučių kokybės neatitinkančiuose kambariuose“, – situaciją paaiškino G.Kerys.

Anot direktoriaus, „Plius Travel“ niekaip negali paveikti viešbučio administracijos darbo ir kambarių skirstymo, bet neva vos sužinoję apie nesklandumus – pirmąją turistų atostogų dieną, bendrovės atstovai dėjo visas pastangas, kad situacija pasikeistų.

„Jau kitos dienos ryte dalis kambarių buvo pakeista. Kita dalis kambarių buvo pakeista tos pačios dienos vakare (kai kuriems turistams viešbučio iniciatyva buvo pasiūlyta persikraustyti į 4* viešbutį, esantį ant jūros kranto). Viešbutis už savo neteisingą sprendimą taip pat suteikė svečiams nemokamas vakarienes kinų ir italų „A la Carte“ restoranuose, siūlė ekskursiją į Samarijos tarpeklį. „Plius Travel“ žiniomis, daugelis turistų pasinaudojo šiais pasiūlymais“, – teigė G.Kerys.

Po atostogų, pasak „Plius Travel“ vadovo, į kelionių organizatorių kreipėsi 12 asmenų, patyrusių nesklandumų šioje kelionėje. „Visiems buvo atsakyta taip, kaip reikalauja turizmo paslaugų teikimo sutartis, pasiūlytos kompensacijos, su kuriomis turistai sutiko. Jei dar yra turistų, kurie nesikreipė dėl minėtoje kelionėje patirtų nesklandumų, prašome juos susisiekti su mumis“, – teigė G.Kerys.

U.Jarmalauskaitė tvirtina kiek kitaip. Anot jos, grįžus į Lietuvą dalis poilsiautojų išsakė savo nepasitenkinimą, bet socialiniame tinkle „Facebook“ priekaištai greitai buvo ištrinti, iš šešių poilsiautojų, paprašiusių kompensuoti patirtus nepatogumus, keturi atsakymų sulaukė, susitarė dėl kompensacijos.

„Į mūsų laišką sureaguota nebuvo, todėl mes kreipėmės į vartotojų teisių gynėjus“, – teigė U.Jarmalauskaitė.

Štai tokiais pasiūlymais susiviliojo vilniečiai, planavę atostogas Kretoje
 
Štai tokiais pasiūlymais susiviliojo vilniečiai, planavę atostogas Kretoje
Štai tokiais pasiūlymais susiviliojo vilniečiai, planavę atostogas Kretoje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų