Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antsvorio turintiems žmonėms – nemokamos vietos lėktuve: ar taip nebus skatinamas nutukimas?

Oro linijų kompanijos „Southwest Airlines“ taisyklėse numatyta, kad kiekvienas, persisvėręs per porankį į antrą ar trečią sėdynę, gali gauti daugiau vietų už vienos kainą – jis gali užimti net visą eilę, rašoma „Daily Star“.
Viršsvorio turintis keleivis
Viršsvorio turintis keleivis / Shutterstock nuotr.

JAV oro vežėjas „Southwest Airlines“ sukėlė diskusijų dėl savo politikos, pagal kurią plius dydžio keleiviams siūloma nemokamų papildomų vietų. Oro linijų bendrovė nusprendė suteikti patogias vietas neįgaliesiems ir stambesniems keleiviams, todėl žmonės ir gyrė šią iniciatyvą, ir kaltino bendrovę, kad ji „skatina nutukimą“.

Oro linijų bendrovės politika „Dydžio klientas“ leidžia keleiviams, kurių kūnas užima daugiau nei vieną vietą lėktuve, nemokamai užimti „reikiamą vietų skaičių“. Tai reiškia, kad visi plius dydžio keleiviai, kurie baiminasi užimti kaimynų vietą, gali gauti papildomą vietą be papildomo mokesčio.

Vida Press nuotr. / Southwest Airlines“ lėktuvas
Vida Press nuotr. / Southwest Airlines“ lėktuvas

Taisyklėse pažymima, kad visi, kurių kūnas „užstoja bet kurią gretimos(-ų) sėdynės(-ių) dalį“, gali nusipirkti papildomą vietą ir susigrąžinti pinigus registracijos metu. Politikoje taip pat numatyta, kad neįgaliems keleiviams, kuriems reikalinga papildoma vieta, gali būti pritaikytos lengvatos.

Visi plius dydžio keleiviai, kurie baiminasi užimti kaimynų vietą, gali gauti papildomą vietą be papildomo mokesčio.

„Southwest Airlines“ politikoje teigiama: „Klientai, kurie užima bet kurią kaimyninės(-ių) vietos(-ų) dalį, gali įsigyti reikiamą vietų skaičių prieš kelionę, kad būtų užtikrinta, jog papildoma(-os) vieta(-os) bus laisva(-os)... Papildomų vietų pirkimas yra pranešimas apie specialų sėdimų vietų poreikį ir leidžia mums tinkamai suplanuoti užimtų vietų skaičių lėktuve“.

Matyt, jei problemą aptarsite su klientų aptarnavimo skyriaus darbuotoju, jis net padės jums nemokamai užsisakyti antrą ar net trečią papildomą sėdimąją vietą, jei jos prireiks. Plius dydžio influencerė Jae'lynn Chaney naudojasi klientų dydžio politika – ji yra 6XL dydžio – ir sakė: „Egzistuoja tam tikras storumo spektras. Ir kai esi labai storas, tau pradeda reikėti kitokių sąlygų...

Tiesiog jaučiausi labai laiminga, kad yra kažkas panašaus tokiems žmonėms. Tikiuosi, kad daugiau oro linijų įgyvendins kliento dydžio politiką. „Southwest Airlines“ klientų dydžio politika padeda daugeliui keliautojų kompensuoti neproporcingai dideles išlaidas, kurias patiriame dėl to, kad mums reikia papildomos vietos. Taigi, tai ne tik fizinis prieinamumas. Tai ir finansinis prieinamumas“.

Kai kurie atkreipė dėmesį, kad itin aukštiems keleiviams, kuriems reikia daugiau vietos kojoms, dažnai nėra tokių sąlygų.

Kiti socialinės žiniasklaidos vartotojai gyrė oro linijų „prieinamumą“, tačiau ne visi buvo sužavėti nemokamai dalijamomis sėdynių eilėmis. Kai kurie atkreipė dėmesį, kad itin aukštiems keleiviams, kuriems reikia daugiau vietos kojoms, dažnai nėra tokių sąlygų ir jie turi mokėti už brangesnes vietas.

Taisyklėse teigiama, kad porankis yra sėdynės riba, todėl „jei negalite nuleisti abiejų porankių ir (arba) įsiterpti į bet kurią šalia esančios sėdynės dalį, jums reikia antros sėdynės“. Tai negali reikšti, kad turintieji ilgas kojas gali užsitikrinti papildomą vietą.

123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu
123RF.com nuotr. / Skrydis lėktuvu

Vienas socialinių tinklų vartotojas sakė: „Glamūrizuoti nutukimą nėra gerai“. Tačiau kiti norėtų, kad jų sėdintys kaimynai nesiveržtų į jų erdvę, todėl supranta šios politikos logiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?