Pasak UAB „Deichmann avalynė“ Vilniaus regiono pardavimų vadovės Ingos Paulauskienės, išvengti klaidų, perkant avalynę, padėtų geras pirkinio apgalvojimas ir nebijojimas klausti specialistų patarimo.
Perka batus, kai nebeturi, kuo apsiauti
I.Palauskienė pastebi, kad dauguma klientų batus perka spontaniškai: batų
reikia čia ir dabar, nes nebėra, kuo apsiauti. Ypač toks lietuvių įprotis atsiskleidžia keičiantis sezonui.
„Pirkdami batus spontaniškai ir neapgalvoję pirkinio, lietuviai dažniausiai ir pridaro klaidų. Jie avalynę renkasi skubotai, dažnai perkai tai, kas krenta į akį, neįvertina avalynės patogumo ir tinkamumo avėti tam tikru oru. Taip pat labai svarbu įvertinti ir apgalvoti, kam bus skirta perkama avalynė: kasdieniam avėjimui ar tik tam tikroms progoms. Žinoma, patikusią porą būtina gerai pasimatuoti, apsiaunant abu batus. Rekomenduojama pasimatuoti ir dar vieną ar kelias kitas poras. Tai leis įvertinti, ar patikusi batų pora iš tiesų yra patogiausia ir praktiškiausia“, – pataria UAB „Deichmann avalynė“ Vilniaus regiono pardavimų vadovė.
Pasikliauja savo nuomone
Parduotuvėse dirbantys pardavėjai-konsultantai vieni pirmųjų susipažįsta su naujausiomis avalynės tendencijomis, skirtingų rūšių avalynės priežiūra, tinkamumu avėti tam tikromis oro sąlygomis, avalynės pritaikymu skirtingai pėdai, parduodamų batų patogumu ir praktiškumu. Tačiau lietuviai batus rinktis linkę savarankiškai.
„Klientai nelinkę konsultuotis su pardavėjais, mieliau sprendimą, kokius batus pirkti, priima patys. Tačiau kartais vengimas pasikonsultuoti, kuri batų pora patogesnė ar labiau atitiks poreikius, lemia netinkamos avalynės pasirinkimą. Pardavėjas žino, kaip parinkti patogią ir praktišką avalynę, kuri atitiktų kliento pėdą. Taip pat gali patarti, kuri spalva, modelis ar detalės atitinka naujausias mados tendencijas. Tinkamos avalynės pasirinkimas padeda išvengti problemų vėliau nešiojant batus“, – sako I.Paulauskienė.
Specialistai rekomenduoja avalynę matuotis ir pirkti antroje dienos pusėje. Po visos dienos ant kojų matuojant naują batų porą, lengviau atrasti tinkamo dydžio ir formos batus. Perkant ir matuojantis batus ryte, vakare jie gali spausti, nes, kojai pavargus, keičiasi jos dydis.
Moterys perka akimis, vyrai – racionaliai
UAB „Deichmann avalynė“ Vilniaus regiono pardavimų vadovė pastebi, kad vyrai ir moterys avalynę renkasi skirtingai.
„Vyrai, nors kartais perka spontaniškai, tačiau skiria daugiau laiko tinkamos avalynės pasirinkimui. Matuojasi, pasižiūri, ar jiems ji patogi, apgalvoja, ar ją lengva bus prižiūrėti. O moterys dažniausiai perka akimis: išsirenka joms patinkantį modelį ir perka jį, nepagalvojusios ir neišsiaiškinusios, ar avalynė bus patogi avėti, pavyzdžiui, visą dieną, kaip ją reikės prižiūrėti ir panašiai“, – skirtumus vardija I.Paulauskienė.
Skiriasi avalynės pirkimo įpročiai ir tarp skirtingos kartos gyventojų. Pagrindinis aspektas, skiriantis jaunuolius nuo senjorų, – laikas, kuris skiriamas naujos avalynės paieškai. Jaunimas linkęs batus pirkti spontaniškai, sprendimą, kurią batų porą įsigyti, priima greitai, kartais net nepasimatavę abiejų poros batų. Juos labai valdo emocijos. Vyresnė karta, priešingai, būtinai matuojasi abu batus, žiūri, kurie batai bus patogūs avėti, domisi, iš kokių medžiagų pagaminta avalynė ir kaip ją prižiūrėti. Senjorams, pasak I.Paulauskienės, svarbus ir toks aspektas, ar koja batuose kvėpuos.
UAB „Deichmann avalynė“ Vilniaus regiono pardavimo vadovė pataria nepasilikti batų pirkimo paskutinei akimirkai ir šį pirkinį susiplanuoti iš anksto. Anot I.Paulauskienės, tai pirmas žingsis, siekiant įsigyti patogius, diskomforto nesukeliančius, sezonui ir vyraujančiam orui pritaikytus batus.