Vokietijos vežėjų asociacijos duomenimis, per birželio ir liepos mėnesius buvo parduota beveik 60 mln. bilietų, o akcija tęsiasi iki rugpjūčio pabaigos, tad galutinis skaičius bus dar didesnis.
Į minėtą skaičių įeina 10 mln. abonentų per mėnesį, kurie automatiškai gavo bilietą, 21 mln. pirktų bilietų birželį ir 17 mln. bilietų liepą.
Jungtinės Karalystės kelionių tinklaraštininkas Aleksejus Gaynanovas jau buvo suplanavęs 11 dienų kelionę į Vokietiją, kai buvo paskelbta apie 9 eurų bilietą. Jis buvo nusipirkęs „Interrail“ kortelę, leidžiančią neribotai keliauti traukiniais, tačiau sako, kad 9 eurų bilietas atvėrė likusią tinklo dalį – metro, tramvajus ir autobusus.
„Tai labai palengvino keliavimą ir pašalino bet kokį stresą dėl to, kokį bilietą įsigyti. Taip sutaupėme daug pinigų net per 11 dienų, kurias praleidome šalyje“, – CNN sakė jis.
Akcijos sėkmė – ne tik laimingi klientai. Potsdamo universiteto Ekonominės politikos analizės centro užsakymu vasarą atliktas oro kokybės tyrimas parodė, kad oro kokybės rodiklio duomenys pagerėjo daugiau nei 6 procentais.
Tyrimo autorius Niklasas Gohlas CNN sakė, kad šis poveikis buvo „ryškiausias miestų aglomeracijose ir vietovėse, kuriose yra stiprus viešojo transporto tinklas“. Jis teigė, kad tai yra geras ženklas ateičiai.
„Mūsų tyrimas patvirtina, kad tokia viešojo transporto subsidija kaip 9 eurų bilietas bent jau trumpuoju laikotarpiu gali paskatinti naudoti tvaresnes transporto priemones ir sumažinti oro taršą“, – sakė jis.
Nuo rugsėjo iki metų pabaigos didžioji dalis Ispanijos regioninių traukinių bus visiškai nemokami.
Projektas baigiasi rugpjūčio pabaigoje, tačiau jis paskatino judėjimą įperkamesnio ir ekologiškesnio viešojo transporto link. Nuo rugsėjo iki metų pabaigos didžioji dalis Ispanijos regioninių traukinių bus visiškai nemokami.
Vokietija, kuri, kaip prognozuojama, per mėnesį parduos 30 mln. bilietų, dabar svarsto galimybę nustatyti 69 eurų bilieto kainą mėnesiui.
Įgauna pagreitį
Jei mėnesinis bilietas kainuotų 69 eurus, per metus visas viešasis transportas šalyje atsieitų vos 824 eurus, t. y. mažiau nei Austrijoje galiojantis 1 095 eurų metinis „Klimato bilietas“, leidžiantis važiuoti viešuoju transportu visus metus.
Vokietijos vežėjų asociacijos generalinis direktorius Oliveris Wolffas sako, kad 9 eurų bilieto sėkmė „sukūrė situaciją, kurios nebegalime pakeisti“.
Pareiškime jis rašė, kad nuo pat pradžių buvo nuspręsta, kad 9 eurų kaina bus prieinama tik tris mėnesius, ir pasiūlė įvesti naują mėnesinį bilietą už 69 eurus.
„Vyriausybės užsakytas rinkos tyrimas ir kitos išvados leidžia susidaryti aiškų vaizdą apie visos šalies viešojo transporto klimato bilieto, kaip susisiekimo sprendimo, galimybes ir ribotumą“, – sakė jis.
Vokietijos skaitmeninės ir transporto ministerijos atstovas spaudai CNN sakė, kad šis bilietas yra „pagalbos priemonė“, skirta kovoti su energijos ir degalų kainų augimu.
„Koalicija turi nuspręsti, kokiu mastu tokios lengvatinės priemonės dabar bus tęsiamos. Finansavimo klausimas bus labai svarbus“, – sakė jie.
Jie pridūrė, kad 2021 m. gruodį pradėjęs eiti pareigas federalinis skaitmeninių technologijų ir transporto ministras Volkeris Wissingas įsteigė darbo grupę, kuri „kartu parengs plėtros ir modernizavimo paktą, kuris bus svarstomas rudenį vyksiančioje transporto ministrų konferencijoje“.
„Tai suteikia mums galimybę padaryti viešąjį transportą daug patogesnį ir patrauklesnį visiems piliečiams“, – sakė jie.
Oro taršos dokumento autorius N.Gohlas sako, kad ilgainiui reikės apskaičiuoti subsidijų dydį.
Pilni traukiniai, bet mažiau turistų
9 eurų bilietas atnešė ne vien džiaugsmą. Keliautojai skundėsi dėl perpildytų traukinių piko metu.
„Transporto tinklas nesugebėjo patenkinti paklausos ir taip įtemptu vasaros laikotarpiu, – sako kelionių tinklaraštininkas A.Gaynanovas. – Visi traukinai, kuriais važiavome, buvo gana pilni, tačiau traukiniai, keliaujantys į populiarias vienos dienos kelionių vietoves, buvo beveik visiškai užpildyti, be laisvų vietų.
Į vieną traukinį tiesiog negalėjome įlipti – tai buvo traukinys, kurio pirmieji keturi vagonai važiuoja į vieną vietą, o paskutiniai keturi – į kitą. Turėjome įlipti į vagoną, kuris dar nebuvo pilnas, ir dėl to pakeisti kelionės tikslą.
Daugybė paslaugų visame transporto tinkle vėlavo dėl darbuotojų trūkumo. Mano manymu, sprendimas geras, bet galbūt ne judriais vasaros mėnesiais.“
Vokietijos federalinės statistikos tarnybos „Destatis“ rugpjūčio mėnesį paskelbti duomenys rodo, kad 2022 m. birželio mėn., palyginti su praėjusiais metais, nakvynių užsakymų Vokietijoje padaugėjo 60 proc. Tačiau šis skaičius apima vietinius turistus – užsienio lankytojų analizė bus pateikta tik gruodžio mėnesį, o užsieniečiams skirtos užsakymų svetainės pasakoja šiek tiek kitokią istoriją. Kelionių į Vokietiją tiek Lastminute.com, tiek Vokietijoje besispecializuojančioje svetainėje „Enchanting Travels“ šią vasarą, palyginti su 2019 m., sumažėjo 25 proc.
„Nors vis dar jaučiamas COVID-19 poveikis, paklausa tikrai didėja“, – sakė „Enchanting Travels“ generalinis direktorius Parikqw Laxminarayanqw, kuris prognozuoja, kad 2023 m. skaičiai bus „tokie pat arba didesni“ nei 2019 m.
„Nors tokios priemonės kaip 9 eurų bilietas neabejotinai lėmė vidaus kelionių Vokietijoje padidėjimą, tai neturėjo įtakos mūsų verslui. Pigus viešojo transporto bilietas gali būti puikus vietiniams gyventojams, tačiau tai nėra pardavimo argumentas JAV svečiui, perkančiam individualiai pritaikytą kelionę į Europą“, – sakė jis.
Vokietijos vežėjų asociacijos generalinis direktorius O.Wolffas sako, kad ir iš kur atvyko papildomų lankytojų, kainos padidinimas iki 69 eurų yra aukso viduriukas – pakankamai prieinamas, kad įtikintų vairuotojus išlipti iš automobilių, bet ne toks pigus, kad milijonai atsitiktinių žmonių užkimštų traukinius skubiais reisais. Pasak jo, ši sistema atsieitų apie 2 mlrd. eurų.
Ir nors jis tikėjosi, kad naujoji sistema galėtų būti įdiegta rugsėjo 1 d., kai baigsis dabartinės sistemos galiojimas, kol kas nieko nepaskelbta, o Vokietijos vežėjų asociacijos atstovas spaudai sakė, kad nebėra laiko įdiegti naują bilietą iki rugsėjo.
Rugpjūčio 2 d. vyriausybė paragino teikti pasiūlymus, kaip labiau sujungti vietinį transportą. O likus savaitei iki 9 eurų bilieto galiojimo pabaigos, paskelbta apie naujus aplinkai draugiškus traukinius, varomus vandeniliu, kurie važinės 60 km ilgio maršrutu Žemutinėje Saksonijoje.
Tad ar Vokietija prisijungs prie Austrijos ir įves „Klimato bilietą“? Kol kas nėra jokio patvirtinimo.
Tačiau klimato krizei vis labiau įsibėgėjant, o šią vasarą išdžiūvus Europos upėms, 9 eurų bilieto sėkmė šį rudenį neabejotinai bus politikų dėmesio centre.