A.Mickevičius prancūzams sukūrė kvepalus, kuriuos galima įsigyti tik Paryžiuje: „O lietuviai vis dar mano, kad tik prancūzai juos kuria“

Aktorius, kvepalų kūrėjas, nišinės parfumerijos prekių ženklo „FUMparFUM“ įkūrėjas Aistis Mickevičius sulaukė neeilinio pasiūlymo – prancūzai iš madingos Paryžiaus parduotuvės „French Trotters“ kreipėsi į lietuvį, kad šis jiems sukurtų aromatą. „Paradoksas, – kaip sakė kvepalų kūrėjas, – nes lietuviai tebegalvoja, kad tikri kvepalai – tik prancūziški ir tik prancūzai juos kuria ir gamina.“ Tiesa, norint įsigyti šiuos kvepalus arba analogišką kvapą namams teks... nuskristi į Paryžių.
Aistis Mickevičius ir jo sukurti kvapai „Parisian“ ir „Voyageur“
Aistis Mickevičius ir jo sukurti kvapai „Parisian“ ir „Voyageur“ / Asmeninio archyvo nuotr.

„Man tai yra įvertinimas, džiaugsmas, medaliai“

„Čia mano du didžiausi medaliai. Paradoksas, bet kol lietuviai tebegalvoja, kad tikri kvepalai tik prancūziški ir tik prancūzai juos kuria ir gamina, 2019-aisiais prancūzai iš madingos Paryžiaus parduotuvės „French Trotters“ kreipėsi dėl aromato sukūrimo. Išsiunčiau 7 variantus, išsirinko 2! Abu turi Pure Perfume ir Home Spray versijas. Abu galima įsigyti tik Paryžiuje, tik „French Trotters“ flagmane Marais kvartale.

„Parisian“ kvepia kaip prabangaus buto parketas, kašmyro mezginiai ir visi prašmatnaus BoBo gyvenimo atspindžiai. „Voyageur“ – vasaros atvirukas iš Sen Tropezo, kai, jachtai skrodžiant bangas, vėjas taršo plaukus, o šnervės užuodžia Viduržemio jūros pakrantės sodus“, – taip žinia apie kvapus, sukurtus prancūzams, savo feisbuko paskyroje pasidalijo A.Mickevičius.

Bet kokiu atveju tai yra įvertinimas. Kai kas nors iš tolimos šalies pasiūlo ką nors tokio padaryti, bet kam nesiūlo.

Šio prancūzų pasiūlymo kvepalų kūrėjas sulaukė praėjusių metų pabaigoje, o šių metų pradžioje jau buvo pagaminta pirmoji partija. Paklaustas, ką jam, kaip parfumeriui, reiškia toks prancūzų pasiūlymas, pašnekovas sakė laikantis tai įvertinimu.

„Bet kokiu atveju, tai yra įvertinimas. Kai kas nors iš tolimos šalies pasiūlo ką nors tokio padaryti, bet kam nesiūlo. Iš kitos pusės, kaip ir rašiau [feisbuke], mes vis dar galvojame, kad prancūzai kuria ir gamina kvepalus, nors tai nėra tiesa.

Ir dabar pasaulyje parfumerių yra visų tautybių, tai čia toks paradoksas, kad prancūzai užsisakė iš lietuvio, – pajuokaudamas sakė pirmosios lietuviškos knygos apie parfumeriją – „Kvepalai“ – autorius (antrasis knygos leidimas, beje, pasirodys dar šiemet).

– Manau, kad Lietuvai tai iš tiesų yra didelis pasiekimas, pas mus nėra tos parfumerijos ir kūrėjus ant rankos pirštų suskaičiuotum, tad man tai yra didelis džiaugsmas, tikrai medaliai.“

Prancūzai išsirinko kvapus japonų tematika

A.Mickevičius pasakojo, kad kvapams sukurti, įskaitant visus pamąstymus ir bandymus, prireikė poros mėnesių. Pasiteiravus apie kūrybos procesą, kokių pageidavimų sulaukė iš užsakovų ir ar daug laisvės turėjo kurdamas šiuos kvapus, pašnekovas sakė:

Tie kvapai savo struktūra ir mintimi primena japoniškus haiku: juose labai nedaug natų, jos labai tikslios, viena kitą papildančios.

„Paprastai yra taip: kai kas nors užsisako kvapą, diskutuojama, koks tas kvapas turi būti. Šiuo atveju man buvo palikta daug laisvės, tie žmonės tiesiog pasitikėjo. Tik tiek, kad tai yra madinga paryžiečių parduotuvė, tad reikėjo sukurti kvapą, kuris atitiktų Paryžiaus gyventojų lūkesčius – tokia buvo pagrindinė užduotis.

Žinote, mes prancūzus įsivaizduojame vienaip, o jie save – dar kitaip. Sumaišiau septynias kompozicijas ir išsiunčiau jiems išsirinkti. Buvau tikras, kad jie išsirinks visai kitus kvapus, nes tie du kvapai buvo pridėti tarsi tokie papildomi. Kūriau juos japoniška tematika – tie kvapai savo struktūra ir mintimi primena japoniškus haiku: juose labai nedaug natų, jos labai tikslios, viena kitą papildančios.

Paradoksas, kad būtent tuos du kvapus jie ir išsirinko! Aš iš pradžių sutrikau, o paskui supratau kodėl.

Jei pasižiūrėtume į Prancūzijos sostinės Paryžiaus kultūrinį sluoksnį, kokios kultūros yra padariusios įtaką, pamatytume, kad praėjusio amžiaus šeštajame–devintajame dešimtmečiuose buvo labai daug japonų invazijos: japonų dizaineriai kūrė įvairias kolekcijas, japonų mada integravosi į prancūzų madą, ten galybė japonų restoranų ir jie dabar tik pseudojaponiški, nes labiau yra japonų–prancūzų.

Taigi visiškai nenustebau, kad japonų filosofija paremtos kompozicijos jiems patiko labiausiai“, – pasakojo kvepalų kūrėjas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Aistis Mickevičius
Luko Balandžio / 15min nuotr./Aistis Mickevičius

Kvepalai ir kvapai namams

A.Mickevičius du naujus sukurtus kvapus Paryžiaus parduotuvei pavadino „Parisian“ (liet. „Paryžietiškas“ arba „Paryžietis“) ir „Voyageur“ (liet. „Keliautojas“).

Paprašytas papasakoti apie dominuojančias sudedamąsias kvepalų dalis, pašnekovas atskleidė, kad „Paryžietis“ yra kedro ir kadagio duetas, papildytas baltuoju pipiru, baltąja ambra ir bergamote.

„Keliautojo“ kompozicija susideda iš Taičio vetiverio, japoniško yuzu mandarino, ozono natos, medienos natų ir ambros.

Kaip pasakojo A.Mickevičius, sukūrus kvepalus, užsakovai paprašė ir analogiškų kvapų namams.

„Aš juos tiesiog adaptavau. Kvapuose namams yra mažiau natų ir kai kurios truputį skiriasi. Pavyzdžiui, yuzu mandarinas yra brangi esencija, todėl jį „Voyageur“ kvape namams pakeičiau paprastuoju mandarinu. „Parisian“ kvepalai ir kvapas namams taip pat truputį skiriasi – viename yra Atlaso kedras, kitame – Himalajų“, – papasakojo parfumeris.

Asmeninio archyvo nuotr./Aisčio Mickevičiaus sukurti kvapai namams „Parisian“ ir „Voyageur“
Asmeninio archyvo nuotr./Aisčio Mickevičiaus sukurti kvapai namams „Parisian“ ir „Voyageur“

Kol kas šiuos A.Mickevičiaus sukurtus kvepalus ir kvapus namams galima įsigyti tik pagrindinėje „French Trotters“ parduotuvėje, esančioje Marais kvartale Paryžiuje.

„Kada nors ateityje gal galėsime ir mes juos platinti, bet kol kas susitarimas, kad tik jie, – sakė pašnekovas ir pasijuokė išgirdęs, kad toli teks keliauti, norintiems vieno šių kvapų. – Pauostyti kvapą galiu duoti, bet įsigyti – kol kas tik ten.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis