„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Balandį vyksiančią jubiliejinę „Mados infekciją“ įkvėpė D.Lyncho kūryba

„Ko bijo moteris, ko nebijo „Mados infekcija“? – pasiteiravo idėjinė mados festivalio vadė Sandra Straukaitė per antradienį surengtą spaudos konferenciją, kartu su kitais renginio dalyviais sėdėdama ant raudonu kilimu nuklotų laiptų Šiuolaikinio meno centro fojė. Ir atsakė: – Moteris bijo bėgančio laiko, o „Mados infekcija“ nebijo nieko.“ Šiemet balandžio 13 ir 14 d. vyksiantis mados renginys – jubiliejinis, 20-asis.
Spaudos konferencijos akimirka
Spaudos konferencijos akimirka / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Mados infekcija“, šiemet mados mylėtojams ruošianti jau dvidešimtą festivalį, įkvėpimo semiasi nenuspėjamoje Davido Lyncho kūryboje. Jis tapo, fotografuoja, kuria muziką, skulptūras, instaliacijas – dėl ypač plataus interesų lauko, o gal dėl stebuklingos galios idėjų semtis pačiose netikėčiausiose vietose, jo kūryboje apstu mistikos ir nepaaiškinamų reiškinių. Kaip pats yra pasakęs: idėjos yra kaip žuvys – jų nereikia gaminti, jas reikia pagauti.

„Sulaukti solidžios festivalio sukakties yra pakankamai mistinis reiškinys, o šiemet ir data susiklostė simbolinė. Nesame prietaringi, tačiau visuomet pastebime tai, kas vyksta aplink ir pateikiame savo įvykių versiją. Festivalio lankytojai išvys net 16 skirtingų versijų, kaip mada reaguoja į pasaulyje vykstančius reiškinius – tiek kūrėjų sulauksime šiemet. Didžiuojamės, kad „Mados infekcija“ visuomet koja priekyje ir kad prie mūsų viruso jungiasi drąsūs ir nenuspėjami Lietuvos ir Europos dizaineriai“, – pristatydama jubiliejinę programą sakė festivalio idėjinė vadė S.Straukaitė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sandra Straukaitė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Sandra Straukaitė

Renginys mados profesionalams

Jubiliejinė „Mados infekcija“ šiemet plečia festivalio veiklą ir pirmą kartą organizuoja „Mados inventorizaciją“ – renginį profesionalams, skirtą plėtoti mados industrijos ir verslo sektoriaus bendradarbiavimą, pritraukti potencialių užsienio partnerių ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį.

„Lietuva turi nemažą tarptautinį žinomumą tarp mados industrijos profesionalų kaip šalis, kurioje kokybiškai gaminama, tačiau jai vis dar labai trūksta žinomumo kaip šaliai, kurioje talentingai kuriama. Sulaukti pripažinimo po vieną – labai sudėtinga ir tik nedaugeliui tai pavyksta pasiekti savarankiškai, todėl tikimės suburti kritinę masę ir ilgainiui turėti renginį, kuris taptų unikalia mados verslo skatinimo platforma,“ – apie „Mados inventorizacijos“ misiją pasakoja S.Straukaitė.

2 dienos, 16 kolekcijų, 5 šalys

Festivalyje, kaip ir kasmet, naujausia savo kūryba dalysis „Mados infekcijos“ profesionalai, garsūs šalies dizaineriai – Laura Dailidėnienė, Diana Paukštytė, Lina Gudanavičiūtė, Ieva Daugirdaitė ir Sandra Straukaitė.

Šiemet „Mados infekcijoje“ kaip reta gausu svečių iš užsienio. Festivalyje savo kūrybą pristatys Klaudia Markiewicz iš Lenkijos, asmeninį mados ženklą „One Wolf“ kurianti dizainerė Agnese Narnicka iš Latvijos, jaunimo mados vandalai – „Haervaerk“ iš Danijos ir charizmatiškasis Federico Cina iš Italijos.

Kasmet vykstančiame konkurse „Injekcija“ kelialapį ant didžiojo podiumo praėjusį rudenį pelnė trys stipriausieji, o „Mados infekcijoje“ savo kolekcijas pristatys dvi konkurso laureatės – lietuvių dizainerė Rūta Lendraitytė ir latvė Iveta Vecmanė, kurios savo brandžiomis idėjomis ir unikaliu kūrybiniu braižu gali nustebinti ne vieną mados žinovą.

Žiūrovai galės įvertinti ir daugiau jaunų, nuosekliai kūrybinę veiklą tęsiančių ir mados virusą sėkmingai skleidžiančių dizainerių. Kolekcijas parodys buvę „Injekcijos“ finalininkai – tvarios mados duetas „Upcycled by LT X Thom Bara“,„Ohmy“ įkūrėja Ugnė Martinaitytė, šiemet su Aida Einore kolaboruojanti Morta Nakaitė ir Viktorijos Rosenberg bei Pauliaus Leono bendros kūrybos projektas „Leonsenberg“.

Lyčių stereotipus laužanti modelių atranka

Tam, kad jubiliejinį „Mados infekcijos“ podiumą papuoštų naujausi kūrėjų darbai, ne mažiau svarbu yra ir drąsiai žingsniuojantys modeliai. Skaičiuojama, kad šiemet dizaineriai tikisi savo kolekcijoms atsirinkti daugiau kaip 300 modelių.

„Festivalio kastinge visuomet laukiame ne tik modelio darbą išmanančių profesionalų, bet ir drąsių, savimi pasitikinčių vaikinų ir merginų, kurie nebūtinai atitinka įsivaizduojamus modeliams keliamus reikalavimus. „Mados infekcijos“ dizaineriai kiekvienais metais turi netikėtų lūkesčių savo modeliams, tad kartais jų pasirinkimai nustebina ir mus, jo organizatorius, ir kastingo dalyvius. Laukiame visų, kurie jaučia, kad galėtų podiumui suteikti įdomių atspalvių“, – kviečia festivalio prodiuserė Renata Mikailionytė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Spaudos konferencijos akimirka
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Spaudos konferencijos akimirka

Kiekvienais metais kastingas sulaukia per 1000 norinčiųjų patekti ant didžiojo podiumo, tad renginio dieną organizatoriai pasirūpina, kad atrankų procesas būtų smagus nuotykis. Šiemet kastinge apsilankys specialus svečias – „X Faktoriuje“ šokiravęs ir žavėjęs Tomas Alenčikas-Alen Chicco. Kosmetikos bendrovė „Avon“, kastinge tradiciškai pristatanti naujausias makiažo mados tendencijas, šiemet meta iššūkį ekstravagantiškajam atlikėjui ir kviečia makiažą susikurti pačiam.

„Infekcijos kastingas“ vyks kovo 24 d., šeštadienį, 12 val., prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ I aukšte.

Apie „Mados infekciją“
Nuo 1999 m. kiekvieną pavasarį Šiuolaikinio meno centre vykstančioje „Mados infekcijoje“ savo kūrybą pristato per 16 dizainerių iš Lietuvos ir užsienio. 2008 metais festivalis pradėjo rengti perspektyviems talentams skirtą konkursą „Injekcija“. Per visą konkurso istoriją kompetentinga komisija atrado ir padėjo iškilti daugiau kaip 50 naujų mados talentų. Lietuvos kultūros tarybos remiamas festivalis šiemet jau dvidešimtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs