Nesitikėkite daug sutaupyti
Jeigu vienintelis tikslas – pigiau įsigyti kelionę, galbūt vertėtų dukart pagalvoti dėl ėjimo į parodą. Šiemet daugelis kelionių organizatorių sutartinai kartoja, kad „Adventur“ tikslas – keliautojams pasiūlyti ne akcijas, bet naujas idėjas.
Nors didžioji dalis parodoje dalyvaujančių agentūrų ir kelionių organizatorių šioms dienoms turi parengę ypatingų pasiūlymų, paprastai jais galima pasinaudoti ir įsigyjant keliones ir internetu.
Visgi prie daugumos pasiūlymų dažnai būna pažymėta, kad ypatinga kaina galioja tik ribotam skaičiui kelionių. Tai reiškia, kad nereikėtų piktintis, jeigu atėję prie stendo jau neberasite tos reklamuotos kainos. Taip pat dažnai už mažesnę kainą nėra plataus kelionės datų pasirinkimo.
Pasivaikščiojus tarp skirtingų stendų, įmanoma susitarti dėl apie 10 proc. pigesnės kelionės.
Akcijomis kelionių organizatoriai „Adventur“ klientų pernelyg ir nemasina. Ieškant kelionių populiariomis kryptimis sutaupyti dažnu atveju pavyks nedaug – kam nuleisti kainas, jeigu keliones ir taip išgraibsto? Tarkim, už kelionę į populiarias pietryčių Azijos vietas – Tailandą, Šri Lanką, Balį – galima gauti apie 100 eurų nuolaidą. Suma nėra maža, tačiau kai visa kelionė kainuoja apie 2 tūkst. eurų, nuolaida jau nebeatrodo tokia didelė.
Pasivaikščiojus tarp skirtingų stendų, įmanoma susitarti dėl apie 10 proc. pigesnės kelionės. Išskirti vertėtų „Makalius.lt“ siūlomą „Adventur“ akciją – šiomis dienomis kelionę į Maldyvus galima įsigyti ne už 1 300 eurų, o už 1 000. Rimvydas Širvinskas-Makalius 15min sakė, kad didelę nuolaidą nuspręsta taikyti vienai populiariausių krypčių tam, kad žmonės pasiryžtų ir ekspromtu įsigytų kelionę į egzotišką šalį.
Patarimas – jeigu jūsų tikslas yra pigesnė kelionė, prieš einant jau daugmaž žinokite, kur norite vykti, ir dar spėkite atlikti kad ir nedidelius namų darbus. Kai žinosite įprastas kainas į tą vietą ir ką ten verta pamatyti, tuomet bus lengviau ir derėtis.
Jeigu tikslas – tiesiog atrasti sau tinkančią kryptį, kelionių agentūros „Superkeliones.lt“ vadovas Udrius Armalis pataria – žinokite, kada norite važiuoti atostogų, žinokite, kiek galite išleisti pinigų kelionei, ir ko norite – paplūdimio, miesto ar kalnų. Tuomet šioje parodoje bet kuris specialistas padės atrasti kryptį poilsiui.
Eiti ieškoti idėjų
Didelis parodos pliusas – galimybė betarpiškai pabendrauti su turizmo srities profesionalais ir išgirsti patarimų, kurių tikriausiai nesulauktumėte internetu ar telefonu. Galima ir čia pat lyginti skirtingų tiekėjų paslaugas ir kainas. Viskas paprasčiau ir greičiau nei kelias dienas laukti atsakymų elektroniniu paštu.
Kai kurie kelionių organizatoriai, pavyzdžiui, „Kidy Tour“, į savo stendą sukvietė viešbučių atstovus, su kuriais galima gyvai pasikalbėti apie kiekvienos apgyvendinimo įstaigos niuansus, o ne kambarį rinktis tik iš katalogo.
Dėmesio verti yra „Adventur“ renginiai. Pavyzdžiui, galima susitikti su keliautojais Martynu Starkumi ir Vytaru Radzevičium, gamtos fotografu Mariumi Čepuliu, daugiausiai valstybių apkeliavusiu lietuviu Danu Pankevičiumi, išgirsti apie kitokias keliones aplink Lietuvą, kaip keliones paversti savo darbu ar kaip iš avialinijų išsireikalauti tau priklausančios kompensacijos.
Nors šių metų „Adventur“ šūkis – „Keliauk kitaip“, Lietuvos salėje gali atrodyti, kad apie jį žinojo tik keli miestai ir regionai. Prie daugumos stendų – nuobodžiai gulintys lankstinukai, tos pačios vaišės ir lietuvių liaudies kostiumai bei muzika. Tačiau atsirado dalyvių, kurie kūrybiškiau pažiūrėjo į savo regiono pristatymą.
Pavyzdžiui, Trakai daug dėmesio skyrė interaktyvumui – su virtualios realybės įranga galima virš jų praskristi, paplaukioti Galvės ežere. Prie Klaipėdos stendo galima išbandyti plaukimą banglente, o prie Tauragės – pasivažinėjimą dviračiu po lankytinas miesto vietas.