Drabužių dizainerė Aina Zinčiukaitė: „Klasikinė mėlyna – puiki alternatyva juodai“

2020-ųjų spalva paskelbus klasikinę mėlyną, apie ją imta kalbėti vis dažniau. Mėlyna siejama su švara, sveikata, ištikimybe, su ramybe ir saugumu, su autoritetu. Tai – viena mylimiausių spalvų abipus Atlanto. Kadaise ji buvo itin reta – mėlynai dažytų audinių rūbus galėjo dėvėti tik labai turtingi žmonės, o dailininkai dėl pigmentų brangumo mėlyną taupė patiems svarbiausiems savo kūrinių fragmentams.
Aina Zinčiukaitė
Aina Zinčiukaitė / V.Petriko nuotr.

Neatsitiktinai mėlyną pasirinko ir prieš keturis metus inicijuotos, rugpjūčio 1 d. vykstančios Klaipėdos miesto gimtadienio šventės „Mėlynoji vakarienė“ rengėjai.

„Jūra ir dangus, laisvė ir vėjas – Klaipėdoje turime visus įmanomus mėlynos atspalvius. Tad ir „Mėlynosios vakarienės“ aprangos kodas čia labai natūraliai prigijo. Be to, mėlyna puikiai tinka visiems“, – sakė šventės sumanytoja Jovita Navickaitė-Petrikienė.

V.Petriko nuotr./Mėlynosios vakarienės svečiai Klaipėdos Teatro aikštėje
V.Petriko nuotr./Mėlynosios vakarienės svečiai Klaipėdos Teatro aikštėje

Klaipėdos miestas daugeliui asocijuojasi su laisve. Klaipėdietė drabužių dizainerė ir sceninių kostiumų kūrėja Aina Zinčiukaitė minėjo, kad tai matyti ir gatvėje stebint miestiečius, „klaipėdiečių apranga, lyginant su kitais miestais atrodo laisvesnė. Gal kiek atsainesnis požiūris į kasdienę aprangą, bet tai nėra blogai. Vietiniai renkasi laisvesnio silueto, judesių nevaržančią aprangą, patogią avalynę. Manau, dažniau renkasi natūralesnius audinius, taip pat klasikinius įvaizdžio elementus.

Klaipėdiečiai aklai nesivaiko greitosios mados tendencijų. Vasaros vakarais Danės krantinėje šurmuliuoja išties stilinga publika. Smagu, jog aprangos deriniai nėra pernelyg nugludinti ir nuobodžiai tobuli“, – kalbėjo kūrėja.

Anot A.Zinčiukaitės, jei reikėtų apibūdinti eilinio klaipėdiečio garderobo formavimo principus, pagrindinės dominantės būtų funkcionalumas, saviraiška ir komfortas, o kiekvienoje spintoje be abejonės bus sportinės avalynės, džinsų ir trikotažo trijulė.

Pajūryje vasarojantys svečiai iš kitų miestų, o kartais ir patys pajūrio gyventojai ieško būdų kaip savo aprangoje atspindėti jūrinį įvaizdį. Vienas iš pasirinkimų – klasikinė juodai baltai dryžuota jūrinukė, bet dizainerė šypsojosi, kad ji ne visada geriausias pasirinkimas, „ji man stilinga tik Jeano Paulio Gaultier kolekcijose“.

Jau rimčiau A.Zinčiukaitė minėjo, kad jai jūrinis stilius siejasi su spalvomis: „Labiausiai su melsva ir balta spalva. Mėlynos ir baltos deriniai dažnesni verslo srityje, balta labiau susijusi su poilsiu. Klaipėda talpina abi šias sąvokas ir abi spalvos yra mėgstamos miestiečių.“

Šių metų spalva paskelbta klasikinė mėlyna, anot dizainerės – labai klaipėdietiška ir jūrinė. „Ši spalva dažnu atveju yra puiki alternatyva juodai. Be to, šalia klasikinės mėlynos populiarūs ir kiti melsvi atspalviai, nuo vaiskios vandens iki žaliai mėlynos kaip Baltijos jūra. Efektyviausiai mėlyna atsiskleidžia derinant su balta spalva, tai – klasikinis kontrastas“, – pasakojo A. Zinčiukaitė.

Mėlynos spalvos kodas „Mėlynosios vakarienės“ svečiams kasmet yra tam tikras iššūkis, bet A.Zinčiukaitė mano, kad žmonėms pavyksta su juo susidoroti, „svečiams puikiai sekasi atrasti balansą tarp vakaro ir laisvalaikio aprangos, kas puikiai atliepia mūsų miesto dvasią“.

J.Navickaitė-Petrikienė jai antrino pasakodama, kad pakvietus žmones puoštis viena spalva iš pradžių buvo neramu, kaip į tai sureaguos susirenkantys vakarienės svečiai: „Mėlynosios vakarienės“ dalyviai mėlynos spalvos kodą priėmė gana drąsiai: atidžiai renkasi rūbus, aksesuarus, stalo dekoracijas ir vis labiau išlaisvina vaizduotę. Vieni puošiasi rūbais su meniškais aksesuarais, kiti derina visos draugų kompanijos įvaizdį – tai šventės metu kuria puikią atmosferą.“

Besiruošiantiems šįmetei mėlynos spalvos šventei, A.Zinčiukaitė patarė dėmesį atkreipti į detales: „Šventės dalyviams palinkėčiau paieškoti netikėtų elementų, aksesuarų. Rekomenduočiau šiai išskirtinei progai pasirinkti nors ir nedidelę, bet nekasdienišką detalę, kurios originalumu nustebintumėte kitus šventės svečius. Tai suteiktų dar daugiau žaismės ir polėkio šiam aprangos kodui.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis