Susirinkę festivalio gerbėjai, kaip ir penktadienio vakarą, taip ir šeštadienio išvydo devynias lietuvių ir užsienio dizainerių naujausias kolekcijas.
Šį vakarą savo kolekcijas ant „Mados infekcijos“ podiumo pristatė lietuvės dizainerės Lina Gudanavičiūtė, Diana Paukštytė, Ieva Daugirdaitė, Laura Dailidėnienė ir kūrėjų duetai: Viktorija Rosenberg ir Paulius Leonas („Leonsenberg“) duetas bei „Upcycled by LT x Thom Bara“.
Tarp svečių iš užsienio – gruzinas Iraklis Rusadzė („Aznauri“), latvė Agnesė Narņicka („One Wolf“) ir danas Nielsas Gundtoftas („Haervaerk“).
Linos Gudanavičiūtės kolekcija „No make up“
Pirmoji šeštadienį ant „Mados infekcijos“ podiumo modelius išleido jau devintą kartą šiame festivalyje dalyvaujanti viena labiausiai patyrusių lietuvių kūrėjų Lina Gudanavičiūtė. Jos kolekcija „No make up“, kurioje dominavo juoda spalva, skirta moterims. Modelių galvas dengė juodi ir raudoni šydai, iš po kurių buvo matyti paryškintos modelių akys. Tiesa, buvo planuojama, kad manekenės ant podiumo pasirodys be jokio makiažo ir taip visiškai atspindės kolekcijos pavadinimą.
Dizainerė Vilniaus dailės akademijoje 2002 m. įgijo kostiumo dizaino magistro laipsnį, sėkmingai dalyvauja tarptautiniuose konkursuose ir parodose Londone, Rygoje, Milane, Tartu ir kitur. Ji yra pelniusi „Jaunojo dizainerio“ apdovanojimą, taip pat kuria drabužius spektakliams.
„Aznauri“ 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcija
Svečias iš Gruzijos – dizaineris Iraklis Rusadzė („Aznauri“) – į „Mados infekciją“ atvežė pripažinimo jau spėjusią sulaukti 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekciją, kurioje ryškiai dominuoja funkcionalumas ir paprastumas. Nors dauguma jos kūrinių yra skirti vyrams, pats dizaineris pabrėžia, kad riba tarp to, kas vyriška, o kas – moteriška, yra labai plona, beveik neįregima.
Gatvės mados išmintis ir viduramžių Gruzijos formos, sujungtos su sportiška ar net šelmiška estetika – taip būtų galima apibūdinti „Aznauri“ kolekcijos stilių. Kolekcijoje dominuoja aukščiausios klasės paltai, prabangūs ilgaauliai batai, kuriems charakterio suteikia dinamiškos formos, netikėti spalvų deriniai ir ornamentai.
I.Rusadzė gimė 1991 m. Tbilisije. Niekur mados meno nesimokęs jis nuo 13 metų pradėjo kurti pirmuosius eskizus ir siųti pirmuosius drabužius. Kūrėjas užaugo paprastoje, nepasiturinčioje šeimoje, kurioje neretai trūko net maisto. Vargingos gyvenimo sąlygos, pilietinis karas ir politinės situacijos pokyčių sandūra jaunam dizaineriui padėjo sukaupti įdomios patirties, kurią jis perteikia savo kūryboje. Nuo 14 metų I.Rusadzė pradėjo dirbti siuvyklose, asistuoti labiau patyrusiems kūrėjams, nuo tada niekada nenustojo mokytis. Šiuo metu jis yra vienas daugiausia tarptautinio pripažinimo pelnęs Gruzijos dizaineris.
Dianos Paukštytės kolekcija „Black forest“
Trečioji savo kolekciją „Black forest“ šeštadienį pristatė dizainerė Diana Paukštytė. Kaip pati sakė, kolekcijos kūrybos proceso niekas konkrečiai neįkvėpė, ji gimė iš jausmo ir nuojautos – šeštojo pojūčio. Šios kolekcijos kuriama istorija įsimintina savo tamsia, melancholiška ir šiek tiek mistifikuota bei trapia moteriška estetika, kurios pagrindinis ir svarbiausias herojus – juoda spalva. Drabužiai atspindi modernaus avangardo žanrą, kuris atsiskleidžia minimalistinėmis androgeniškomis formomis moderniame miesto kontekste.
D.Paukštytės kūryba – intuityvi ir drąsi, nepaisanti visuomenės konstruojamų normų ar stereotipų. Jos kuriamuose siluetuose ir konstrukcijose vyrauja geometrija, sluoksniavimas ir besiplaikstantys kirpimai. Svarbus dizainerės kūrybos aspektas – lytiškumas, kurio ji vengia.
Ievos Daugirdaitės kolekcija
Įkvėpimo savo kūryboje Ieva Daugirdaitė ieško derindama ir kombinuodama skirtingas asmenybes, patirtis, istorijas ir tradicijas. Taip kaskart gimsta kas nors nauja. Šiemet ant didžiojo „Mados infekcijos“ podiumo dizainerė jau penktą kartą pristatė savo kolekciją, skirtą miesto moteriai. Įkvėpta Laukinių Vakarų kūrėja skelbia laisvės sezoną. Kalbant tiek apie audinius, tiek apie siluetus, tiek apie moters charakterį.
Nuo 2011 m. „Mados infekcijoje“ I.Daugirdaitė iš eilės pristatė keturias kolekcijas. 2013 m. jos kurta kolekcija pristatyta Rygos mados savaitėje. Kūrėjos darbus pastebi ir įvertina tarptautiniai mados leidiniai.
„Leonsenberg“ kolekcija „I won“
Kiekvienas žmogus turi svajonių ir tikslų, kuriems pasiekti reikia įveikti nemažai įvairiausių iššūkių. Atsiradę kliuviniai gąsdina, o kartais priverčia suabejoti savo jėgomis. Žinoma, beveik visada yra galimybė rinktis – kovoti ar pasiduoti.
Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono („Leonsenberg“) kolekcija gimė iš noro pasidalyti savo pačių sėkmės pavyzdžiu, įkvėpti nepasiduoti ir siekti savo svajonių. „Mados infekcijoje“ pristatytoje kolekcijoje „I won“ vyrauja neįprastos formos, siluetai, medžiagų faktūros, ryškios spalvos, kurios atskleidžia mūsų drąsų, rizikingą, provokuojantį, kūrybinių tikslų siekimą, nepasidavimą nesėkmėms.
Jaunieji kūrėjai V.Rosenberg ir Paulius Leonas įvairiuose mados renginiuose dėmesį į save atkreipia nuo pat pirmųjų kostiumo dizaino studijų metų. Kaip patys sako, savo kūryba jie visuomet stengiasi kalbėti apie artimoje aplinkoje rūpimus dalykus, tad įkvėpimo toli neieško. Kūrybinis duetas jaučia pareigą padėti žmonėms tapti išskirtiniams, todėl unikalumas jiems yra labai svarbi vertybė. Savo gaminių dizaineriai netiražuoja – kiekvienas jų išsiskiria tam tikromis detalėmis, be to, jie nesivaiko vyraujančių tendencijų – viską kuria patys.
„Laura Daili“ 2018–2019 m. rudens ir žiemos kolekcija
Festivalyje „Mados infekcija“ viena žymiausių šalies dizainerių Laura Dailidėnienė pristatė naujausią savo prêt-à-porter drabužių kolekciją, skirtą 2018–2019 m. rudens ir žiemos sezonui. Kolekcija pasižymi įdomiais kirpimais, išgrynintomis linijomis, švariu siluetu, dėmesys skiriamas detalėms ir laikui nepavaldiems drabužiams.
L.Dailidėnienę įkvepia kasdienis aplinkos suvokimas, forma, grafika, gamta ir net tokie paprasti dalykai kaip popieriaus lapas ir iš jo gimstantis origamis. Origamio lankstinys-pelėdžiukas jau tapo atpažįstamu prekių ženklo „Laura Daili“ simboliu. Aštrios formos drabužių kirpimuose atsikartoja jau daugelį metų.
„One Wolf“ kolekcija „Repair 2“
Šių metų pavasario ir vasaros sezonui latvių dizainerė Agnesė Narņicka sukūrė drabužių kolekciją apie sunkiai dirbančius meistrus. Įkvėpimo sėmėsi stebėdama remonto darbus, kuriuose gausu skirtingų profesijų meistrų, spalvų ir medžiagų. Kiekvienas meistras – vis naujas personažas su savo charakteriu, unikalia darbo specifika. Savo kolekciją dizainerė dedikavo visų sričių amatininkams, auksinių rankų savininkams.
Gatvės mados ženklą „One Wolf“ 2012 m. sukūrusios latvių dizainerės A.Narņickos kūryba pasižymi drąsiais konstrukcijų ir siluetų eksperimentais, kuriuose išnyksta lytiškumo stereotipai, bendrą kalbą atranda nesuderinamos detalės ir stiliai. Unisex kolekcijose funkcionalumas dera su asketiškumu ir inteligencija, kuriami drabužiai atskleidžia savitą dizainerės požiūrį į laukinę šiandienos urbanistikos estetiką. Kūrėja savo darbais siekia žmonėms įkvėpti drąsos atrasti save ir būti savimi. Laisvė, kūrybiškumas ir originalumas – pagrindinės „One Wolf“ puoselėjamos vertybės.
„Upcycled by LT x Thom Bara“ kolekcija
Violetinė. Mėlyna. Gelsva. Juoda.
Dėlionė. Sujungimai. Skaidymai.
Kampai. Kailis.
Oda. Gabaliukai. Paviršiai. Forma.
Stačiakampis. Kvadratas.
Penkiakampis. Linija. Funkcija.
Judesys. Gatvė. Asfaltas. Lietus.
Gamta. Kalba. Klasika. Muzika.
Lietuviškumas. Dėmesys. Palikimas.
Nostalgija. Sakralumas. Požiūris.
Maištas. Darna. Rankų darbas.
Sąmoningumas. Aktualumas.
Tvarumas. Alternatyva.
Šiais žodžiais naujausią savo kolekciją, šeštadienį pristatytą ant „Mados infekcijos“ podiumo, apibūdina kūrėjų duetas Thomas Bara ir „Upcycled by LT“.
Th.Bara – mados industrijos senbuvis, savo novatorišku požiūriu piešiantis naują srovę lietuviškos mados srityje. Dizaineris yra pristatęs septynias autorines kolekcijas, surengęs daugiau kaip aštuonias autorines parodas, dalyvavęs tarptautiniuose konkursuose. Šiuo metu jis su kolegomis „Upcycled by LT“ brėžia naują, tvaraus dizaino kryptį.
„Upcycled by LT“ yra lėtosios mados iniciatyva Lietuvoje, skatinanti tvarią ir atsakingą gamybą, vartojimą ir sąžiningą prekybą. Iniciatyvos dalyviai kuria drabužius ir aksesuarus naudodami įvairių medžiagų atraižas ir likučius. Iniciatyvos misija: skatinti dizainerius, gamintojus ir vartotojus kasdieniais pasirinkimais prisidėti prie teigiamų pokyčių visame pasaulyje.
„Haervaerk“ kolekcija „Volume 4“
Jubiliejinės – 20-osios – „Mados infekcijos“ uždarymo kolekcija tapo svečio iš Danijos – dizainerio Nielso Gundtofto – pasirodymas.
Savo kolekcija „Volume 4“ jis pagrindinį dėmesį skiria jaunystės naivumui. Gatvės kultūra jaunimui leidžia drąsiai eksperimentuoti požiūriais, ieškoti savojo identiteto. Tapatumo paieškos ir principinė kova prieš autoritetus sukuria keistą realybės parodiją, žmonės kuria savo pačių karikatūras. N.Gundtoftas užaugo Danijoje, todėl turi labai ryškų šiaurietišką identitetą. Jo kuriami audiniai primena drėgnas ir vėjuotas Kopenhagos gatves, o drabužiai spinduliuoja atkaklumu, stipria jėga, ištverme. Tai jėgos ir destrukcijos balansas, kurį atkakliai demonstruoja jaunoji karta.
Danas N.Gundtoftas magistro laipsnį įgijo prestižiniame Karališkajame menų koledže Londone. Jo 2016 m. kolekcija „Only the Brave“ buvo įvertinta tarptautiniu talentų apdovanojimu. „Haervaerk“ išvertus iš danų kalbos reiškia „vandalizmą“, todėl gatvės mados vandalai per drabužius drąsiai deklaruoja jauno žmogaus pasaulio ir aplinkos suvokimą. Vis dėlto dizaineris kalba ne tik apie destrukciją, bet ir ieško sąlyčio taškų tarp to, kas nauja, nepatirta, ir to, kas kuria asmenybės ir visuomenės brandą plačiąja prasme.