Vyro mirtį lėktuve į Vilnių mačiusi moteris giria kartu skridusį gydytoją: „Jis darė viską“

Trečiadienį skrydžio į Vilnių iš Kutaisio metu lėktuve mirė keleivis. Netoli jo „Wizz Air“ lėktuve sėdėjusi moteris pokalbyje su 15min negailėjo gerų žodžių dviem keleiviams, kurie ėmėsi gaivinimo bei situacijos valdymo, bet buvo nustebinta įgulos elgesio. „Visų pirma – visiškas pasimetimas. Absoliuti palaida bala, situacijos nevaldymas ir visiškas nepasirengimas stresinėms situacijoms“, – pareiškė liudininkė. Moteris taip pat stebėjosi, kodėl pati įgula vyro nebandė gaivinti. Aviakompanijos teigimu, įgulos nariai gali suteikti pirmąją pagalbą, tačiau juk jie ne medikai.
Lėktuvas
Lėktuvas / 123rf.com nuotr.

Vyras, kuris, nepaisant intensyvaus jo gaivinimo dar lėktuve, neišgyveno, sėdėjo eilėje prieš Inesą. „Viskas vyko už 20 cm nuo manęs – viską mačiau ir girdėjau pažodžiui“, – 15min sakė moteris.

Trečiadienį „Wizz Air“ skrydyje iš Sakartvelo miesto Kutaisio į Vilnių lėktuve mirė keleivis. Lėktuvui jau leidžiantis virš Vilniaus buvo pastebėta, kad vienam vyrui reikia skubios medicinos pagalbos. Jis buvo gaivinamas, tačiau, deja, neišgyveno.

Skrydyje – du gydytojai

Dramatišką situaciją iš arti mačiusi moteris pasakojo, kad dėmesį į prastai atrodantį vyrą atkreipė kitas keleivis. Inesa stebėjosi, kaip nelaimės ženklų nepastebėjo įgulos nariai, kurie prieš lėktuvo nusileidimą tikrino, ar visi keleiviai prisisegę saugos diržus. Moters teigimu, nors vyrui jau tuo metu turėjo būti prastai, įgulos nariai prie jo net nestabtelėjo.

„Šalia jo sėdėjo rusakalbis vyras, kuris grįžęs iš tualeto pradėjo šaukti rusiškai. Kadangi pilnas lėktuvas buvo lietuvių, ir pakankamai jaunų, tai dar ne visi iškart suprato, kas vyksta“, – pasakoti pradėjo pašnekovė.

Moters teigimu, iškart dėmesį atkreipė ir prie nelaimėlio pribėgo du keleiviai. Moteris, kuri sakė esanti gydytoja, ir vienas vyras. „Tą vyriškį aš vadinsiu daktaru, nors nežinau, ar jis tikrai toks. Bet jis matyt turėjo medicinos žinių, viskam vadovavo“, – paaiškino Inesa.

„Wizz Air“ bendrovė vėliau 15min patvirtino, kad minėtas vyras įgulai taip pat prisistatė esantis gydytojas.

Pašnekovė pasakojo, kad iškart visais būdais buvo kviečiama įgula – jungiami mygtukai, šaukiama, mojama rankomis. Moterį iškart nustebino, kad įgulos reakcija buvo itin vangi.

Liepė vaikams uždengti akis

Keleiviai ištempė sunegalavusį žmogų ant grindų tarp kėdžių, ir situacijai vadovauti ėmėsi minėtas vyriškis, tikino liudininkė. „Jis viską sakė, ką daryti – liepė vienam stiuardui laikyti kojas pakeltas, kitus keleivius ramino, sakė, ką daryti, pats iki vėmimo darė dirbtinį kvėpavimą“, – pasakojo Inesa.

Liudininkė gerais žodžiais atsiliepė tik apie vieną įgulos narį, kuris, supratęs, kas vyksta, puolė padėti. „Jis buvo šlapias iki begalybės, išsinėręs iš savo uniformos, kiek galėjo darė širdies masažą“, – kalbėjo pašnekovė.

Vykstant gaivinimui gydytojas liepė kitiems keleiviams nusisukti, vaikams uždengti akis. „Panašu, kad vyras jau buvo miręs – ir oda papilkėjusi, ir vyzdžiai susitraukę. Bet daktaras neleido nutraukti gaivinimo – kartu su tuo įgulos berniuku darė gaivinimą tol, kol atvyko medikai“, – sakė liudininkė.

VIDEO: Informacija, kuri gali išgelbėti gyvybę: suaugusio žmogaus gaivinimas

Pagyros keleiviui už profesionalumą

Moteris tikino, kad kitų įgulos narių orlaivyje lyg nebuvo. Tarp skrydžio keleivių kilo šurmulys, sąmyšis. Inesa stebėjosi, kaip nei kapitonas, nei kuris iš įgulos narių per garsiakalbius neprašė rimties, neramino žmonių.

Inesos teigimu, kiti įgulos nariai nepadėjo – net ir, pavyzdžiui, prireikus pagalvės ją davė kiti keleiviai. „Galiausiai, atvykus medikams, daktaras atsisėdo ant grindų, jis pats jau prastai jautėsi. Stiuardai jam net vandens nepadavė – kiti keleiviai jam ištiesė vandens butelį“, – pasakojo ji.

Liudininkė tikino, kad nors vyro gyvybės išgelbėti ir nepavyko, visi nuopelnai dėl pastangų tenka minėtam „daktarui“. „Jis viską darė profesionaliai, stiuardams irgi liepė kviečiant medikus pasakyti, kad jie būtų pasiruošę intubuoti ir defibriliuoti“, – prisiminė ji.

