Ant „Mados infekcijos“ podiumo – protesto išraiškos, sentimentai močiutėms ir mitinės būtybės

Šeštadienį Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje Vilniuje vyko antrasis 24-osios „Mados infekcijos“ vakaras. Savo kolekcijas pristatė dar penki dizaineriai. Ant podiumo netrūko jausmingų akimirkų – tiek protesto išraiškų, tiek sentimentų močiutėms.
Antrasis 24-osios „Mados infekcijos“ vakaras: dizainerių kolekcijų modeliai
Antrasis 24-osios „Mados infekcijos“ vakaras: dizainerių kolekcijų modeliai / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Antrąjį „Mados infekcijos“ vakarą savo kolekcijas pristatė dizainerės Inga Skripka, Adelė Burokaitė, Klaudia Markiewicz iš Lenkijos, Saimonas Tartenis / Es.Tar ir konkurso „Injekcija“ nugalėtojas Lukas Ivanavičius.

Pirmasis modelius ant „Mados infekcijos“ podiumo išleido vienas „Injekcijos“ konkurso nugalėtojų – L.Ivanavičius. Tai pirmas kartas, kai dizaineris savo kolekciją pristatė ant didžiojo podiumo. L.Ivanavičiaus ieškojimai byloja apie išsitrynusius skirtumus tarp lyčių, vizualią kūno transformaciją, oversized stiliaus išaukštinimą. Dizainerio tikslas – pateikti naujas hiperbolizuoto silueto interpretacijas.

Sutapimas ar ne, bet močiutės – kaip asmenybės – istorija, išgyvenimai ir paveldas tapo esminiu įkvėpimu dviem šios „Mados infekcijos“ dizaineriams: I.Skripkai ir S.Tarteniui.

I.Skripkos manymu, tradicijų puoselėjimas dažnai tapatinamas su tam tikru konservatyvumu, kuris priešpastatomas šiuolaikiškumui, galimybei laisvai mąstyti ir kurti, ieškoti savęs. Todėl į dizainerės gyvenimą atėjęs artimas santykis su tradicija per močiutės audinius leido sukurti savitą žvilgsnį į lietuvišką mitologinį pasaulį: įtraukiant siurrealius vaizdinius, šiandienos aktualijas, sujungiant fikciją ir faktus.

Specialiai iš Londono į mados festivalį atvykusio S.Tartenio kolekcijos atspirties taškas – močiutės išgyvenimai, evakuojantis iš degančio pastato, iš kurio liko tik pelenų krūva. Aktuali metafora į tai, kokiame pasaulyje gyvename dabar: absurdiška realybė, kurioje viskas gali akimirksniu negrįžtamai pasikeisti. Kolekciją įkvėpė dešimtojo dešimtmečio ir šio amžiaus pirmojo dešimtmečio mados, siluetai, būdingi Rytų Europai. Močiutės mylėti ir nešioti drabužiai, iš atminties atkurti šiuolaikišku Es.Tar stiliumi.

A.Burokaitės kolekcijos personažas – žmogus, bandantis atrasti pusiausvyrą tarp dviejų savo pusių – žemiškosios ir dvasinės. Viena jo pusė yra sąmoninga, egzistuojanti materialiame pasaulyje, įstrigusi nuolatinėje rutinoje ir viliojama žemiškų malonumų. Tačiau pažvelgęs į savo vidų jis atranda kitą – dvasinę, pasąmoninę savo pusę, kurią sudaro gryna energija, neapribota fizinio kūno ir identiteto.

K.Markiewicz Vilniaus žiūrovai turėtų prisiminti iš žaižaruojančių blizgučių ir akį rėžiančių spalvų. Bet šįkart ir jos pačios laukė eksperimentas – „Mados infekcijoje“ Klaudia bendradarbiavo su lietuvių stiliste Simona Senkauskaite. Kolekcijos pagrindinė tema – nepažintas povandeninis pasaulis. Mitinės jūrų būtybės, aštuonkojo Krakeno leitmotyvas kolekcijoje vyrauja kaip gebėjimo prisitaikyti ir keistis simbolis, perteikiamas hipertrofuotais ir beformiais siluetais, žvilgančiomis faktūromis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis