O šiai laisvei grėsmę keliantiems asmenims ir pirmiausia pačiam sau rėžia į akis: „Fuck Off“ (liet. „Atsiknisk“).
Sakome, kad tai visuomenė, o iš tikrųjų mes patys įspraudžiame vieni kitus į reikalavimų ir lūkesčių rėmus.
„Sakome, kad tai visuomenė, o iš tikrųjų mes patys įspraudžiame vieni kitus į reikalavimų ir lūkesčių rėmus. Turime būti gražūs, protingi, visada aktyvūs, nenuilstantys, darantys įspūdingą karjerą, nuolat pasitempę, našūs darbuotojai, pavyzdingi piliečiai. Tobuli.
O juk ir mus pačius persekioja įkyrus troškimas atitikti visuomenės formuojamą idealą. Taigi turime ir sau, ir kitiems duoti atkirtį ir pradėti gyventi taip, kaip norime“, – apie fotografijos ciklą „Fashion Must Talk“ (liet. „Mada turi kalbėti“) pasakoja V.Macas.
Įgyvendinti drąsią fotosesiją, kurios heroję sutiko įkūnyti žinoma menininkė Eglė Grėbliauskaitė, dizaineris pakvietė fotografę Enriką Samulionytę. Tai yra antroji ir kur kas labiau provokuojanti fotografijų serijos „Išsivadavimas“ dalis, kuriai V.Macas parinko itin maištingą įvaizdį ir ant herojės marškinėlių užrašė keiksmažodį anglų kalba – „Fuck Off“.
„Ši frazė yra tvirtas „ne“ savo pačių ir kitų mums primetamiems reikalavimams, visuomenės formuojamiems idealams ir užtikrintas „taip“ troškimams, siekiams, buvimui savimi.
Tokius „ne“ savo svajonių ir pasaulėjautos suvaržymui bei kitų primetamiems lūkesčiams kiekvienas turime kartoti kasdien. Griežtas žodis kartais yra tiesiog būtinas dialoge tiek su savimi, tiek su kitais“, – sako menininkas, kuris ir pats atranda vis naujus kūrybos horizontus: ėmė kurti papuošalus iš tauriųjų metalų, austi liną, autorine technika gaminti itin didelių gabaritų keramikos vazas.
Nors ir šios, ir ankstesnės išsivadavimo tematikos fotosesijų centrinė figūra – moteris, iš tiesų visuomenėje gajūs stereotipai ir reikalavimai vienodai liečia visus, nepriklausomai nuo lyties, amžiaus, tautybės ar socialinio statuso.
Heroję įkūnijusią menininkę E.Grėbliauskaitę dizaineris tikina pakvietęs bendradarbiauti pirmiausia dėl jos asmenybės – drąsos prabilti apie nepatogius dalykus, gebėjimo atsiriboti nuo stereotipų. O popieriniai ir šilkiniai pančiai, iš kurių jai teko vaduotis, simbolizuoja visuomenės spaudimą ir nepagrįstus reikalavimus patiems sau.
„Fotosesijos, vaizdo kampanijos yra neatsiejama šiuolaikinio mados pasaulio dalis, todėl siekiu pasinaudoti šiomis priemonėmis kaip įtaigiu sklaidos šaltiniu kalbėdamas aktualiomis socialinėmis temomis.
Esame įpratę, kad mada yra tarsi pasaka – saldi ir magiška, todėl į šią fotosesiją raginu pažvelgti kaip į mūsų realios nūdienos atspindį veidrodyje, – aiškina V.Macas. – Ir suvokdamas, kokie trumpi mūsų gyvenimai, linkiu sau ir kitiems išlaisvėti ir išdrįsti tiesiog būti savimi.“