„Jis visom kalbom valdė situaciją – ir lietuviškai, ir rusiškai, ir angliškai. Viską darė – gelbėjo, vadovavo ir jau net rėkė ant kitų keleivių, nes jie tikrai buvo avinai. Rėkė ir ant įgulos – „gal galit valdyti situaciją?“, – pasakojo Inesa.

Moterį šokiravo ir kitų keleivių elgesys. Kai kapitonas išjungė saugos ženklų ženklą, daug jų pašoko iš vietų ir pradėjo krapštytis savo daiktus iš lentynų. „Dar vienas idiotas pradėjo filmuoti, tai mano vyras jau irgi nebeiškentė – „kas čia tau – cirkas?“ Tai tas bent susigėdo, paslėpė telefoną“, – pasakojo Inesa.

flightradar24.com iliustr./Skrydis iš Kutaisio į Vilnių
flightradar24.com iliustr./Skrydis iš Kutaisio į Vilnių

Anot keleivės, situacija nebuvo gerai valdoma ir nusileidus. Įgula esą nesusikoordinavo, kada ir per kurias duris leisti keleivius, o ir šie veržėsi kuo greičiau palikti orlaivį – nepaisydami to, kad gali sutrukdyti į lėktuvą atvykusiems greitosios medicinos pagalbos darbuotojams. Chaosą čia, anot jos, sukėlė pati įgula, leidusi žmonėms lipti per anksti – juos atgal į vietas vėl susodinti teko tam pačiam vyrą gaivinusiam keleiviui. „Nesuprantu – kur tu nuskubėsi? 15 minučių čia ar čia, o juk dar tokia nelaimė. Ne, visiems vis tiek reikia brautis“, – piktinosi pašnekovė.

Galiausiai keleiviai per galines duris buvo išlaipinti iš lėktuvo, susodinti į autobusą. Tuomet po kurio laiko išneštas ir sunegalavęs keleivis, kuriam konstatuota mirtis.

„Wizz Air“: buvo laikomasi protokolo

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ 15min teigė, kad skrydyje įgula vadovavosi protokolu.

„Pagal protokolą, tokiais atvejais paklausiama keleivių, ar tarp jų yra gydytojų, kurie sutiktų padėti nelaimės ištiktam keleiviui. Jei tarp keleivių yra gydytojų ir jie sutinka padėti, prioritetas skiriamas gydytojų teikiamai medicinos pagalbai.

Rugpjūčio 7 dienos aviakompanijos „Wizz Air“ skrydžio (nr. W6 8046) iš Kutaisio į Vilnių metu du keleiviai pranešė, kad yra gydytojai, ir sutiko padėti“, – aiškino bendrovė.

Kompanijos teigimu, įgulos nariai yra apmokyti suteikti skubiąją medicinos pagalbą – įskaitant širdies masažą ir dirbtinį kvėpavimą. „Tačiau jie nėra kvalifikuoti medikai“, – teigiama komentare.

Anot bendrovės, orlaivių įgula taip pat yra apmokyta, kaip reaguoti ir elgtis ekstremaliose situacijose – įskaitant skubiosios medicinos priemones ir rūpinimąsi kitais keleiviais.

„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./„Wizz Air“
„Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr./„Wizz Air“

„Incidentas įvyko orlaivio salone vykstant pasirengimui leistis. Pasirengimas leistis yra vienas iš kompleksiškiausių skrydžio etapų, todėl „Wizz Air“ supranta, kad visi keleiviai patyrė stresą. Vadovaujantis tokiais atvejais nustatytu protokolu, įgulos nariai kartu su dviem kartu skridusiais medikais ėmėsi skubiosios medicinos priemonių, rūpinosi pagalbai suteikti prieinamomis priemonėmis, nuolat informavo pilotus apie situaciją, taip pat siekė užtikrinti, kad visi kiti skrydžio keleiviai būtų pasirengę nusileidimui ir ėmėsi kitų saugiam orlaivio nusileidimui reikalingų veiksmų“, – rašoma atsakyme 15min.

Oro linijų atstovų teigimu, „tokiose situacijose kaip W6 8046 skrydis mūsų įgula imasi visų galimų veiksmų, kad suteiktų pagalbą sergantiems keleiviams ar išgelbėtų jų gyvybes“.

„Pilotai taip pat daro viską, kad kaip įmanoma greičiau gautų pirmenybinį leidimą leistis ir informuoja skubiosios pagalbos tarnybas, kad jos oro uoste būtų pasiruošusios padėti vos tik orlaivis nusileis. Tik po to, kai keleivis, kuriam reikalinga medicinos pagalba, perduodamas greitosios pagalbos automobilio medikams, pradedamas kitų orlaivio keleivių išlaipinimas“, – aiškino bendrovė.

Vaistinėlėje nerado adrenalino?

Inesa pasakojo, kad gaivinti keleivį lėktuve padėjusi gydytoja įgulai liepė duoti pirmosios pagalbos vaistinėlę. Medikė ieškojo adrenalino švirkšto, tačiau ten jo nerado. „Ar tai XXI a.“, – stebėjosi pašnekovė.

Teisės aktai numato, kad orlaivio būtinosios medicinos pagalbos vaistinėlėje turi būti epinefrinas (adrenalinas). Bendrovė „Wizz Air“ komentare 15min teigė, kad vaistinėlių orlaiviuose sudėtis atitinka reikalavimus, tačiau kodėl nebuvo rasta adrenalino, nekomentavo.

Bendrovės teigimu, laikantis standartinės procedūros yra pradėtas pirminis tyrimas – už saugumą atsakinga komanda tiria kiekvieną CFR ataskaita užfiksuotą atvejį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis