1. Pavojingiausias kelias pasaulyje
70 km ilgio ir vos 3 m pločio Yungaso kelias, dar vadinamas „El Camino Del Muerte“, o tai reiškia „Mirties kelias“, driekiasi Yangas provincijoje. Jis jungia Bolivijos miestą La Pasą ir jo apylinkėse esančius Koroiko regiono kalnų miestelius. Nors nuo milžiniškų skardžių maždaug kas dvi savaites nusirita po vieną automobilį, o žuvusių žmonių skaičius per metus siekia net 200-300, vietiniai gyventojai ir toliau važinėja gyvybei pavojingu ruožu.
Baisiausia tai, kad nėra jokių kitų alternatyvų, jei žmonės nesinaudos Yuangasu, keletas Anduose esančių miestelių liks be jokio susisiekimo su išoriniu pasauliu. Nepaisant kraupių sąlygų, prie to prisideda ir stiprūs lietūs bei rūkas, o kartais ir žemyn krentantys uolų šlaitai, tad nieko keisto, kad visa teritorija nusėta kryžiais.
2. 48 posūkių kelias
Iroha-Zaka kelias yra įsikūręs Japonijos nacionaliniame parke Nikko, jis veda nuo Nikko miesto senamiesčio slėnio apačioje iki pat viršūnės esančios prie Chuzenji ežero. Tai unikalus ruožas, kadangi jį sudaro net 48 posūkiai, bet įdomiausia, kad kiekvienas jų simbolizuoja senovinio Japonų alfabeto hieroglifus.
Net ir pavadinimas kilo iš pirmojo abėcėlės hieroglifo – „I-ro-ha“. Kilpinį kelią sudaro dvi kryptys: aukštyn ir žemyn, tačiau norint kilti padangių link, nepatartina to daryti pėsčiomis, galite stipriai sušalti. Vietovė populiariausia saulėtomis rudens dienomis, tada susidaro keliautojų, norinčių pasivaikščioti Japonijos pasididžiavimu spūstys.
3. Greitkelis kalnuose
Halsema, tai vienas vaizdingiausių ir pavojingiausių pasaulio greitkelių, kuris yra Filipinuose. 150 km plentas tęsiasi Cordillera centrinio kalnyno šlaitais, o teritorijoje gausu vulkaninių uolinių darinių. Aukščiausia vieta siekia daugiau nei 2 km virš jūros lygio, todėl ne veltui ruožas dar vadinamas „Kalnų keliu“. Halsema ypač pavojingas lietaus sezono metu, tada asfaltas tampa itin slidus, o prie prastų oro sąlygų dažnai prisideda ir tirštas rūkas, kuris dar labiau pablogina keliavimo galimybes. Žmonės kalba, kad net vietiniams gyventojams, turintiems patirties, prireikia bent 10 valandų jį įveikti.
4. Kelias, beveik siekiantis dangų
Kelias, kuris driekiasi Himalajuose, jungdamas juos su Leho ir Manali miestais šiaurės Indijoje, vadinamas Leh-Manali greitkeliu.
Tai aukščiausiose pasaulio viršukalnėse besitęsiantis ruožas, už kurio atsiradimą atsakinga šalies kariuomenė. Sudėtingas landšaftas, sniegas ir nuošliaužos labai apsunkina kelionę, tad jis atidaromas tik keletai vasaros mėnesių.
Būtent tada, nutirpus sniegui, galima pasiekti aukščiausias viršūnes ir išvysti nuostabų vaizdą. Tačiau negalvokite, kad tai bus labai paprasta, nepaisant visų sunkumų norint įveikti visą greitkelio ruožą, reikės leistis į 497 km pasivažinėjimą kalnuose.
5. Kelias, kuriame negalima suklysti
Kinijos Guoliang tunelis vingiuoja Taihang kalnynu, Huanio provincijoje. 1,2 km ilgio, daug staigių posūkių turintis kelias atsirado, kai Guoliang kaimelis neturėjo gero susisiekimo su išoriniu pasauliu ir nutarė naują trasą iškirsti tiesiog kalne. Šiam, daug jėgų pareikalavusiam darbui prireikė net 5 metų ir keleto gyvybių, tačiau nuostabiausia tai, kad visą darbą atliko vos 13 žmonių.
Tunelyje yra iškirsti langai, kad į vidų patektų šviesa, tačiau nors vairuotojai ir mato kur važiuoti, prasilenkti dviems automobiliams yra gana sudėtinga. Nors tai nėra toks pavojingas kelias, tačiau kai kurie ruožai tokie atviri, kad net drąsuoliai bijo artintis prie krašto, o tai tikrai suteikia adrenalino.
Egzotinių kelionių specialistai – kelioniuakademija.lt