– Renginio „Shopping Night Out“ proga pristatėte savo pirmąją pavasario-vasaros kapsulinę kolekciją, skirtą butikui „Madress“. Kaip kilo mintis imtis šio projekto?
Tai lyg mažas vasaros garderobas moteriai, kurį nesunku pildyti kitais aksesuarais ir daiktais.
– Kolekcija „kapsulė“, tai tokia mažytė kolekcija, kurios drabužiai spalviškai dera tarpusavyje. Tai lyg mažas vasaros garderobas moteriai, kurį nesunku pildyti kitais aksesuarais ir daiktais. Neslėpsiu, jau kurį laiką ieškojau erdvės, kuri atitiktų mano kuriamą madą. Susidaro įspūdis, kad dauguma butikų neturi aiškios, apibrėžtos koncepcijos – tiesiog ima daiktus, nesigilindami, kiek jie atitinka parduotuvės braižą. Atradę „Madress“ truputį pasvajojome ir pasiūlėme idėją. Labai džiaugiuosi, kad mus čia priėmė.
„Madress“ yra ir užsienio dizainerių kūrinių, tad man labai įdomu būti tarp jų. Tai man lyg konkursas, paskata stengtis, kad mano drabužiai neatrodytų blogiau, negu kitų kūrėjų. Kol kas, manau, tai buvo gražus startas, todėl tikiuosi, kad bendradarbiavimas išliks, mes ir toliau pristatysime ekskliuzyvines kolekcijas-kapsules, o klientės, kurios pasiilgo mano drabužių, apsilankiusios ras jų čia.
– Jūsų kurtas „mažasis vasaros garderobas“ – koks jis?
– Mano kuriami drabužiai gana universalūs. Ta pati suknelė vienai moteriai gali pasirodyti kasdienė, o kita ją interpretuotų, kaip kokteilinę. Žinoma, ir ribotas tiražas turi savo privalumų. Man svarbu, kad moteris jaustųsi puikiai, žinodama, kad ji kiekvieną dieną nesutiks kitos moters, dėvinčios tokį pat drabužį. Kurdama šią kolekciją dėl sezoniškumo negalėjau išlikti abejinga ryškioms spalvoms, nors kitose savo kolekcijose dažnai pradedu nuo juodos. Taip šioje kolekcijoje atsirado sodri jūros mėlyna, Viduržiemio jūra dvelkianti žalia, rugiagėlių ir bordo spalvos vasaros vakarui.
– Suprantama, kad tai nėra lengva, bet gal išskirtumėte vieną kitą savo kolekcijos drabužį-favoritą?
Kaskart kurdama drabužį ir kolekciją galvoju: „O kas gi bus kitaip?“. Kartais į šį klausimą atsako skirtingas spalvinis derinys, naujas siluetas arba kitokia rūbo konstrukcija.
– Ne paslaptis, kad iki vasaros vidurio Lietuvoje reikalingas koks nors puspaltis, tai neišvengiama. Šiemet mano kurtas neopreninis paltukas – kitokios spalvos ir kitokios faktūros, nei anksčiau. Pažvelgus iš arčiau, matyti, jog jo audinys toks, lyg korys: tarpusavyje „pūkeliais“ sujungti du sluoksniai, tarp kurių yra oro tarpas. Šis oro tarpas ir šildo žmogų. O kontrastinga, kitos faktūros puspaltuko apačia nusegama. Tai klasikinis modelis, o štai audinys kitoks. Kaskart kurdama drabužį ir kolekciją galvoju: „O kas gi bus kitaip?“. Kartais į šį klausimą atsako skirtingas spalvinis derinys, naujas siluetas arba kitokia rūbo konstrukcija.
– Ar yra kokių nors aksesuarų ar drabužių, kuriuos galėtumėt priskirti prie šio sezono must have?
Šiuolaikinė moteris, besidominanti mada ir atsirenkanti tai, kas jai tinka, tokia gudri – ji viską žino!
– Manau, svarbu atsižvelgti į savo stilių, į savo individualumą, o ne aklai sekti mada. Aksesuarai vaidina svarbų vaidmenį, jų reikia visais metų laikais. Tarkim aš, be panamos skrybėlės neįsivaizduoju nei atostogų, nei savaitgalio. Žinoma, yra išlikusios tiek oversize silueto, tiek t-shirt kirpimo suknelių tendencijos, jos savo ruožtu keliauja toliau, bet, manau, į butikus atėjusios moterys nori labai įvairių siluetų, įsijaučia į įvairiausius vaidmenis. Šiuolaikinė moteris, besidominanti mada ir atsirenkanti tai, kas jai tinka, tokia gudri – ji viską žino!
– Užsiminėte apie skirtingus vaidmenis. Apie kokią moterį galvojate, kai kuriate drabužius?
– Galvoju apie tą moterį, kuri kiekvieną dieną svarsto: „Kuo čia apsirengus?“. Ji turi atrodyti pakankamai pasitempusi, jaustis įdomiai bei patogiai, tad aš ir stengiuosi į visa tai atsižvelgti. Taip ir atsiranda tam tikri siluetai, tiesus kirpimas – atiduodu duoklę patogumui. Dėl įvairovės ir įdomumo aš keičiu audinius, kuriu iš jų derinius. Mane labai įkvepia kasdienybė ir jos poreikiai. Pavyzdžiui, susipažįsti su moterimi, tai gali net nebūti klientė, ir ji atsiprašinėja dėl to, kaip atrodo, užsimina, kad skubėjo, kad sijonas per trumpas ar kitas smulkmenas... Mes, dizaineriai, iš karto visa tai fiksuojame. Man tai yra didžiulis variklis, padedantis išspęsti problemą, kaip iš ryto apsirengti patogiai ir atrodyti nepriekaištingai. Štai to aš ir siekiu.
– Pafantazuokime: kaip manote, kaip rengsis moterys po 10 metų? Kaip jos norės atrodyti?
– Labai įdomus klausimas! Sunku pasakyti, bet aš manau, kad labai didelę įtaką darys audinių technologijos. Jau dabar yra tokių audinių, kurie patys skalbiasi, valosi. Žinoma, tokie audiniai, nano technologijos, kol kas naudojamos labai specifinei aprangai, tačiau, manau, visa tai persikels ir į kasdienius drabužius. Jei populiacija ir toliau didės, žmonės ims galvoti ir apie tai, kad drabužis užimtų kuo mažiau vietos, būtų kuo universalesnis, kad svertų kuo mažiau – ypač, jei žmonės daug keliaus.
Jau dabar yra įvairių atsakymų, kaip gražiai atrodyti, kaip būti stilingu, bet kaip jaustis patogiai, yra kur kas gilesnis klausimas, apimantis daug dalykų, tokių kaip audinių savybės, darbo pobūdis, figūros tipas ir daugelį kitų.
Žinoma, tai tik mano vizija, tačiau manau, kad tas pagreitis, kurį dabar pasaulis yra įgavęs, gali būti dvikryptis. Vieni bus visiški natūralistai, tarkime, visiškai atmes technologijas, sieks lokalių, vietinės gamybos produktų ir drabužių. Minimalizmo tendencija jau dabar yra ir, manau, ji ir išliks, nes žmonės mėgsta paprastumą, universalumą, dauguma gyvena didesniuose miestuose. O kitą žmonių grupę itin domins visos naujovės, technologijos, inovacijos. Bet kokiu atveju, pagrindinis akcentas bus patogumas. Jau dabar yra įvairių atsakymų, kaip gražiai atrodyti, kaip būti stilingu, bet kaip jaustis patogiai, yra kur kas gilesnis klausimas, apimantis daug dalykų, tokių kaip audinių savybės, darbo pobūdis, figūros tipas ir daugelį kitų.
– Užsienyje kapsulinės kolekcijos – seniai ne naujiena, o Lietuvoje tai dar palyginus reta. Kaip manote, ar sulauksime šios tendencijos pagyvėjimo ir pas mus?
– Lietuva maža ir ne visi dizaineriai kuria tiražuojamas kolekcijas. Daugelis dirba su individualiais klientais, daiktais bei produktais. Suprantama, dėl ko visa tai – tai priklauso nuo finansų. Pati ne vienus metus dirbau su individualiais klientais ir tai pirmoji mano pavasario-vasaros tiražuojama kolekcija-kapsulė, ji butike kaba nuo-iki. Tad galbūt tokios tendencijos bangą Lietuvoje ir galima prognozuoti netolimoje ateityje.