2022 12 08

„Balenciaga“ – vaikų seksualizacijos propaguotojai ar reklamos genijai?

Naujoji „Balenciaga“ šventinių dovanų kolekcija – bene didžiausias metų mados skandalas. Reklamoje vaizduojami vaikai su meškiukais, kurie ne tik sukėlė kalbas apie vaikų pornografiją, bet ir paskatino įvairias konspiracijų teorijas. Bet ar tikrai reikia „plakti“ mados namus?
„Balenciaga“ mados namų kūrybos vadovas Demna Gvasalia ir skandalu virtusi šventinių dovanų kolekcija
„Balenciaga“ mados namų kūrybos vadovas Demna Gvasalia ir skandalu virtusi šventinių dovanų kolekcija / AFP/„Scanpix“ ir „Instagram“ nuotr.

Šventinė „Balenciaga“ kampanija šiemet buvo įkvėpta italo Gabriele‘io Galimberti projekto „Žaislų istorijos“, kurio metu fotografas per dvejus metus apkeliavo 50 šalių ir įamžino beveik 60 vaikų, stovinčių prie savo didžiausio turto – žaislų.

Mados namų versija – vaikai, stovintys prie naujų „Balenciaga“ produktų. Kai kas nuotraukose įžvelgė kontrastus ir vaikų norą greičiau užaugti, tačiau visuomenei užkliuvo meškiukai-rankinės, „papuošti BDSM (liet. virvės, disciplina, sadizmas ir mazochizmas) aksesuarais ir sadomazochistiniais drabužiais“. Žmonės ne tik pradėjo kalbėti, kad nuotraukose vaikai yra vaizduojami nepadoriai, bet ir kaltinti mados namus „Balenciaga“ vaikų pornografija.

„Instagram“ nuotr./„Balenciaga“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama
„Instagram“ nuotr./„Balenciaga“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama

Tačiau kodėl niekas nekalba apie nepilnamečius, kasdien dėvinčius tinklines pėdkelnes, permatomus drabužius ir odinius spygliuotus aksesuarus? Šie dalykai jau kurį laiką asocijuojami nebe su nešvankybėmis, o su subkultūromis ir sunkesne muzika.

Sklandant kalboms apie pažeistas vaikų teises reikėtų nepamiršti, kad prie tokio mąsto projektų dirba daug žmonių. Vaikų tėvai, pasirašydami sutartis, žinojo, kokiame kontekste vaikai bus fotografuojami ir problemos čia nematė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis